Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

7eHimlen skrev 2012-07-05 13:42:05 följande:
    Hmm.. precis nyss hände nåt skumt. Livmodern liksom drog ihop sig/krampade, ca 10sek x2, sen slutade det. Ont gjorde det iaf, även om det gick över snabbt. Är det sammandragningar eller förvärkar eller vad? Har haft så tidigare men då bara efter att jag ansträngt mig. Idag har jag iofs stått mkt, men bara sorterat papper och det är ju inte direkt jobbigt :P
    Skumt, för det hände faktiskt mig idag också!! Precis samma sak som du beskriver. Jag stod och diskade och fick släppa allt och lägga mig i sängen, och sedan gick det över.
  • LindaPernilla
    7eHimlen skrev 2012-07-05 14:00:45 följande:
    Vad skumt att det hände oss båda :P Vilken vecka är du i? Jag har fått för mig att sammandragningar/att livmodern övar, inte ska göra ont ju.. Skönt att det gått över iaf :)
    Ja, verkligen! Jag tänkte precis skriva här och höra om någon kände igen sig, så hade du haft det oxå! :P
    Jag är i vecka 35 (34+1).. Vilken vecka är du i?
  • LindaPernilla

Vill också såååå gärna göra ett till ultraljud! Jag vill se lillbus igen, trots att h*n rör på sig och vevar hela tiden och jag inte är ett dugg orolig. Men jag vill! :) Vad kostar det annars att göra ett extra, om inte BM ger med sig? ;)

• LindaPernilla

Hallå hallå! :)

Har jobbat och donat så mycket nu så jag har inte varit så aktiv i tråden.

Imorgon går jag in i vecka 36 - lite mera än en månad kvar till BF! Nu får tiden gäääärna rusa iväg litegrann, och lillbus får gärna kika ut om typ.. två veckor! Det vore toppen, nu känns magen bara "i vägen" :P

Har besök från Skåne den här veckan. Sambon och besöket ska åka iväg och kika på bil (kombi) nu i dagarna, och han har span på en lika bil som besöket har! Så nu tog dom med sig barnvagnen ut för att se "hur det funkar" att stoppa barnvagnen i bak :) Måste säga att det såg sååååå mysigt ut när sambon trallade iväg med vagnen, han såg så stolt ut trots att det ännu inte ligger en liten plutt där i, så hur kommer det inte se ut när den lill* ligger där i? Han kommer ju se om möjligt ännu stoltare ut :)

På torsdag ska jag till BM, då ska det pratas förlossning! Ska bli så spännande.

• LindaPernilla

Uäh. TRÖTT! Jag.vill.sova!

Eftersom att jag sov middag en timme på EM efter jobbet igår så somnade jag inte förän runt 01 inatt. Sov till 3.45 och sedan har jag varit vaken och tassat runt. Omöjligt att somna om. Det är för varmt, för kallt, för bökigt, för obekvämt, sendrag, kissnödig, törstig, ta nässpray.. ALLT. Suck!

Nu kan jag inte somna om heller då jag ska vara hos BM om en timme.

Karln kom upp för en stund sedan och funderade varför jag satt och små svor och hyttade med näven ut i luften Tungan ute Med sömnbrist blir jag bara irriterad.

• LindaPernilla

I regnet, rusket och åskan har vi nu gjort färdigt lillbus rum! :) Det är så mysigt.

Har även packat BB-väskan lite, men det är så svårt att veta vad jag ska packa ned!
    Vad har ni packat?

- Mjukisbyxor
    - Amningströja
    - Amnings BH.
    - Amningsinlägg
    - 2 bodys till bebis
    - 1 par byxor till bebis
    - En "tjocktröja" till bebis
    - En dress till bebis
    - Hårsnoddar och hårband
    - Kameran
    - Mössa till bebis

Vad mer? :)

• LindaPernilla

Hej tjejer!

Vad roligt det är att läsa om att det börjar hända grejer för några av er! För mig känns det som att det bara står stilla! Jag vill hitta slem i trosan, få värkar som fan och åka in och fööööda!! Men det är ju tid kvar.. 24 dagar kvar till BF!

I veckan fick sambon något ryck och satte upp sänghimlen, och därefter kikade han på listan jag skrivit om det sista som behövs inför bebis ankomst, stoppade in mig i bilen och så for vi iväg och inhandlade det sista! Så nu är allting färdigt och vi väntar bara på vårat lilla mirakel! :)

Jag har också blivit sjukskriven från mitt sommarvik. Dagarna känns såååå långsamma, men samtidigt har jag ingen som helst ork för någonting! Måste samla krafter bara av att ta en dusch.. ingenting känns speciellt roligt längre med min otympliga kropp och jag ligger helst i sängen/soffan med en bok och ett glas isvatten och en massa frukt och bara läser och tar tupplurar! Känner mig hemskt rolig.. inte!

• LindaPernilla

Har inte somnat ännu! Suck! Är trött men bebis krånglar i magen. Ibland trycker det på neråt i pulleriet så det värker och liksom strålar ner smärta i benen :O bebis är vild som tusan.

• LindaPernilla

Suck! Jag har blivit sjuk. Ont i halsen och kroppen. Kurerar mig i soffan med halstabletter, alvedon och varm choklad och läser bok.. Så nu hoppas jag att inte förlossningen sätter igång :P Skulle inte vilja föda i mitt skick nu!

Går in i vecka 38 på onsdag, då ska jag även på bm besök! Hoppas det är mitt sista besök, sen är jag ju redo att föda ju! Är färdig med magen snart tycker jag :)

• LindaPernilla

Sitter ni och äter någon god frukost just nu så fortsätt inte att läsa :P

när jag gick på toa imorse och skulle torka mig så var det som gröna "bitar" på papperet. Blandat med nå flytningar.

Har annars vanliga vita mjölkflytningar.. Är det slemmisen tro? Eller något annat snusk?

Svar på tråden Augustibebis 2012