• Kampis

Augustibebis 2012

Som jag sagt innan så är jag inget fan av brio primo just pga den är så liten. 

• Kampis

Sommaren: Om färgen är vattenlöslig är det ok, oljeblandad är mindre bra. :)

• Kampis

Jag har inte heller köpt nånting till nya bebisen än. Igår sorterade jag dotterns urväxta bebiskläder, vad som ska sparas, säljas och lite kastas.

Vi ska åka på tältsemester en vecka i början av juli (ev slutet av juni)   och har just köpt ett åttamanna tält med tre rum och ett stort förtält, det ska vi nog klara oss på ett tag!

• Kampis

På min lista (i huvudet) står bröspump, andningslarm och en fin filt :)
    Förutom förlossningsgrejer då, sen lär det väl trilla ner lite bebiskläder i London hoppas jag .) 

• Kampis

Vänta nu LiJon, jag missuppfattade nog vad du menade, är inte van vid att havandeskapspenning heter graviditetspenning nu, jag trodde du menade föräldrapengen förlåt! Jag har för mig att jag skrev ut ansökan om HP förra gången via hemsidan.

• Kampis

Såna scarves-kräklappar funkade inte här, dottern var ingen kräkbebis på så vis att det kom lite hela tiden utan det kom KASKADER några gånger/dygn. Då räckte det inte med en sån liten utan det var bara att byta kläder på henne, oss och oftast en tvätt av soffan eller nya lakan..

Kräklappar köpte jag superbilligt på loppisar/second hand gamla kökshanddukar eller handdukar. Ju äldre desto mjukare för bebis :)   

• Kampis

I vagnen ska jag ha fårskinn och en filt. En sak som många gör är att de inte tänker på att luften står still i liggdelen och det blir varmt där i. Sen är bebisar små kaminer :)

Fårskinn är bra på så vis att det svalkar när det är varmt och värmer när det är kallt.

Vid skötbordet har vi lite olika salvor (knappt använda, vi har mest kört på puder). Dottern har alltid haft mycket lätt för att bli röd och hon måste vara absolut snustorr innan man tar på blöja annars blir hon röd direkt. Räcker inte att badda torrt så hon har alltid varit naken mycket.
    Pappersservetter har vi använt, med tanke på at det kan bli 15-20 bajsblöjor / dag i början skulle vi inte ha annat att göra än att tvätta nerbajsade tvättlapar, och såna färdiga vårtservetter kommer inte på hennes känsliga rumpa inte. Har haft såna liggandes i skötväskan för när det inte funnits vatten till hands men har nog inte gjort av med mer än 2 paket på dessa år.    

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-04-09 19:09:12 följande:
    Så till vagnen: fårskinn och en tunn filt?

Hur tvättar man förresten ett fårskinn? Tänker på om det råkar bli kräk, bajs eller nåt annat på den?
    Fårskinnstvättmedel, finns i hästaffärer :) 30 grader.

Jag har inte behövt tvätta mitt många gångr, men man kan lägga en handduk eller nåt tygstcke vid huvudändan så kräket kommer på den :)   

Svar på tråden Augustibebis 2012