Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Idag är det väldigt lugnt i magen! Brukar vara aktivt nu på förmiddagen, men inte idag. Och nojjig som jag är så tänker jag att det kan ha något med smärtan igår att göra! Har inte lillbus härjat till det i eftermiddag så ringer jag nog och rådfrågar på förlossningen!

Även en mindre trevlig dag idag. CSN skickade ett mail om att jag fått för mycket utbetalt den här terminen, och kommer därför inte att få någonting utbetalt denna månad! JIPPI.. hade det inte varit för att jag kan behöva studiemedel därifrån i framtiden så hade jag ringt och sagt några sanningens ord. Säger som sonen säger "Kalla dom för vad du vill, för det får man göra i telefon!" Hmpf.

• LindaPernilla
    7eHimlen skrev 2012-05-23 11:03:45 följande:
    Jag såg ditt andra inlägg efter jag svarat på det första :/ Bättre att åka in o bli kollad en gång för mycket, men försök att dricka riktigt iskallt vatten eller smälla i dörrar eller nåt, det brukar väcka min bebis. Eller att äta/dricka nåt riktigt riktigt sliskigt sött :P Hoppas allt är bra iaf!
    CSN är alltid lika knäppa - hoppas du klarar dig ekonomiskt iaf!  
    Ja, jag ska iväg till skolan nu om en timme.. har det inte vevat igång i magen så tror jag nog att det blir ett samtal till förlossningen. Bättre det, så slipper jag gå omkring och oroa mig! Det är ju det värsta som finns att nojja! Har en flaska vatten i kylen, så jag ska prova hinka i mig den nu innan jag går.. :)

Ja CSN ska alltid böka! Det är inte första gången på mina två år som student som dom krånglar med mig! Det kommer att gå bra ekonomiskt. Sambon har ett sparande att ta av i nödfall, så vi behöver inte leva på luft :) Men jag var riktigt ledsen och irriterad nu på förmiddagen. Det kunde inte ha kommit olägligare nu när vi ville ge oss iväg och inhandla lite nytt till pysen i magen! Men det får fint vänta tills skattepengarna kommer..
  • LindaPernilla
    Sommaren12 skrev 2012-05-23 11:48:40 följande:
    Jag vet inte riktigt vilken storlek jag ska köpa kläder i. Har redan köpt ganska mycket och vill inte lägga så mycket mer pengar på det, räknar blint med att få lite kläder när hon kommer med. 
    Har köpt i strl 56 nästan allting och så lite större storlekar i märkeskläderna så man verkligen vet att man får nytta av dom.
    Både jag och min bror var STORA bebisar. Jag vägde (håll i er nu!) 4,8 kg och var 58 cm lång! Min bror föddes fem veckor för tidigt och var då som en "normalstor" bebis när han kom ut, så hade han kommit som han skulle så hade han med varit stor alltså.
    Är lite orolig för att vi ska få en sån giant-baby vi också. Tror min man var normalstor, vet inte exakt. Så frågan är om man ska köpa i stl 50 eller inte?! Har nog inget i den storleken tror jag...
    Kläderna jag köpte i USA är lite dumma i storleken, de går ju på ålder så minsta storleken var 0-3 mån och det köpte jag en del i, men tycker de se ut å va ungefär samma som 56.

Hur hade ni tänkt? Ska på ul nästa vecka, kan de typ "förutspå" då hur stor bebisen kommer att vara? ;) 
    Det är så skit svårt det där!

