Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Hej igen!

Ja, det var verkligen otäckt det som hände! Men personal på ICA och personer omkring hjälpte mig och var underbara! Jag hade tydligen ramlat i famnen på en kvinna som var sjuksköterska - ibland har man tur!

Fick kanonvård på akuten och läkaren jag träffade hade jobbat på förlossningen i 20 år. Hon sa att blodtrycksfall är väldigt vanligt under graviditeten. Så det kan hända, men skulle sätta mig ned så fort jag kände en tendens att svimma igen.

Har idag spenderat dagen hemma hos mamma i hennes trädgård med fika och vila. Spelat lite kubb med sonen, syster och systers karl. Så dagen blev fortsatt lugn sedan :)

Har aldrig svimmat förr, någonsin, så det var nog bland det värsta jag varit med om. Att allt bara blir svart och att jag inte minns någonting av vad som hände! Jag hade tydligen varit avsvimmad ett bra tag och pulsen var väldigt låg, så kvinnan som var sjuksköterska var precis påväg att påbörja HLR, men då vaknade jag och ambulansen var påväg.

• LindaPernilla

Hej tjejer!

Inatt har jag sovit som en kratta! Bebis har legat konstigt och bökat omkring, och det har känts som att h*n är påväg ut ur pulleriet hela tiden! Har gjort ont och varit besvärligt. Men nu har h*n lagt sig till rätta och smärtan är borta!

Idag står storstädning på schemat.. det behövs verkligen! Ganska svalt och lite blåsigt ute, så det passar utmärkt att få vädra ur ordentligt!

77 dagar kvar till BF! Shiiiet vad det går! :) Känns som att det bara var några få dagar sedan jag satt i soffan och pratade med sambons bror om att "Nu är det 100 dagar kvar! Det är ju skit lite!!"
    Imorgon går jag in i vecka 30 och på torsdag ska jag till BM! Ska bli så spännande :)

• LindaPernilla

Gick in i vecka 30 igår! Säger som NiniMe - det rusar iväg nu! Lillbus KAN vara här om typ 7 veckor, men samtidigt så kan det dröja 10-12.

Om en timme ska jag trippa iväg till BM! Ska bli spännande :)

• LindaPernilla

Min trötthet har kommit tillbaka. I början av graviditeten var jag trött jämt och sov nästan hela tiden. Känner samma nu, kan sova hur mycket som helst! Och känner nu att jag kan lägga mig för natten och sova..

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-06-01 06:48:39 följande:
    Jag har inget klick men jag har en jävla massa vibrationer vissa dagar hahaha, häromdagen skakade magen flera gånger hela dagen hahaah och inte bara en sekund utan det kunde skaka i typ 10 sekunder..
    Har också "vibrationer" vissa dagar! Känns skitmysko :-P
  • LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-06-01 07:45:06 följande:
    Sen har jag ju moderkakan i bakvägg denna gången så jag har inget som skyddar fram, och jag kan säga att det ser skitskumt ut när hon rör och sträcker på sig därinne, det ser ut som i alienfilmen hahaha, både lite obehagligt men ändå coolt o se.. Med pojkarna hade jag moderkakan som skydda men inte denna gången, och när hon sträcker på sig så tror man att huden ska spricka och hon kommer ut det håller istället hahaha
    Har oxå moderkakan i bakvägg & tycker det både känns och ser skitskumt ut när lillbus sätter igång och vevar! ;)
    Sambon låg och kände på magen igårkväll när det var som mest aktivitet där inne.. han håller ju på att smälla av varje gång han känner hur h*n vevar omkring som värst!
  • LindaPernilla
    Hej allihopa!
    Följer er om vad som skrivs, men har inte varit särskilt aktiv själv.

Grattis till er som redan fått era små! {#emotions_dlg.flower} Helt otroligt att se bilder på hjärtegrynen när man själv sitter med magen i vädret och inser att det faktiskt ligger en sån liten plutt där inne!

Nu är jag i vecka 33 (går in i ny vecka på onsdagar) och tycker att veckorna rusar fram nu! Började mitt sommarvik för tre veckor sedan och det går fort, så det är väl därför det känns som att veckorna springer iväg. Det gick saktare när jag satt hemma och inte gjorde någonting :P Går bra på jobbet trots att magen känns lite i vägen ibland.

Börjar fundera mer och mer på förlossningen! Jag ser fram emot det. Med sonen gick det enkelt, smidigt och i normaltakt (värkar från 05 på morgonen, kom in på förlossningen klockan 8.00 och han var ute strax efter 13). Hoppas att denna går lika smidigt, men har ställt in mig på att det kan bli hursomhelst ;) Ingen idé att sitta och hoppas på värsta drömförlossningen och så blir den utdragen och konstig.

Har ni packat BB-väskan?
    Jag tänkte göra det inom en snar framtid. Man vet ju aldrig! Och med tanke på att flera stycken redan har fått sina småttingar så blir jag lite stressad ;) Vill oxå få iordning i bebisrummet, kasta ut sambons speldator och bara sätta igång att dona! Men det får vänta 2-3 veckor till..

Ska ni göra något roligt i sommar?
    Vi planerar lite småsvängar. Törs inte ge oss iväg så långt. Men vi får besök ifrån Skåne vecka 28 som stannar en vecka, och det ser jag fram emot! :)
  • LindaPernilla

Imorgon går jag in i vecka 34.
    49 dagar kvar till BF! Nu börjar det verkligen närma sig för oss allihopa och snart har vi våra småtroll här :)
    Tycker inte det var länge sedan det stod "Du har 150 dagar kvar till BF!" och jag tyckte det kändes som att "snart så". Jag och sambon längtar så oerhört efter den lilla krabaten i magen nu! :)

• LindaPernilla

Godmorgon tjejer!

Här är en till som svettas ihjäl om nätterna. Men svärmor kom hit med en underbar present häromdagen. En AC! Så den slår jag igång en timme innan jag lägger mig så det är kallt som tusan i sovrummet, sedan slår jag om den så den är som en fläkt på natten. Helt fantastisk! :)

På onsdag går jag in i vecka 35! Har nu 43 dagar kvar till BF. Var till BM i torsdags och allting såg bra ut, ska dit igen nästa vecka och då ska vi prata om förlossningen! Ser verkligen fram emot förlossningen nu :)

Svar på tråden Augustibebis 2012