Augustibebis 2012
Hej igen!
Ja, det var verkligen otäckt det som hände! Men personal på ICA och personer omkring hjälpte mig och var underbara! Jag hade tydligen ramlat i famnen på en kvinna som var sjuksköterska - ibland har man tur!
Fick kanonvård på akuten och läkaren jag träffade hade jobbat på förlossningen i 20 år. Hon sa att blodtrycksfall är väldigt vanligt under graviditeten. Så det kan hända, men skulle sätta mig ned så fort jag kände en tendens att svimma igen.
Har idag spenderat dagen hemma hos mamma i hennes trädgård med fika och vila. Spelat lite kubb med sonen, syster och systers karl. Så dagen blev fortsatt lugn sedan :)
Har aldrig svimmat förr, någonsin, så det var nog bland det värsta jag varit med om. Att allt bara blir svart och att jag inte minns någonting av vad som hände! Jag hade tydligen varit avsvimmad ett bra tag och pulsen var väldigt låg, så kvinnan som var sjuksköterska var precis påväg att påbörja HLR, men då vaknade jag och ambulansen var påväg.
Helt otroligt att se bilder på hjärtegrynen när man själv sitter med magen i vädret och inser att det faktiskt ligger en sån liten plutt där inne!