Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Hej brudar!

Angelica : Vad roligt att läsa att din lilla flicka är så stark! Blir så glad :) Har för mig att vi hade samma BF, 14:e? Eller är jag helt ute och cyklar i vildmarken då? :P

Inatt fick jag jordens sendrag i högervaden igen, samma som sist. Skitsnuskigt!

Har ni andra börjat äta järntabletter? Sist jag var hos BM så tyckte hon att det var dags för mig att börja, så jag köpte "Niferex". Känner mig redan bättre med yrseln! Tack och lov.

• LindaPernilla

Läste om någon som hade gjort kladdkaka, och var bara tvuuuungen att slänga ihop en sådan nu! Nu står den i ugnen och det luktar så gott här hemma :)

Medans den står i ugnen så sitter jag och tittar på bilder sedan helgen. Jag och sambon drog iväg till det gamla mentalsjukhuset i Norrfly! Det, mina damer, det gör jag aldrig om igen! Huuuua!

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-05-16 06:21:33 följande:
    Jag kan av egen erfarenhet säga att man har nog tyvärr aldrig några garantier när det gäller ens barn för all framtid.. Satt och snacka med en vän om detta häromdagen och dom första 12 veckorna är man orolig för missfall, sen stundas det ul och då går man och tänker på att hoppas allt är bra, sen börjar man analysera rörelserna i magen och blir orolig om det inte är som det bruka hela tiden, sen när bebis är ute är men rädd för psd och när den biten är över är man orolig för barnen trillar och slår sig eller blir sjuka osv hahaha ja detta kallar jag moderskärlek
    Man ska ju inte låta det påverka ens vardag men man tänker ju på det Ens barn är ju ens allt
    Jag håller helt med dig i det du skriver, NiniMe!
    Man oroar sig ständigt för någonting, där i bakhuvudet!

Sonen är snart 8 år, och det är ständigt någonting i orostankarna.
    När han är ute och cyklar, ute med kompisarna och leker, springer omkring.. och den känslan har ju suttit i sedan han låg i min mage :)

Jag är väldigt överbeskyddande, ibland lite väl mycket kan sambon tycka. "Men låt grabben leka & tjata inte" :P
    Men det kommer nog efter hur mina föräldrar, särskillt min pappa, var emot mig.. och ÄR fortfarande trots att jag fyller 23 i år. "Och så är du försiktig, och tar det lugnt och tar hand om dig och ser dig för och... ja!" så avslutas samtalen med honom fortfarande :)
  • LindaPernilla

Ni som har barn sedan innan, vill dom känna på magen? :)

Min grabb (snart 8, som sagt) vill absolut inte känna på magen! Han tycker att det känns jätte konstigt att det ligger en liten människa där inne och rör på sig!  "Jag kan hålla i bebisen när den har kommit ut, men inte när den ligger där inne" brukar han säga :P Däremot vill han gärna titta på magen när den guppar och hoppar när lillbus där inne vevar omkring :)

Nu någon dag så ska jag träffa en väninna som är superduktig på att fotografera, så hon ska få ta lite fina bilder på mig och magen :) Får se om sambon ställer upp och vill vara med på lite bilder han också.

• LindaPernilla

HAHAHA!

Sambon kom hem efter att ha jobbat halvdag. Jag låg i sängen med magen i vädret och tittade på hur den lill* i magen rörde på sig. Så skulle jag förklara för sambon hur bebis hade hållt på inatt. Så sa jag "Bebis måste ha dansat samba eller något och gjort såhär -vevar med hela kroppen-"
    Då knölar bebis upp sig så det blir värsta bullen på sidan av naveln, varav sambon skrek "OAAAAAAH, HJÄLP!!!!!" när han såg det.. han blev livrädd :D Det ser ju ganska sjukt ut på magen, men han höll på att smälla av :P

• LindaPernilla

Haha! Helt sjukt. Och han avslutade med orden : "Det där var nog fan det värsta jag har sett! Jag kommer drömma otäckt inatt!"

• LindaPernilla

Jag ringde hälsocentralen idag vid lunch för att jag misstänker att jag åkt på UVI.
    Klockan 13 ringde dom upp & jag fick en akuttid nu klockan 15. Damen i telefonen sa "försök nu att hålla dig från att kissa tills du kommer hit."

Vad händer? Innan hon avslutat meningen blir jag kissnödig! Typiskt. Men jag har hållt mig och ska nu börja traska dit. Obestämd

• LindaPernilla
    fransyskan skrev 2012-05-16 14:35:04 följande:
    Tur att det inte är dom som ska föda sen... Demon
    Verkligen! Karln har fint sagt : "Älskling.. jag vill inte titta rätt in i mumindalen på dig när du föder. Är det OK att jag står vid huvudändan under förlossningen?"
  • LindaPernilla

Blä! Jag har tråkigt. Har haft super ont i ryggen så hela eftermiddagen och kvällen har jag legat i sängen och glott på filmer. Karln sitter framför datorn & pratar i headset och spelar sitt skitspel :P

Fick nyss ett skrattanfall åt...ingenting! Låg och skrattade hejdlöst i 10 minuter så jag höll på att kissa i brallan! Karln kommer in, kliar sig i huvudet och frågar "gravidhormoner!?" :P

Svar på tråden Augustibebis 2012