Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Vaknade 5.30 imorse av att sambon låg och åt kexchoklad bredvid mig i sängen.
    Undra vem fan det är som är gravid av oss två? Drömmer

• LindaPernilla

Är sååå färdig med magen nu, känner jag! 16 dagar kvar till bf, och nätterna är en enda plåga. Det är varmt som tusan och det är super svårt att sova.

Har sedan en vecka tillbaka haft förvärkar. Känner ett "tryck" neråt ofta och det liksom ilar.. Ibland trycks det neråt så jag av ren reflex håller mig för pullan då det känns som att något ska ramla ut

Vi är så redo för att det ska starta nu!!

• LindaPernilla

Har funderat på en sak.

Jag har nyss varit sjuk med feber, halsont och hosta.

Om pappan blir sjuk nu, samma som jag var, vad händer då? Får han vara med på förlossningen och på bb? Dum fråga kanske, men har gått och funderat på det.

• LindaPernilla

Gah! Har inte haft något direkt super sug efter något speciellt under graviditeten, förutom iskallt vatten.. Men nu, dom senaste två veckorna, så kan jag inte vara utan nyponsoppa! Något som jag annars inte är speciellt förtjust i.. Dricker hur mycket som helst varje dag! :P

• LindaPernilla

Hallå damer!!

Grattis till er som fått bebis! Är inte aaaaalls svartsjuk ;)

12 dagar kvar till BF för mig, och jag känner verkligen att jag är färdig med stormagen nu! Vaggan är slipad, målad, bäddad och färdig inne i vårat sovrum, kläderna ligger fint i lådan, blöjorna på plats och vagnen redo! Allt är färdigt, så nu tycker jag att lillbusis kan anlända! :)

Har haft en lite molande mensvärk känsla sedan några timmar tillbaka, och det strålar liksom bak i ryggen. Det är ihållande och känns inte som värkar, men kan ju alltid hoppas att det börjar bli dags! :)

Annars händer det inte allt för mycket. Går hemma & väntar. Sambon är sjuk, halsont och klen i kroppen, så jag springer och servar honom pga min rastlöshet, samtidigt som han säger åt mig varenda gång att "jag kan faktiskt själv, du behöver vila och jag är inte döende!" Men jag är rastlös och springer gärna :P

Ska till BM på onsdag nästa vecka om inte bebis valt att anlända. Då går jag in i vecka 40 den dagen.
    Efter det besöket så är det ultraljud i Gävle som tar över, sa hon.. huh? När jag väntade sonen för hundra år sen (eller ja, 8 år sen :P) så var jag hos BM sista gången när jag gått över tiden 3 dagar. Men mycket ändras väl på så lång tid :)

• LindaPernilla
    Grattis till bebisarna!!
    Underbart att läsa att så många fått sina små hjärtan :)

Själv så känner jag ingenting! Vecka 38+5 idag. Ska till BM på onsdag, förhoppningsvis sista besöket!

Idag började sambon jobba igen efter 4 veckors semester, och så åker sonen hem till sin pappa för att spendera en vecka där. Så jag blir ensam hela dagarna mellan 6.30 - 16.30. Sambon tar dock egen bil på jobbet istället för firmabil (han är snickare), så om något händer och vi blir tvungna att åka in så kan han snabbt hoppa in i sin egen bil och åka hem! Så det känns ju tryggt iallafall. Men det blir konstigt att vara ensam om dagarna nu när man är van att ha honom hemma om något händer.

Hoppas att lillbus vill komma ut till oss den här veckan! 8 dagar kvar till BF.. Känns underbart att vara nere på ensiffrigt :) Sambon sa igår att "tänk när det var 100 dagar kvar! då tyckte vi det var så skönt att snart komma ner på tvåsiffrigt!" Tiden har minsann ändå gått fort, trots att det ibland känts som att jag kommer att vara gravid nästa midsommar också! :P
  • LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-08-06 08:55:06 följande:
    Och DÄR kom det Skrikandes
    Första jämnförelsen från systerdottern som påpeka hur "duktig" hennes pojke e för han väcker för att äta sen somnar han om igen, inget strul där inte..... Hormoner under grav är inte o leka med men dom e fan värre när man är nyförlöst...
    Känner igen det där! Och jag har varnat sambon att om någon stropp kommer och duttar med hur oootroligt duktig deras bebis är, och hur braaaa allting går och hur fantaaastiskt härligt det är att få sova 12 timmar per natt om våran lillbus är krånglig - så nitar jag fanskapet!

Hormoner när man är nyförlöst är inget att leka med!!!!! :P
  • LindaPernilla
    Svipp skrev 2012-08-06 11:01:15 följande:
    7ehimlen - jag ska oxå till bm på onsdag. Har du tänkt be henne undersöka dig och se om det händer något? Jag funderar oxå på det men det är ju liksom inte till någon nytta och jag vet att jag skulle bli sjukt besviken om hon sa att ingenting är moget, bara att vänta.
    En till som ska till BM på onsdag! :)

Jag vill be BM undersöka mig för att veta om något hänt "där nere", så det tror jag att jag ska göra. Men hon säger väl säkert "Nää, här har det inte hänt ett skit så du kan räkna med att gå över tiden 3 månader" -.-
  • LindaPernilla
    mammsen skrev 2012-08-06 11:10:44 följande:
    I väntan på bebis fördriver jag nu mina dagar med att spela Cafeland på facebook.. Och imorses när sambons klocka ringde vid 8 fick jag panik. Eftersom jag de senate dagarna vaknat vid 6 tiden hade jag 3 grytor på spelet som skulle vara färdiga att servera då...... Så innan jag gick och kissade (som jag inte gjort på hela natten) satte jag på datorn och ordnade på mitt Cafe... Kanske ska försöka hitta en hobby :/ 
    Haha! Sköning! :D Är dock inte så mycket bättre själv.. sitter och nördar framför "Rollercoster tycoon" som en annan mupp! Men vad fan ska man göra då? Allt är ju boring!
    7eHimlen skrev 2012-08-06 11:33:33 följande:
    Hahahaha vilken härlig kommentar, TÄNK OM barnmorskan skulle säga så!! ;O 
    Skulle inte förvåna mig en kvart om hon säger så! :P
  • LindaPernilla
    Blääääää!!!!!
    Idag är det verkligen ingen bra dag.. och klockan är bara 9.30!

Låg och vred mig i sängen inatt och kunde inte somna pga värmen. 1.30 gav jag upp och gick ut och la mig på våran soffa som är hård som sten för att kunna ha balkongdörren på vid gavel! Somnade där tills sambon klev upp klockan 6, och har sedan dess varit vaken. Ont i kroppen och känner mig helt mör!

Börjar känna mig sjuk också. Seg, klen och ingen ork till någonting alls. Stor, tung och otymplig!
    En vecka kvar till BF!

Och så kunde jag inte somna riktigt när jag la mig på soffan eftersom alla tankar flög omkring. Oroar mig något hemskt för BB-tiden. När jag fick sonen så sov jag två nätter på BB. Delade då rum med någon. Sonen är född 13.17 och första natten delade jag med en kvinna som hade sin man kvar, och både mannen och kvinnan snarkade som galningar hela natten! Fick inte en blund. Dagen efter åkte dom hem och då kom en annan kvinna som både hon och bebisen grät hela natten.. konstant. Inte en blund då heller! Så nu oroar jag mig lite, om det blir så att vi inte får åka hem tidigt. Natt-tankar!! Dom tar kål på mig..
Svar på tråden Augustibebis 2012