Augustibebis 2012
Vaknade 5.30 imorse av att sambon låg och åt kexchoklad bredvid mig i sängen.
Undra vem fan det är som är gravid av oss två? 
Vaknade 5.30 imorse av att sambon låg och åt kexchoklad bredvid mig i sängen.
Undra vem fan det är som är gravid av oss två? 
Är sååå färdig med magen nu, känner jag! 16 dagar kvar till bf, och nätterna är en enda plåga. Det är varmt som tusan och det är super svårt att sova.
Har sedan en vecka tillbaka haft förvärkar. Känner ett "tryck" neråt ofta och det liksom ilar.. Ibland trycks det neråt så jag av ren reflex håller mig för pullan då det känns som att något ska ramla ut
Vi är så redo för att det ska starta nu!!
Har funderat på en sak.
Jag har nyss varit sjuk med feber, halsont och hosta.
Om pappan blir sjuk nu, samma som jag var, vad händer då? Får han vara med på förlossningen och på bb? Dum fråga kanske, men har gått och funderat på det.
Gah! Har inte haft något direkt super sug efter något speciellt under graviditeten, förutom iskallt vatten.. Men nu, dom senaste två veckorna, så kan jag inte vara utan nyponsoppa! Något som jag annars inte är speciellt förtjust i.. Dricker hur mycket som helst varje dag! :P
Hallå damer!!
Grattis till er som fått bebis! Är inte aaaaalls svartsjuk ;)
12 dagar kvar till BF för mig, och jag känner verkligen att jag är färdig med stormagen nu! Vaggan är slipad, målad, bäddad och färdig inne i vårat sovrum, kläderna ligger fint i lådan, blöjorna på plats och vagnen redo! Allt är färdigt, så nu tycker jag att lillbusis kan anlända! :)
Har haft en lite molande mensvärk känsla sedan några timmar tillbaka, och det strålar liksom bak i ryggen. Det är ihållande och känns inte som värkar, men kan ju alltid hoppas att det börjar bli dags! :)
Annars händer det inte allt för mycket. Går hemma & väntar. Sambon är sjuk, halsont och klen i kroppen, så jag springer och servar honom pga min rastlöshet, samtidigt som han säger åt mig varenda gång att "jag kan faktiskt själv, du behöver vila och jag är inte döende!" Men jag är rastlös och springer gärna :P
Ska till BM på onsdag nästa vecka om inte bebis valt att anlända. Då går jag in i vecka 40 den dagen.
Efter det besöket så är det ultraljud i Gävle som tar över, sa hon.. huh? När jag väntade sonen för hundra år sen (eller ja, 8 år sen :P) så var jag hos BM sista gången när jag gått över tiden 3 dagar. Men mycket ändras väl på så lång tid :)