Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2012-01-09 18:12:35 följande:
    Hah, nödvändigt! Det är väl aldrig tid att ropa hej, vad som helst kan ju hända varje dag. Men det är verkligen inget man kan tänka på hela tiden! Såna människor är konstiga. Min ex.svärmor påpekade med sonen att ja, det finns ju som sagt de som tror att allt är bra och så föder man ett dött barn i alla fall. Tack för det, nu kan jag tänka på det resten av graviditeten...
    Fast i mitt fall är det nog nödvändigt tyvärr... har haft tre missfall det senaste året och är över 40 så mina odds är inte de allra bästa.
  • Saftmedbulle
    Augustimamman skrev 2012-01-11 10:20:57 följande:
    Jag fattar inte riktigt folk som frågar om man är gravid bara för att de misstänker det! Kan ju va jättekänsligt! Att man inte bara väntar tills det är uppenbart eller den gravida själv berättar. Förra året hade jag jättemycket problem med tarmarna, magen blev rätt svullen men inte extremt, en på jobbet frågade om jag var gravid. Vet inte om det var mest pinsamt för henne eller för mig när när jag svarade nej på den. Kan bli så trött på otaktiska människor! Grrr... Okej om det åtminstone är ens närmsta familj/vänner men kollegor går bort tycker jag. Nyfikna jävlar!

...ursäkta, vaknar skitsur idag av ingen anledning (hormoner?). Första gången idag som magen känns helt bra, inte svullen eller gasig alls. Och vet ni, jag har ändå en liten kula där nere. :) plus lite fett kanske men definitivt bebismage! Men tror ingen kan se skillnaden mer än jag.
    Är oxå skitirriterad på alla möjliga och har fullt med finnar... helt säkert hormoner...
  • Saftmedbulle
    FruFoxy skrev 2012-01-11 13:50:43 följande:
    Jora minsan, det var faktiskt en liten filur i min mage! Alltså, jag tror jag är så glad att jag spricker! Är redan så kär i den! Alltså, jag ska bli mamma igen! *tårarna sprutar av lycka* hur gick det här till?!

Fick massor av bilder och även till mobilen och mailen, mamamia är så bra! 
    Tror du vet hur det gick till ;)
  • Saftmedbulle
    FruFoxy skrev 2012-01-12 11:44:09 följande:
    Mina tankar är på rullning idag, satt nyss och tänkte på dop...? Herregud. Kan väl få klämma ut barnet innan jag börjar fundera på sånt? Men är man planeringsmänniska så är man!
    Ska ni döpa? Vi har gjort det med de andra tre men denna gång tror vi nog att vi faktiskt skippa det och kör på namnfest istället. Dopklänningen kan ju ändå tas på och brodera in namnet på.

mästerkatten:
    Lät gott! Har bara testat med samma röra fast med gräddfil istället för creme fraich, men antar att det smakar nästan likadant?

Klart man tänker på det (är oxå planeringsmänniska)... men har inte tagit upp det med maken... tänker precis som du att ungen måste anlända först, men visst sjutton blir det dop...
  • Saftmedbulle
    05091112 skrev 2012-01-12 13:29:57 följande:
    haha 29/8 givetvis, inte 7
    Vad skönt att allt var ok, trots dina läskiga blödningar!
  • Saftmedbulle
    3apåGång skrev 2012-01-12 14:12:07 följande:
    05091112: Åh vad skönt!! Då behöver du inte oroa dig så mycket!

Dop har vi haft för båda våra små. Vill även ha det för den 3:e. Tänker mig i december kanske, är mysigt i kyrkan då, om de har tid förstås.
    Hmm, bra idé (kanske snor den...) med december!
  • Saftmedbulle
    Augustimamman skrev 2012-01-13 09:59:41 följande:
    God morgon! Nytt craving här: MJÖLK!!! Skrattande
    OSTBÅGAR
Svar på tråden Augustibebis 2012