Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Godmorgon!

Natten har varit allt annat än lugn för mig. Lillbus i magen har levt rövare hela natten!  Bebis är verkligen överallt i magen på samma gång.. känner bebis långt ned i magen samtidigt som jag kan känna enda uppe vid revbenen, och så ut över sidorna strax efter! Mer vild än tam ;)

Sedan har det hänt lite tråkigheter inom familjen, så jag har legat och tröstat en jätteledsen sambo hela natten "/

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-05-22 07:33:42 följande:
    Jag längtar som tusan efter henne och vill bara få ut henne så man kan få träffa det lilla hjärtat Hjärta
    Men hon får goa till sig ett tag till Tiden går dock fort nu ändå tycker jag, känns som en ny vecka börjar för att snabbt övergå till nästa
    Åh, jag känner precis som du! Jag längtar så oerhört efter att den lill* ska komma ut! Jag vill ha augusti NU! :)

Igår kom en väninna och hennes två döttrar hit på fika. När dom kom så höll jag på att dona i bebisrummet, och minsta flickan (nyss fyllda 4 år) smöööög sig in i rummet, tittade ner i sängen & sedan på min mage och sa : "Men.. jag trodde att bebisen skulle ligga här i sängen, och så har den inte ens kommit ut ur magen på dig! Vad tokigt, då drömde jag bara att bebisen hade kommit ut inatt!" Solig

Imorgon går jag in i vecka 29! Bara jag kommer in i vecka 30 så känns det som att allting kommer att gå fortare på något vis! Vet inte varför jag känner så :P
  • LindaPernilla

Men liksom.. 11 veckor kvar till BF!!! Dom första 11-12 veckorna bara rusade iväg ju! Pang tjong så var missfallsrisken mindre och rädslan släppte lite. Nu ska vi ha våra små snart!!!!!!!!!!

• LindaPernilla

Ja, verkligen!!
    Och att gå omkring och pyssla i bebisrummet, vika ner kläder i lådorna, bädda i ordning mysigt i vagnen och dona - det gör längtan sååå mycket starkare! :)
    Dock så ser bebisrummet ut som en katastrof eftersom att karln efterlängtade skitspel (ursäkta ordvalet *s*) har kommit ut, så han sitter där konstant tillfälligt! Undra om jag ska knäppa ett foto och lägga ut i bildtråden? Så får ni se vad jag dras med!?

• LindaPernilla

Gav mig på att baka en äppelpaj, och jag säger bara det.. fan att jag måste spara till sonen & sambon också ;)
    Haha! Den blev sååååå god!!

• LindaPernilla
    anneh skrev 2012-05-22 11:33:42 följande:
    Åh, saknar en gillaknapp just nu! Äppelpaj lät ju hur gott som helst LindaPernilla!
    Den vad gudomlig! :) Har inte varit så förtjust i just äppelpaj förut, men nu blev jag bara såå sugen!
  • LindaPernilla

Jag måste bara dela med mig av vad sonen sa imorse! Fick mig ett sånt gott skratt.

Kan börja med att säga att sonen nog hört mig när jag använt uttrycket "Nä, då föder jag hellre barn 10 gånger efter varandra!"

Sonens pappa och hans sambo ska gifta sig i sommar, och jag hade precis avslutat ett samtal med sonens pappa i telefonen angående detta, att sonen blir extra hos mig då dom åker på bröllopsresa och så.
    Så frågade jag sonen : "Men det ska väl bli jätteroligt att dom gifter sig? Vad häftigt!"

Till svar fick jag : "NÄDU, för att pappa TROR verkligen att jag tänker stå TYST i kyrkan i EN HEL TIMME i gubb-kläder. Nä, aldrig.. då föder jag hellre barn 10 gånger!!"

Drömmer

• LindaPernilla

Har sedan 16-tiden idag känt en smärta i magen jag inte känt tidigare. Det är liksom i övre delen av magen och det strålar bak till ryggen. Är just nu sängliggandes och har skit ont! :(

• LindaPernilla
    Ellenbmt skrev 2012-05-22 20:05:32 följande:
    Ring fl LP! Vifta inte bort smärta, och tänk så skönt med bekräftelse sen :)

Tänkte försöka lägga mig och sova nu, men blir det inte bättre så måste jag nog ringa förlossningen. Vill inte ringa för "småsaker" heller..
  • LindaPernilla

Värken har så gott som gått över idag! Tack & lov. Jag blev lite orolig där en stund igår när det gjorde så ont.

Idag är det kanonväder igen! Och jag ska spendera dagen med plugg. YEY! "/ Men på fredag är jag färdigutbildad äntligen!

Tycker att magen växer nå otroligt nu.. både jag och sambon sa i måndags att "nu har den då växt snabbt!"
    Tyckte att det stod helt stilla där ett tag, men nuså!

Svar på tråden Augustibebis 2012