Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

AnnaSv skrev 2012-01-14 10:14:48 följande:
    Saftochbulle: kul att du säger ostbågar.. Satt halva fredagskvällen och led fruktansvärt för att det åts ostbågar i samma rum! Jag som älskade det innan! Har inga cravings alls utan här handlar det mest om vad jag överhuvudtaget kan tänka mig att stoppa i munnen. Inget sug på något, INGET! Det känns så tråkigt.
    Ha, ha... ja, tänk att det kan vara så olika... choklad, som annars är jättegott, kan jag bara inte få ner...
  • Saftmedbulle
    godisbit skrev 2012-01-15 11:48:27 följande:
    kan tillägga att jag idag är v. 8+0...
    Jag är oxå 8+0 idag och är trött jämt... Mitt tips är att gå och lägga sig tidigt... SÅ skönt!
  • Saftmedbulle
    novaunique skrev 2012-01-15 13:28:47 följande:
    Förresten - hur är det med röntgen av tänder när man är gravid - nån som vet? Har tid på onsdag och läste just (igen - oöppnade posten haha) att det ev blir röntgen...
    Du måste tala om för tandläkaren att du är gravid, så får du ett skyddsskynke för magen.
  • Saftmedbulle
    olgaisback skrev 2012-01-15 23:26:31 följande:
    Jag har fått jättemycket växtvärk i livmodern! Någon annan? Jag blir rädd! Tänk om det är något fel för så ont kan det väl inte göra! Har haft det i två dagar nu! Knipande, spännande känsla som att man är megakissnödig! Ska byta BM eftersom hon ville skicka mig till rehab och bokar massa psyksamtal som jag avbokar! Jag vill vara gravid och lycklig! Inte bry mig om massa förflutet som inte ens rör mig i ryggen! Jag blir så arg!!

Haha brukar tänka när jag är arg eller ledsen! " bråka aldrig med en ledsen gravid " du får skylla dig själv" haha mitt tålamod är i botten! Och jag har kunnat stå ut rätt länge innan men jag spricker så lätt! Tur mannen jobbar i norge och inte är hemma på tio dagar! :p
    Jag har haft växtvärk i stort sett hela graviditeten (utom enstaka dagar), ibland gör det så ont att man vill skrika. På natten tar jag Panodil för att dämpa smärtan, men det är tydligen så det ska vara...
  • Saftmedbulle
    Ari Gold skrev 2012-01-16 17:16:53 följande:
    Känner för övrigt till ett par som valde att avsluta sin graviditet pga Downs Syndrom som upptäckts vid fostervattensprov, blev gravida på nytt och fick en son som efter ett par år visade sig ha autism, epiepsi och en lindrig utvecklingsstörning. De hade rätt mycket humor kring sakens ironi själva... Men det är ju ändå rätt talande på något sätt. De allra flesta saker kan man faktiskt inte förutse. Och det brukar bli rätt bra ändå oavsett.
    Jag håller helt med!
  • Saftmedbulle
    Augustimamman skrev 2012-01-18 18:02:20 följande:
    Jag gillar med H&Ms byxor! Köpte ett par slim fit i blå stretch. De är jättefina. 
    Ställde till det för mig direkt dock. En tjej i skolan tyckte de var skitsnygga och undrade var jag köpt dom, antar att hon ville köpa ett par hon också. Haha jag svamlade bara bort det hela med att jag inte riktigt mindes och visade såklart INTE mudden... Tyst 
    Ha, ha... det var nära ögat...
  • Saftmedbulle
    oxle bo skrev 2012-01-19 13:06:41 följande:
    nu är RUL bokat första mars, kunde fåt nästan en vecka tidigare, men jag tog det på en ledig dag i stället...
    kommer säkert ångra mig när vi närmar oss ;)
    Vilken vecka kommer du att vara i då?
  • Saftmedbulle
    strangeryou skrev 2012-01-21 12:01:15 följande:
    När man är i v. 12 + 0, är man då i vecka 12 eller vecka 13?
    12+0 är första dagen i v. 13, som jag förstått det...

Såg att ni pratade drömmar... Drömde igår att jag födde kattungar. Jättesöta, men blev ändå besviken...
    VUL på tisdag... längtar dit.
  • Saftmedbulle
    FrunMee skrev 2012-01-23 16:09:19 följande:
    I morgon har jag fått tid för vul! Jag är verkligen jättenervös =) Jag har aldrig gjort det innan så det hjälper ju inte. Sen kan inte min man följa med och det gör mig ännu mer nervös =) Blir mycket att ta in när man är själv.. Först hålla alla tummar som finns för att man ser ett hjärta som pickar, nästa steg om det är en eller två där inne!! Jag kommer svimma innan jag ens har satt mig i gynstolen haha
    Ska oxå göra VUL imorgon: spännande och läskigt... Lycka till!
  • Saftmedbulle
    FrunMee skrev 2012-01-23 17:21:01 följande:
    Lycka till du med! =)
    Va sugen jag blev på saft & bullar när jag såg ditt nick haha
    Ha, ha... ja eller hur? Faktum är att jag tänkte till lite i mitt nick... alltså... vi ville ju ha "en bulle i ugnen" och för att få det krävs ju "saft" ha, ha... lite barnförbjudet kanske ;)  Fast... skulle väl egentligen varit bulle med saft då om man är petig ;)
Svar på tråden Augustibebis 2012