• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Jag är med sugen på vin först nu. Drömde om cigg med, rökte på fest ibland förr...

• mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-23 15:36:58 följande:
    Ja jag HOPPAS verkligen det hahaha... Men gud vad hon kommer flippa, jag hoppas hon går över hela perioden man får gå över hahaha och jag hoppas lillan kommer lite tidigare hahaha det hade varit hur kul som helst (känns som jag kommer få äta upp det där haha)
    Det var typ det jag tänkte skriva, men jag förfinade det lite ;)
    fransyskan skrev 2012-03-23 15:39:41 följande:
    Oj, hoppas du inte har en urinvägsinfektion isåfall. Har du symptom på det också? :(
    JO! Jag hoppas att det bara är en urinvägsinfektion, för då beror sammandragningarna/värkarna troligtvis på det och jag kan slippa ha dem resten av graviditeten och behöva oroa mig.. Nej, inga symptom, hon såg inte tydliga utslag på urinprovet men sa att på gravida så brukar man skicka iväg en odling då man kan ha någon typ av form av urinvägsinflammation,, ärs, jag är urkass på det där, men fåår ju veta om någon dag =)

• mammsen
    godisbit skrev 2012-03-23 17:13:14 följande:
    Skön fredag och trevlig helg! Hoppas vi alla får ta del av det utlovade vårvädret, kanske blir det årets första mjukglass i solen?
    Den har jag och dottern redan tagit, FLERA GÅNGER!! Mumms
    fru Elle skrev 2012-03-23 17:36:24 följande:
    Mammsen; var med lite orolig över mina sammandragningar, speciellt de som gör ont. Tyckte med det var skönt att kolla att livmodertappen såg ok ut. Nu känner jag mig inte lika orolig.
     Ja, jag trodde garanterat den skulle vara skitkort och börjat öppna sig osv, men den var sluten och 5cm samt böjd fortfarande så det kändes toppen! Så skönt att bara få slippa oroa sig coh känna sig trygg! Tänk om man inte kunde göra den sortens undersökningar!! 

• TheMaraja

Ja det är nog väldigt olika på storlekar första tiden. Men det är verkligen mysigt att köpa litet och nytt

Precis nyss kände jag de första buffarna på riktigt !! Är i vecka 18+4 nu. Har haft nått fladder och något som pekar mig innefrån tidigare men det har varit långt från de tydliga buffar jag fick nu. Precis vad jag behövde för jag känner mig riktigt risig. Feber och ont i halsen

• Randiga Rut

Det var helt underbart på rul idag!! Liten rörde på sig hela tiden och började med att vinka till oss! :) Det är en liten pojke i min mage. Nu måste vi börja leta pojknamn så stackarn slipper bli namnlös, helt omöjligt för oss att hitta pojknamn som känns rätt.

• TheMaraja

Randiga Rut: grattis va kul att allt gick bra. Håller med dig om pojknamn vi hittar inte heller några bra. Men massa onödiga tjejnamn eftersom vi med väntar en kille

• Sandra1983

Läst ikapp mig lite såhär på kvällskvisten.Glad. Var på RUL igår och allt såg bra ut, skönt att veta att den lill* mår bra. Vi ville gärna ta reda på könet, men det ville inte bebben. H*n låg mest och sträckte armarna ovanför huvudet och höll ihop benen, dessutom låg navelsträngen mellan benen så där gick vi på en nit. I vilket fall så får det bli vad det blir så länge den är frisk. Synd bara att bilden inte heller blev särskilt bra eftersom det låg armar i vägen.. Bråk-bebis!

Har precis som ni andra känt diverse rörelser där inne, men i tisdags hade jag fruktansvärt ont i magen, riktig förstoppning. Aj... Det hoppas jag inte på igen.

Vi har inte handlat några kläder ännu, däremot ny bil och barnvagn. Har en kompis som fick en son 6 veckor för tidigt, och det fick mig att fundera på att jag kanske behöver ha lite mer saker klara lite tidigare än vad jag tänkt.. Hur har ni tänkt om detta?

• Issan8

Okej men då är det inte bara jag/vi som undviker att uppdatera om bebis å grav på FB. Jag tycker det är stor skillnad att lägga ut bilder och delge allt kring sina kids/sin grav här jämfört m FB. Till detta forum söker man sig ju till de som delar detta gemensamt, som vi gör här i tråden till exempel. Jag tycker bara det kan bli lite väl mycket på FB om allas barn, man har väl ändå nåt annat att delge i sitt liv tänker jag.

Nog om det, jag är jätteglad för alla goda råd och tips man får här, fick inspiration från flera av er angående hur bra det är att köpa second hand grejer (bland annat Detgodalivet) och slog till och köpte en babybjörn (original tror jag modellen är?), en amningskudde och en bärsjal för 500 spänn, tyckte det var ett kap då allt var i kanonskick Skrattande

• NiniMe

Jag tycker inte alls det är ngt fel om folk berättar och har sig på fb om sin familj och graviditeter.. Jag tycker det är roligt.. Många av mina som är gravida fråga om lite småtips osv ibland och då tycker jag det är kul o hjälpa till, men det är väl kanske för man är lite Doulaskadad hahaah... Sen har jag många i familj som jag inte träffar så ofta som tycker det är kul.... Tycker det är struntsamma, jag läser mycket statusar om fyllefester osv som inte intresserar mig alls men då scrollar jag förbi.. Det jag tycker är lite störigt är folk som tycker dom är så snygga att dom måste lägga upp nästan på porrbilder på sig själv varje dag för att få bekräftelse, dagens outfit osv, skaffa dig en blogg hahhaaha.. Dom som inte vill läsa om min grav kan ju scrolla förbi och skita i det men sen har jag bara familj och vänner på min fb och inga "onödiga" heller