Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Naimis skrev 2012-02-28 20:56:43 följande:
    Nästa vecka ska jag berätta för min chef. Känns nervöst, framförallt eftersom jag bara jobbat där i 4 månader.

Är de någon mer än jag som känner att de känns svårare att berätta eftersom man har en manlig chef?
    Japp. Jag ska berätta för min manlige chef på tisdag... har redan ågren, även om jag är säker på att han blir glad för min skull (har jobbat där i tolv år och nästan aldrig varit borta från jobbet - konstig känsla att inte var där på länge sen...).
  • Saftmedbulle
    Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:20:09 följande:
    Rul i morse! Supersöt gullebebis. Så kär :)
    Härligt! Grattis!
  • Saftmedbulle

Har berättat för föräldrarna nu... min pappa ville att bebisen skulle heta Tarzan, passar ju både kille och tjej... tål att funderas på ;)

• Saftmedbulle
    Naimis skrev 2012-03-05 14:49:51 följande:
    Anneh- Vi har iofs hiss, men jag tror inte jag skulle våga ställa vagnen i trapphus eller barnvagnsförråd pga stöldrisken. Beror ju kanske på vad man har för vagn.
    Och brandrisken, inte minst.
  • Saftmedbulle
    tjockisbullen skrev 2012-03-06 03:18:26 följande:
    Hmm det är så sjukt vad sugen man kan bli på ngt o så MÅSTE man ha det!
    Min senaste grej är en vanlig hederlig sallad (ja ni vet gurka, sallad, tomat, majs, lök o lite paprika) med italiensk salladskrydda, citron o lite olja.....vill ha det i princip varje dag nu o jag behöver inget annat till haha! 
    Tur iaf att det är nyttigt! ;) Likaså min andra hang up som är äpplen. O sen djungelvrål men det är inte lika ofta.
    Vad har ni för speciella sug?  
    Djungelvrål har jag oxå....och tranbärsjuice..
  • Saftmedbulle
    jguz skrev 2012-03-08 20:36:04 följande:
    Jag börjar bli orolig.

Väntar min fjärde, min tredje graviditet.

Är i vecka 16+4 idag.

Jag har inte känt av min bebis något alls ännu!! Det verkar som att alla har känt sina kottar för flera veckor sedan. :(
    Jag tycker att jag borde ha känt lite i alla fall?

Är det någon här som inte har känt sin bebis ännu???
    Japp! Jag har inte kännt något än...
  • Saftmedbulle
    tjockisbullen skrev 2012-03-09 14:05:20 följande:
    Jag har mitt den 10e april så det hade ju kunnat va längre;) 
    Det går snabbt ska du se!  
    Jag har oxå RUL 10/4...
  • Saftmedbulle

Såg att ni pratade om att se tjock ut... Jag har aldrig varit tjock i hela mitt liv och har inte riktigt vant mig vid min nya tjockiskropp. Kom på mig själv på jobbet idag att stå och försöka hålla in magen, ha, ha, som om det skulle hjälpa... Lite roligt att jag ens försökte - vet inte hur jag tänkte.

Håller tummarna för er som fått dåliga RUL-besked!

• Saftmedbulle
    TheMaraja skrev 2012-03-16 10:15:36 följande:
    jag gick upp 25 kilo förra gången, och gick ner allt sen på 4 månader vilket var skönt. Men jag är så hungrig hela tiden så jag orkar inte riktigt bry mig. Jag tänker lite som så att man ska ju bli tjock i alla fall och hur många gånger i livet kommer man ha den lyxen att faktiskt kunna äta det man är sugen på (för en liten anledning har man väl?!) Jag passar på att bli tjockis och njuta av det Sen så kan man ju ändå tänka på vad man stoppar i sig för barnets skull.

Var precis hos min BM på kontroll och fick höra hjärtljuden, så underbar känsla <3
    Ha, ha...ja precis så tänker jag oxå.
Svar på tråden Augustibebis 2012