Augustibebis 2012

Är också grymt less på denna väntan! All planering.. bara som imorse när sambon åkte och jobba. "Ska jag ta min bil idag eller firmabilen? Känner du nåt? Hur fort kan det gå?"
Joooo, men preciiiiis.. jävligt lätt att veta -.-

Ska fan be BM gräva i mig imorgon också.. vill veta om något hänt! Sa det till sambon igårkväll också, att jag vill att hon undersöker mig men är samtidigt rätt för att hon säger att det inte har hänt ett endaste dugg! Men ja, en undersökning vill jag ha ändå!
"Mensvärken" är tillbaka! Den jag vandrade runt med torsdag fm - lördag natt, som sedan försvann puts väck! Kan den vara här för att stanna nu, tro? Kan det vara ett tecken på att det är igång? Har aldrig varit så sugen på att få grönjävligt ont och ropa svordomar som nu!!
Vad många som ska till BM imorgon
Ni som vill bli undersökta, skriv hur det gick efter besöket! Ska oxå be om att få bli undersökt. Vill så gärna veta om det hänt något
Varit hos bm nu. 39+0. Allt såg fint ut och hon trodde att det var dags nu när som helst
Men hon ville inte undersöka mig! Hon ville inte rota där nere pga infektionsrisk och för att det är rötmånad =-O
Tyckte det lät helt åt helvete. Dom har ju handskar på sig?
BF imorgon! Inte en känningsjävel! Ursäkta ordvalet.
Med sonen gick jag över tiden 5 dagar, kände inte ett smack - inte en sammandragning, ingenting - förän allt satte igång tidigt på morgonen den 16:e oktober 2004, han var beräknad den 11:e. Så det känns som att jag kommer att gå över tiden den här gången också... suck! Vi längtar ju efter lillbus & är sååååå nyfikna!
Är faktiskt "rädd" inför besök! Känner mig lite "dum" om jag säger att vi inte vill ha besök direkt.
Min mamma är den som kommer att få komma först, eftersom hon kommer att ha sonen hos sig när det sätter igång & hon kommer och lämnar honom när vi kommit hem från BB. Vet att min mormor och moster kommer att vilja komma direkt och hälsa på! Vänner står inprincip redan vid dörren och väntar.
Svärmor och svärfar vill också komma direkt och hälsa på. Deras första barnbarn och jag förstår deras längtan. Men jag känner att jag vill ha några dagar att lugna ner mig, få igång amningen och allt vad det innebär. Kunna känna mig trygg och få varva ner. Men är rädd att folk inte kommer att förstå.
Och så dom här dagarna efter förlossningen med gråt. Minns hur det var med sonen.. 2-3 dagar efter förlossningen kunde jag börja gråta bara genom att någon sa "Hej". Grät och grät konstant utan att förstå varför. Blir det samma den här gången så känner jag att jag inte vill ha en massa besök här.
Vill kunna säga ifrån, på ett bra sätt.. men ja, jag vet inte.
BF+14 och imorgon smäller det äntligen!
Klockan 15.15 skulle vi befinna oss på ultraljudsmottagningen för att göra en 42+0 kontroll. Ringde till FL igår och förklarade hur eländig jag känner mig, att jag inte orkar mera och att jag mår dåligt både psykiskt och fysiskt (har skrivit detta på FB också, men skriver här också). Så dom sa att imorgon när jag kommer på kontrollen så kommer dom att sätta igång mig också!
Det ska bli så oerhört skönt, och sambon blev så lycklig efter samtalet igår att han grät!
"Äntligen! Äntligen får vi ut vårat lilla hjärta, och mitt hjärta blir helt igen.. det gör ont att se dig lida såhär".

Håller fortfarande hoppet uppe att det kan sätta igång av sig själv - än finns tid! Drömmen vore ju naturligtvis att jag slipper igångsättning & att det säger pangtjong idag & det sätter igång. Men är ändå så tacksam att veta att efter imorgon är graviditeten över och den lill* som ruvat gott inne i min mage så länge äntligen kommer att ligga i min famn!
Tack, fina ni! :)
Idag ska jag bara gå omkring och njuta av vetenskapen att det snart är dags! Småplocka lite i hemmet, gå igenom BB-väskan en sista gång och bara vila och samla alla krafter jag bara kan.
Trossan - Haha, åh! "Har ni badkar hemma?" Vilken karl! Men man förstår ju hur uppspelt och stressad dom blir, karlarna! Fick hemska magsmärtor när jag var i vecka 30 och ringde då förlossningen som bad oss komma in. Min karl visste inte vart han skulle ta vägen. Bara sprang omkring och yrade, och när han skulle gå ut genom ytterdörren så glömde han öppna den -.- Så han kom in med bula i pannan & jag med smärta i magen! Sexigaste paret ever!
Hoppas att allting går bra!! :)
29/8 klockan 22.27 föddes äntligen våran lilla skatt!
Det blev en liten Pontus, 3916 gram och 49 cm lång. Född i vecka 42+0.
Helt fantastisk är han & det går inte att slita blicken ifrån honom.