• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

Jag undrar hur länge era RUL brukar ta?

Jag bor ju inte i Sverige men här går man var 5:e vecka på kontroller där man får se bebis, men ultraljuden går snabbt. Man får se att bebis hjärta tickar, läkaren mäter huvudet och kollar hur den ligger, ja lite såna grundliga saker.

Men när jag frågade läkaren om hon skulle upptäcka eventuella hjärtfel på dessa ultraljud svarade hon att jag bör boka ett grundligare UL på sjukhuset om jag vill vara helt säker. Läkaren tyckte dock inte att det skulle behövas då allt ser så bra ut men jag känner ändå att det skulle vara skönt att veta att hjärtat är helt friskt. Hur skulle ni gjort?

Förresten gattis till lyckade RUL och grattis A R till triss i pojkar, värsta kul med ett helt grabbgäng hade jag inte haft nåt emot.

På ett sätt önskar jag mig en liten tjej för alla söta tjejkläder, men samtidigt vill jag ha en liten pojk för då inbillar jag mig att han blir en liten minikopia av min man som jag såklart tycker är snyggast i världen haha...va knäpp man är va m alla spekulationer Glad

• RockTheRebell

Det blev ett lyckat RUL här också -andas ut- det var en riktig liten showapa där inne :) blev flyttad till 28e ist för 25e som jag trodde. Bilder kommer till kvällen efter 22 när jag slutat :) helt underbart att se. Men det är en ? I magen :) fanns ingen bild som antydde det ena eller andra.

• Ellenbmt

Issan- det låter som rul det du får hos dig. Men boka ett så kan du andas ut. Det kan ju vara värt? Men det är ju säkert lugnt om din bm säger så! :)

• A R
    RockTheRebell skrev 2012-03-26 15:51:27 följande:
    Det blev ett lyckat RUL här också -andas ut- det var en riktig liten showapa där inne :) blev flyttad till 28e ist för 25e som jag trodde. Bilder kommer till kvällen efter 22 när jag slutat :) helt underbart att se. Men det är en ? I magen :) fanns ingen bild som antydde det ena eller andra.
    Grattis till ett lyckat rul!
    Visst är det härligt att få en liten glimt att det som gömmer sig där inne.
  • DetGodaLivet
    Blomsterfröna skrev 2012-03-26 16:51:51 följande:
    Hur ska man klä dom små bebisarna sommartid? Nu kommer man ha en nyfödd mitt i aug. Hur ska ni göra??

Min stategi är att köpa vansinnigt mycket av alla sorters kläder...så det kommer nog alltid finnas nåt som passar.

Augusti är ju en knepig månad då det både kan vara tokhett men ibland även ganska kyligt kvällstid mot slutet av månaden åtminstone.   
  • Kampis

Jag gissar på attt jag kommer gå över ca 2 veckor denna gången också och räknar med att bebis kommer i slutet av aug.
    Tänker att det kommer vara rätt varmt då också och satsar väl på tunnare kläder + filt/ar. Sen ska jag bära i sjal en del hoppas jag och det värmer ju också. 

• oxle bo

En fråga tjejer, Är det farligt o sova på magen? Jag är i v23 o har ganska stor mage. Men brukar vakna av att jag ligger på magen..

• cupcakekiller

oxele bo: Jag är ju iofs bara i v.19 men min bm sa att jag får ligga på mage hur länge jag vill, så länge det inte gör ont/är väldigt obehagligt :)