• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    fru Elle skrev 2012-03-25 13:08:30 följande:
    Blir med less på kommentarer angående vilket namn som barnet ska få. När det gällde sonen hade vi med det problemet. Anser att det är upp till föräldrarna att bestämma. Blev till slut sånna tråkiga diskussioner och ifrågasättande från mannens släkt att vi inte pratade namn med dem. Vi sa till slut att vi inte bestämt och meddelar när vi har bestämt oss. Blev Harry som vi hade bestämt ganska tidigt under graviditeten. Men innan vi markerade att det var vi som bestämmer fick vi mycket kritik för namnförslaget, var framför allt någon sångare som svärfar inte gillade som hette Harry. Han spelade upp sånger som var så dåliga enligt honom. Kan fortfarande tycka att att säger sonens namn lite ironiskt men kan vara inbildning med tanke på allt tjafs.

De hade även synpunkter på att vi tog mitt efternamn när vi gifte oss. Sonen är deras enda barn och de menade att deras släkt dog ut om vi inte tog deras namn. Vill tillägga att de har ett efternamn som slutar på sson och de själva tog en annan stavning än vad min mans farfar har. Ja ni hör ju själva, namn är mycket känsligt för dem. Kommer inte berätta namnförslag just för att de blir sånna trista disskutioner.

Min åsikt är i alla fall att det är upp till föräldrarna att bestämma. Dottern som är 4 får gärna komma med förslag för jag vill att hon ska vara delaktig.
    Harry Belafonte?

Vi är vana vid kritik från alla håll men usch vad jobbigt det är. Det slutar ju ändå med att det är barnet som är viktigt, inte namnet. Och alla har olika smak.

Barnen får gärna komma med förslag här också och den här gången är det de som kommit upp med det namn som det lutar åt om det är en tös (Pandora). Övriga vänner och släktingar är jag gladare om de inget säger, faktiskt. Sist kom visserligen min mamma med ett namn som jag gillar - Felix - men kruxet är att vi redan har en katt som heter det.
  • fru Elle

Ja det kanske det var, minns inte vad han hette i efternamn. Men det var ingen musik jag kände igen, lät som en gammal grammofonskiva.

Var inte alls samma sak med dottern. Men det var just när det gällde sonens namn det blev så tråkigt tjafs om. Det kommer frågor även denna gång men vi har ingen lust att berätta just för hur det var förra gången. Det finns väl alltid några namn som en person känner negativt inför. Men de flesta har nog vett att hålla tyst om någon säger att de vill ha det namnet till sitt barn. Just Harry hade jag bara positiva tankar om, min farfar hette Harry bland annat. Men det var min man som var mest inne på det namnet. Jag själv började fundera på andra namn pga allt tjafs. Men är väldigt glad att vi valde namnet , för det är rätt namn till vår son!

• Grizabella

Vi har som tur är inte haft problem med att någon lagt sig i vad våra barn skulle hetta, blev Wilgot och Wincent. Fast vi sa inte förrän efter förlossningen vad de skulle heta, tog sambons efternamn med tanke på att vi har planer på att gifta oss, och så blir det ju till pingst, ett litet borgerligt bröllop med bara närmaste familjen. 

Får vi en pojke till blir det Elmer eller Ture tror jag och skulle det bli en flicka Elvira, Ester  eller Sigrid.

fru Elle: Harry är ett himla fint namn tycker jag 

• Ellenbmt

Har en vän med en skitsöt liten Harry!

• Aprilia1977

Brukar ni undersöka vad namnen har för betydelse??

Harry betyder "hemmets härskare", så den pojken kommer att bli väldigt dominant, vilket är bra! Glad

• Albasmamma

Hej Tjejer! Ser at ni diskuterar namn och åsikter om detta. Jag tycker det är väldigt tråkigt att folk ska påpeka och tycka till om vad man har för namnförslag. Så jag anser som du Gadget, att vi håller de för oss själva fram tills vi har bestämt och bebisen är här. På så vis "slipper" man det trista pratat "det tycker inte jag om, det heter den och den etc".

Oerhört trött idag, blir nog en tidig kväll. Jag och maken flög ner till Arlanda igår för att köpa en bil, tog en snabb tur in till stan och träffade svägerskan och bilade sen 100 mil hem. Kom hem 01.30 inatt och så missat en timme pga sommartidsomställningen. Men känns skönt att vi nu har en större bil.

Ska försöka läsa ikapp vad jag missat under helgen och sen slappa i soffan. Hoppas ni har en bra avslutning på helgen, kram!    

• DetGodaLivet

Vi hade just Harry som namnförslag på pojke. Det är väl rätt populärt? Står på topp hundra i alla fall skulle jag tippa?

Nu visade det sig ju vara en tös och då blir det en Lillemor. Det namnet är fortfarande för omodernt för att ha nått popularitet men jag kunde inte bry mig mindre. Skulle inte min sambo ha lagt in sitt veto skulle mitt namnförslag till pojke vara Göran och det är väl så ute det kan bli.

Har inget problem emd att outa våra namnförslag då jag helhjärtat skiter i vad andra tycker.       

• Gadget

Det goda livet: jag tror inte heller att mitt namnval påverkas av andra åsikter, det är bara så tråkigt att höra allt negativt just för att vi ändå står fast vid vårt val. Eller ja, bestämma oss gör vi nog inte förrän barnet är här, vill se bebisen först. Och vi vet inte heller om det blir flicka eller pojke.

Lillemor är verkligen fint tycker jag. Bra val.

• cupcakekiller

Jag förstår inte änns hur folk orkar lägga sig i andras namnval, gillar man inte namnet så kan man väl vara tyst i stället.
    Vissa av mina kompisars barnnamn tycker jag inte om, men frågar de om min åsikt så brukar jag säga att det inte är ett namn som jag skulle ha valt till mitt egna barn men det passar på deras barn.
    Min 9åriga lillasyrra heter t.ex Linda, jag är inte så jätteförtjust i det namnet men hon passade i det från början, hon är en Linda helt enkelt!

Jag bestämmde innan jag blev gravid vad mitt barn skulle heta men jag tycker inte om att prata om det med kompisar för även om jag skiter i folks åsikter så orkar jag med att de klagar, tar lite mer illa upp nu med mitt preggohumör med..