Fler än jag som börjar bli helt glömska och virriga?! Jag glömmer bort ALLT folk säger till mig haha. Mannen retar sej på detta. Tex. skulle han skära grönsaker till tacos idag, visade mig skålarna och undrade om det var tillräckligt varpå jag tydligen sagt att det var lagom. När vi skulle äta gnällde jag över att det var för lite och hade inte alls nåt minne av att han frågat. Såna småsaker HELA TIDEN! Jaja, än så länge är det väl lite gulligt... ;)
Apropå sparkar så kände mannen första sparken igår. Det kändes som en "stöt" tyckte han. Idag fick jag några rejäla kickar när vi tittade på Skavlan. Har precis vant mig vid de små buffarna så tycker dessa rejäla är lite obehagliga, fast på ett mysigt sätt... hmm..
Lite kul förresten på tunnelbanan. Var så trött och det var fullt med folk men en man såg min mage och erbjöd mig sin sittplats! :) måste betyda att man börjar bli ganska tjock nu, blev lite snopen haha. Men väldigt behändigt ;)
Och en sak till: hur gör ni med badkläder i sommar? Provade en tankini för mammor men den var precis lagom för magen dom den är NU, kommer inte alls få plats sen. Känner mig tveksam till bikini men isf kan man väl ha en vanlig?! Måste man liksom verkligen ha en gravidanpassad?
Jag tänker definitivt ha bikini... ska inhandla en i juni :) En vanlig tror jag funkar.
Välkommen TinTixie! Självklart får du vara med här. Grattis till den lille. Jag är beräknad 2 aug så vi är nästan lika långt gångna.
Usch, idag är deppdag...strul på jobbet och dessutom känner jag mig såå stor redan, får kommentarer nästan dagligen "oj, när är det dags? jaha, augusti...är du säker på att det inte är två?" Avundas er med liten söt mage!
Oxå deppig- med strul på jobbet... blä! Enda positiva är att jag får höra att min mage är så fiiiin och det är ju kul :)
Tack snälla ni för alla era peppande inlägg! Betyder väldigt mycket. Jag har rul på onsdag så jag väntar tills dess. Mitt sunda förnuft säger ju mig att det självklart är olika, både mellan kvinnor och även mellan varje graviditet. Ändå sitter djävulen på min axel och viskar taskiga saker...
Känns bättre nu iaf, tack vare er! Stor kram ska ni ha!
Tycker du ska skita i den där djävulen... han har snackat skit sen tidernas begynnelse! Lycka till med RUL imorgon! Själv har jag RUL på tisdag... can't wait.
Blöjor, våtservietter (beroende på vad för blöjor man har då, rispapper och blöjbyxor i annat fall, ex) eventuellt något ombyte till bebisen, napp, mat, dricka, hm...
Varför skörväskor är dyrare är nog mest för att folk köper dem ändå. Ibland kommer de med en del som man kan använda som skötbädd, ibland med extra termos-del osv.
Dum fråga från en förstföderska... vad har man rispappret till?