• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Jo,Ninni så håller jag med dig också. Men vill inte fläcka ut det innan rul och det är ju snart. Tycker det är mysigt o läsa om o vi börjar bli ganska många nu. Men det är ganska kul också att så många av dem är upptagna med sitt fast dom ska ha upp till 2 mån efter att de inte vet vårat. Den iden om att outa det första april någon hade känns grymt lockande ^^

• astro

Nu märks det tydligt att Sjuan börjat reagera på förändringar som t ex bilåkning, filmljud, musik, visslingar. Jätteroligt

Fridfullt här hemma annars, bortsett ifrån att ettåringen är så otroligt pillig. Den enda barngrind hon inte kan få upp (tack och lov) är trappgrinden som min man konstruerat själv. Hon har heller inga problem med skåpdörrar etc. Kan hon alls nå spärren så överlistar hon den på nolltid Likaså knappar, blixtlås, haspar,  lock osv. 
    Tur att hon inte har tagit efter sin storebror i ett hänseende - hon klättrar inte. Det begränsar åtminstone räckvidden. 

Det känns lite som om varje barn utvecklar en egenskap som gör att man måste hålla sig på tårna. Som sagt, Dex är en mästerlig klättrare. Och nu Bella som är en liten Houdini.
    Undrar just vad som ska visa sig vara Sjuans "grej"?  

• Blomsterfröna

Minsta tjejen på 16 mån e överallt:) upp på bord, stolar. Grejar gärna i toaletten med toaborsten, så de gäller verkligen att stänga dörren som man inte alltid kommer ihåg:) hon e verkligen en Tarzan:)
    Pojkarna på 7 och 4 sköter sig själva i stort sett, men blir mkt bråk och skrik:) och nu väntar man en liten tjej till:) hur ska detta gå

• Hejåhå

Facebook: Men om man inte vill delge bilder till ytligt bekanta kan man ju minska deras behörighet att se dem.

Jag tyckte också att det är att hänga ut barnen genom att publicera dem på Facebook. Men när jag själv var på BB och fått världens finaste bebis och befann mig i ett saligt glädjerus så ville jag visa upp henne för hela världen. Så stolt jag var!

Nu försöker jag tänka på att inte lägga upp alltför mycket statusuppdateringar gällande henne, men ibland är jag så förbenat stolt över vissa utvecklingssteg att det inte går att låta bli.

Jag tycker däremot inte att det är under några omständigheter ok att lägga upp nakenbilder på bebisarna. Förvånansvärt många som faktiskt gör det.

• 05091112

Hej tjejer!
    Skriver inte så ofta men läser mer.

På onsdag är det RUL och vi är fortfarande inte säkra på om vi ska kolla könet eller ej

Är 99 på att det är en kille till hehe

• godisbit
    Angelica1991 skrev 2012-03-24 11:46:42 följande:
    nu ni :D nu är hela bf listan full från 1- 31 =D hihihi de är en på den 19 nu =D hihi kuligt =) 
    Och det finns ju viss risk att Ärtan här prickar in ett datum i september... På kub-ul ville inte barnmorskan göra ngn officiell beräkning, men det kommer väl efter RUL. Så här långt siktar vi mot "månadsskiftet augusti/september" =)
  • NiniMe
    godisbit skrev 2012-03-24 12:38:26 följande:
    Och det finns ju viss risk att Ärtan här prickar in ett datum i september... På kub-ul ville inte barnmorskan göra ngn officiell beräkning, men det kommer väl efter RUL. Så här långt siktar vi mot "månadsskiftet augusti/september" =)
    Juli med
  • eightythree

Åh - sådan beslutsångest!!! ska skaffa en syskonvagn som "nyföddingen" och 3-åringen kan åka i för att lämna äldsta syskonet i skolan osv. Gärna smidig så man får plats i bil, affärer, bussar osv.

Vilken rekommenderar ni eller vad har ni för tankar ang. Phil&Ted -11med mjuklift , Emmaljunga twin cerox360 - 09 med mjuklift och Urban jungle duo - 07 med ligginsats? Samtliga hittar jag i samma beg. prisklass...

• Svipp

Ghaaaa! Foglossning från h-vetet! Det har kommit smygande och jag har försökt strunta i det för jag vill inte bli så handikappad som jag blev sist. Har levt i förnekelse på något vis. Men sista veckan har det blivit värre och idag gör det så ont att jag inte vet var jag ska ta vägen. Dax att plocka fram Tens, bälte och värmedyna nu med andra ord. Suck...! (förlåt för klagan, men jag måste få beklaga mig nånstans)