Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Blev less av att höra "tjockis" jag också av en klasskamrat var och varannan gång vi har lektion.
    Senast så sa hon "Nämen heej tjockis!"
    Till svar fick hon : "Tjenare, och detsamma!"

• LindaPernilla
    Angelica : Hoppas att det går bra för er! Jag håller tummar och tår för att allting går bra!!

Igår gick jag in i v. 27! Ti'n går fort nu, alltså.
    Idag ska jag bege mig ner på stan för att luncha med en väninna samt kika på lite bebiskläder! Iiih :) Roligt!

Ska även följa med min lillasyster till tatueraren då hon ska göra sin första tatuering! Är inte aaaaaaaalls avundsjuk Känner tatueraren väl, så han skulle minsann fixa en tatuering som man "klistrar" på åt mig idag. Haha! Kul.. Har två tatueringar nu. Hugo på underarmen och "Nothing else matters" på sidan av svanken.

Hoppas allt går bra med er och era magar!
  • LindaPernilla

Här är en till som börjat fundera över förlossningen lite smått!

Förlossningen med sonen gick bra, helt i lagom fart. Förlossningsberättelse finns på min blogg : @lindqvistlinda.bloggplatsen.se - rulla ner till den 28/4 :)

Det var en drömförlossning och jag sitter ju naturligtvis och hoppas på att förlossningen ska gå smidigt och bra den här gången också, men tänker ju "tänk om?" hela tiden! Sambon är dock duktig på att lugna mig!

Satt också och funderade på besök på BB!
    Kommer ni att ta emot besök? Allt beror ju förstås på hur förlossningen går! Men låt oss säga att den går bra, allt funkar fint och känns bra. Själv så känner jag att om jag kommer att gå hem tidigt, tex dagen efter, så känns det bara onödigt med besök när man hellre kan ta emot besök hemma i en lugn miljö!

Sambons föräldrar vill förståss gärna träffa bebis fort, det är deras första barnbarn, så det förstår man ju! Men dom är hemskt förstående och skulle inte alls ta illa upp om vi ber om att inte få besök förän vi är hemma igen!

• LindaPernilla

Jag ogillar också sjukhus! Känns bara obehagligt att vara där, så jag kommer vilja åka hem så fort som möjligt om allting är OK med oss!

Med sonen låg jag kvar två nätter. Allt var bra med oss, men jag var nybliven 15-åring när han föddes och kände mig osäker med amningen, så jag blev kvar för att få hjälp att komma igång. Nu var det nästan 8 år sedan, så inför detta känner jag mig mycket mera lugn! :)

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-05-13 14:23:39 följande:
    Så då har jag målat klart pojkarnas rum, gröööönt, precis som storebror ville ha det och pappan här hemma (datanörd) har stolt installerat en dator till dom hahaha... Tur han har två pojkar som kan följa hans intresse, nu kommer tösen så har jag min hahaha
    Här i familjen är pappan också en datanörd :P Haha! Eller ja, spelnörd som länge spelat WoW, Starcraft och väntar nu iiiivrigt på Diablo 3 som han väntat på i åtta år som släpps på tisdag! Så nu vet man vart han kommer befinna sig ett par veckor framöver. Blöh! :P
Svar på tråden Augustibebis 2012