Sommaren12 skrev 2012-05-23 11:48:40 följande:
Jag vet inte riktigt vilken storlek jag ska köpa kläder i. Har redan köpt ganska mycket och vill inte lägga så mycket mer pengar på det, räknar blint med att få lite kläder när hon kommer med.
Har köpt i strl 56 nästan allting och så lite större storlekar i märkeskläderna så man verkligen vet att man får nytta av dom.
Både jag och min bror var STORA bebisar. Jag vägde (håll i er nu!) 4,8 kg och var 58 cm lång! Min bror föddes fem veckor för tidigt och var då som en "normalstor" bebis när han kom ut, så hade han kommit som han skulle så hade han med varit stor alltså.
Är lite orolig för att vi ska få en sån giant-baby vi också. Tror min man var normalstor, vet inte exakt. Så frågan är om man ska köpa i stl 50 eller inte?! Har nog inget i den storleken tror jag...
Kläderna jag köpte i USA är lite dumma i storleken, de går ju på ålder så minsta storleken var 0-3 mån och det köpte jag en del i, men tycker de se ut å va ungefär samma som 56.
Hur hade ni tänkt? Ska på ul nästa vecka, kan de typ "förutspå" då hur stor bebisen kommer att vara? ;)
Det är så skit svårt det där!
Jag och lillasyster var småbebisar, vägde 2500 omkring där när vi föddes. Sambon och hans bror var också småbebisar! Men sonen var minsann en klotis på 4 kg! Han hann ha storlek 50 påväg hem från BB ungefär, sen var det 56 som gällde! :P
Vi har köpt lite i storlek 50. Inte alls mycket! Det mesta köps i 56 och 62! Typ tre bodyn, två byxor, tre tröjor i 50.. sedan är resten i 56.