• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-03-26 11:43:44 följande:

Ja det är ju säkert så! De har ju plats därinne och ibland får jag för mig att hon vänt på sig och sparkar inåt liksom, tycker jag kan känna ryckningar långt bak i magen liksom även om jag inte kan vara säker på att det är bebisen. Är i vecka 20 nu, 19+2. Spännande med RUL, du kan säkert slappna av efteråt! När vi gjorde vårt andra för lite drygt en vecka sedan hade hon haft ett par lugna dagar innan och man såg ju faktiskt att hon rörde på sig förfullt därinne  Lycka till imorgon!

Får hoppas BM lyssnar så man kan slappna av lite, har ju en doppler härhemma men vill undvika att lyssna med den "i onödan".      
    Ja det tror jag med att de gör, snurrar runt o så, har känt av lite i ryggen istället för magen. fast idag när jag kom t jobbet så kände jag lite fladder o buffar iaf, han/hon gillar kanske ljuden som är här hela dagarna, hemma är det så lugnt jämt så då sover den kanske bara :P Nej jag vet, man tror att man inbillar sig ibland, när det bara kommer en liten pirrning o sen inget mer när man försöker känna efter :P
    Ja det ska bli så härligt att få se den igen, o jag hoppas det går att se vad det är för kön. Gud vad man är nyfiken!! :D Tack så mycket!
    Jag tror nog BM lyssnar om du ber henne så här dags i graviditeten :D  Lycka till du med! :D 
  • cupcakekiller

Kännde äntligen de första buffarna med handen på magen i natt!
    Innan så har jag bara kännt om jag ligger på magen, snacka om att jag blev klarvaken direkt :)
    Är i v.19 (18+2)

• 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-03-26 12:57:19 följande:
    Kännde äntligen de första buffarna med handen på magen i natt!
    Innan så har jag bara kännt om jag ligger på magen, snacka om att jag blev klarvaken direkt :)
    Är i v.19 (18+2)
    Åh vad roligt!!! Grattis! :D
    Här längtar vi som bara den efter att det ska kännas utanpå, frugan är smått putt över att bebisen inte vill sparka när hon lägger dit handen :P
  • Fyran2012
    A R skrev 2012-03-26 12:32:19 följande:
    Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Blev flyttad en dag så nu har vi BF 30/8 istället för 29/8.
    Och det är en liten pojke vi väntar, det blir triss i pojkar här, hihihi.
    Visst hade det varit roligt med en tjej men det har hela tiden känts som en kille och det känns så självklart.
    Och vad roligt det är att få veta kön redan nu, med de två tidigare visste vi inte innan de kommit ut. 
     Jag känner mig så lycklig nu!

Grattis till lillkillen!
    Jag har oxå bf 30/8 & ska på RUL 4/4..läängtar!!
  • Svipp
    A R skrev 2012-03-26 12:32:19 följande:
    Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Blev flyttad en dag så nu har vi BF 30/8 istället för 29/8.
    Och det är en liten pojke vi väntar, det blir triss i pojkar här, hihihi.
    Visst hade det varit roligt med en tjej men det har hela tiden känts som en kille och det känns så självklart.
    Och vad roligt det är att få veta kön redan nu, med de två tidigare visste vi inte innan de kommit ut. 
     Jag känner mig så lycklig nu!

Så härligt! Grattis!
    Fyran2012 skrev 2012-03-26 13:35:38 följande:
    Grattis till lillkillen!
    Jag har oxå bf 30/8 & ska på RUL 4/4..läängtar!!
    Jag har oxå RUL 4/4! Tror aldrig jag längtat så intensvit efter ett ultraljud förut. Jag är så orolig och vill bara veta att allt är ok med bebisen. Har fått för mig en massa saker. (sen vore det såklart kul att  få veta kön oxå, det ska jag inte sticka under stolen med )
  • ullis1990

7eHimlen: tack för svar.. :) det där med snabbare förlossning och inte gå över tiden lät oerhört bra ;) jag tar Fragminsprutor för att min pappa har haft flera proppar + att min syster fick flera proppar under sin graviditet. Så har dom testat mig och jag har en ökad risk för att få blodproppar jag med. Har tagit dem sen v. 12 och ska fortsätta tills efter förlossningen :) Lycka till, till dig också! :)

• cupcakekiller

7eHimlen: Tack! :)

Svipp och Fyran2012: Har med RUL 4/4..trodde nästan att jag var ensam kvar med att inte ha gått än :)

• 7eHimlen
    ullis1990 skrev 2012-03-26 13:55:33 följande:
    7eHimlen: tack för svar.. :) det där med snabbare förlossning och inte gå över tiden lät oerhört bra ;) jag tar Fragminsprutor för att min pappa har haft flera proppar + att min syster fick flera proppar under sin graviditet. Så har dom testat mig och jag har en ökad risk för att få blodproppar jag med. Har tagit dem sen v. 12 och ska fortsätta tills efter förlossningen :) Lycka till, till dig också! :)

Ja visst låter det bra?! Jag var så orolig i början så jag läste för mycket trådar här inne, o blev ännu mer orolig för förlossningen. Till slut vågade jag fråga läkaren och nu är jag inte alls orolig längre, det komemr nog gå hur bra som helst :)
    Jag har oxå proppar i släkten, men inte nån förhöjd risk annat än att jag är lite överviktig, så jag hade maximal otur. Borde rört mig mer o bantat lite innan jag blev gravid, men men. Nu är det ju bara att gilla läget! :P

Blir spännande att höra hur det går för dig, när har du BF? Jag har 25/8 än så länge, men det kanske ändras imorgon när jag har RUL. Vi får jämföra förlossningar sen :P   
  • Fyran2012
    Svipp skrev 2012-03-26 13:47:25 följande:
    Så härligt! Grattis!

Jag har oxå RUL 4/4! Tror aldrig jag längtat så intensvit efter ett ultraljud förut. Jag är så orolig och vill bara veta att allt är ok med bebisen. Har fått för mig en massa saker. (sen vore det såklart kul att  få veta kön oxå, det ska jag inte sticka under stolen med )
    Vad kul, då får vi uppdatera varandra efteråt!
    Jag har varit på två stycken ul denna graviditeten, v 6+5 & v 13..men detta är något alldeles speciellt..hoppas oxå på att få se vad det är för kön på den lille denna gångenGlad Vid mina tre tidigare graviditeter har vi inte tagit reda på vad det är, men nu känns det jättespännande!