Jag och lillasyster var småbebisar, vägde 2500 omkring där när vi föddes. Sambon och hans bror var också småbebisar! Men sonen var minsann en klotis på 4 kg! Han hann ha storlek 50 påväg hem från BB ungefär, sen var det 56 som gällde! :P

Vi har köpt lite i storlek 50. Inte alls mycket! Det mesta köps i 56 och 62! Typ tre bodyn, två byxor, tre tröjor i 50.. sedan är resten i 56.
  • LindaPernilla
    Sommaren12 skrev 2012-05-23 19:19:43 följande:
    Inte för att jag tröttnat på att va gravid men finns det nåt ni saknar från ograviditeten? Jag längtar efter vin i floder, att kunna ta ut mig helt på gymmet samt en medium oxfilébit och chevre! :)

Jag längtar oxå efter vin! ;) På fredag när jag blir färdigutbildad så ska vi fira lite jag och mannen. Då ska jag dricka alkoholfritt vitt vin :) Annars tror jag inte att jag saknar så mycket.
  • LindaPernilla

Känner samma med uteserveringar! Jag och sambon satte oss ofta på en uteservering förra sommaren och njöt. Jag med ett glas vin och han med sin klassiska redbull jäger.

Förra sommaren gick vi ut ett gäng på uteservering, men eftersom jag skulle upp tidigt som tusan och jobba så höll jag mig till alkoholfria drinkar & jisses vad goda dom var! Kan dock känna att det ser lite "fel" ut i andras ögon om man sitter och dricker drinkar med magen i vädret! "/ Bor i en liten fjant-by där man inte kan släppa en skit utan att folk kollar snett!

• LindaPernilla

Godmorgon!
    Hoppas ni har en lika solig och fin dag som vi har här! :)
    Underbart att kleta in sonen i solskyddsfaktor och kunna skicka iväg honom till skolan med lättare kläder & foppatofflor! :P

Lillbus i magen knölar och sparkar. Har varit väldigt vild igårkväll och nu på morgonen.

Jag måste köpa en ny bikiniöverdel! Provade min igår och.. nej.. det funkar verkligen inte! Haha. Så måste köpa en ny. Jag kommer inte att ligga och glassa på stranden, men något besök där kommer man väl att göra. Annars så är svärföräldrarnas gigantiska pool ett ställe jag kommer att spendera mycket tid i :P
    Underdel skiter jag i att handla ny, jag har snott sambons badbrallor istället.

Har ni några roligheter planerade i sommar? Ska ni iväg på något kul?
    Vi ska försöka hålla oss på "hemmaplan" så mycket som möjligt, men ändå försöka hitta på lite kul. Sonens pappa tar med sonen på längre semester i år, så vi tar lite kortare svängar så som leksand sommarland och furuvik. Törs inte ge oss iväg på längre turer än så.

Sambon ska iväg på festivalen "Getaway Rock" som är i Gävle, men det ligger bara två mil härifrån så. Hade varit kul att dra dit, men då är det en månad kvar till BF och är det stekhett så kommer jag inte palla, så jag stannar hemma :P

• LindaPernilla

Ursäkta om jag äcklar mig såhär på morgonen, men jag måste fråga en sak.

Var på toaletten nyss & på papperet var det en vit/grön "slemklump". Typ snorgrön.. vad i hela friden kan det vara? O_o

• LindaPernilla
    Kampis skrev 2012-05-25 08:47:26 följande:
    Kan vara en del avslemproppen, men även om den lossnar såhär tidigt brukar den återbildas =)
    Jag ringde till förlossningen för att rådfråga, och dom sa samma :) Dom sa att om jag kände mig orolig eller något så skulle jag bara höra av mig igen för att komma in på en undersökning.
  • LindaPernilla

Spenderat natten på förlossningen! Fick så ont igår kväll att vi blev tvungna att åka in. Kom in vid 23.30, kopplade ctg och allt såg bra ut. Fick sedan vänta i 3 och en halv timme på läkaren som skulle kolla mig. Konstaterade förvärkar och sa åt mig att vila mycket! Kanon, jag som börjar jobba nästa måndag! Suck.

• LindaPernilla

En promenad till ica slutade med en ambulanstur för mig idag. Svimmade i kön på ica. Fy! Blodtrycksfall tydligen. Ubåt och lov så tog någon emot mig när jag föll, så magen klarade sig. Allt såg bra ut när jag kom till akuten förutom lågt blodtryck som blev stabilt efter ett tag. Tack och lov så ångrade sonen sig i sista sekund att följa med till affären, så han slapp se allting. Nu känns det mycket bättre.

Svar på tråden Augustibebis 2012