Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Annette86 skrev 2012-02-10 18:38:59 följande:
    Gleder meg til neste UL, men kjenner det er sååå lenge til.
    Men, skal bli så spennende å se knøttet igjen og å få vite om det er gutt eller jente (tjej eller pojke :) )

Vil dere vite kjønnet?  
    Min man vill, men inte jag.
  • Saftmedbulle
    LiJon skrev 2012-02-12 14:35:45 följande:

Vecka 15 idag! Vet inte varför men för mig har det varit någon slags milstolpe... Fast oron är ju inte över för det, har så svårt att tänka mig att det ska finnas en riktig bebis därinne med armar och ben som rör sig. Helt ofattbart, har inte vågat lyssna med dopplern heller de senaste veckorna, lyckades ju inte höra de två gånger jag provade när jag köpte den och är rädd att jag inte hör något nu heller... Knappt två veckor till RUL så fast det är svårt får man härda ut tills dess

Måste höra om någon annan av er är extremt törstig? Senaste veckan har jag varit så sjukt törstig på dagarna och kan hälla i mig nästan hur mycket som helst, helst bara vatten/Loka. Sen är jag upp mellan 4-6 (!) ggr per natt och kissar, dricker inte så mycket på kvällarna och inget på nätterna men ändå måste jag upp hela tiden. Har googlat lite men hittar inte så mycket, förutom grav.-diabetes, jag vet inte men kan man få det så pass tidigt? Har ingen ärftlighet för det heller vad jag vet.

Skojar du?! Jag dricker HELA tiden, är extremt törstig. I vanliga fall är jag urkass på att dricka, men inte nu...
  • Saftmedbulle
    fru Elle skrev 2012-02-13 07:30:46 följande:
    Idag på väg till förskolan pratade jag och Molly om bebisen i magen. Hon var lite bekymrad över att bebisen inte hade några leksaker. Berättade då att den bor i vatten därinne och att den badar och leker med sina händer. Då sa hon, bor den i vatten och efter en liten stund och ibland i kaffe !
    Gulligt ;)
  • Saftmedbulle
    Naimis skrev 2012-02-19 08:38:42 följande:
    Novalina- Det är ju lite märkligt om man inte får prata förberedelser inför den kommande bebisen i en gravidtråd, eller? Tror du kommer få svårt att hitta någon sådan tråd här på familjeliv.
    Det är nog fler som vill diskutera vagnar etc här, så för min del får får alla som vill de göra de så mkt dom känner för.
    Jag håller med. Är inte heller intresserad av barnvagnar, men har inget problem med att andra diskuterar det. Bara att bläddra vidare ju...
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-02-19 12:09:14 följande:
    Det blev ingen mässa för min del, började blöda igen, ganska mycket. Sitter på gynakuten och väntar. Är så ledsen och orolig.
    O, nej... får kalla kårar när jag läser... Hoppas, hoppas allt är ok för dig och bebisen! Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    annika81 skrev 2012-02-19 14:29:22 följande:
    Har varit en jobbig vecka. Mått mer illa än förut och gråtit mer än någonsin. Men magen har också vuxit mer än tidigare. Kan inte dölja det längre ens i jobbkläderna. Det var som om det det växte massa i magen på bara några dagar??? Men nu börjar jag må bättre, äntligen. 

Har varit och handlat mammabyxor samt vanliga kläder som är vidare i modellen som man kan ha ett tag till och som kan vara skönt att ha efter graviditeten då man kanske vill dölja sin inte helt platta mage.

Gick in i v 16 i dag, eller 15+0 hur man nu räknar =) 
    Har knappt inte heller något att ta på mig... Ska SNART köpa ett par mammabrallor...
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-02-19 15:20:20 följande:
    Pyret mår bra, och allt annat såg också bra ut.Hjärta
    Men de kan inte se varför jag blöder. Det har avstannat nu men det blir en del klumpar när man blöder mycket och klumpar är jag livrädd för. 
    Var helt förvirrad av oro när jag kom in på gynakuten, skulle lämna urinprov och gick in på toa, kissade och glömde att kissa i muggen. När jag kom ut från toan stortjöt jag för att jag glömde provet. Nu gråter jag så fort någon pratar med mig, fast nu är det av lättnad. 

Jag har ett dilemma, på lördag flyger vi till New York, jag har talat med två läkare och min BM som har sagt att ett missfall kan inte framkallas av själva resan och självklart kommer jag att ta det lugnt när vi är där. Maken och barnen får hitta på en hel del på egen hand för jag kommer inte trötta ut mig. Men jag vet ju att det finns risk att jag kommer blöda igen och jag undrar hur jag kommer att ta det om vi är så lång hemifrån. 
    Till saken hör att vi reser för att fira vår son som gått igenom en ett och ett halvt år lång cytostatikabehandling och kämpat mot cancer, så den här resan är viktig honom och att vi gör den tillsammans. Det är verkligen blandade känslor inför den här resan, hur skulle ni ha tänkt?

Nu har äldsta killen gått och hyrt en film så nu ska han och jag kolla på film och äta popcorn. 
    Åh, vad skönt att allt var bra. Ha en skön resa!
Svar på tråden Augustibebis 2012