• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • O Hanna O

Vår lilla knoppi blir nog en Elias (Elias är Ett hebreiskt namn, ursprungligen Elijah som betyder "min gud är Jahve". ) Betydelsen av namnet är viktigt, men även vad man har för minnen av det..Elias finns inte i min släkt men min man gillar betydelsen och jag tycker det är jätte fint!

Min son heter Karl. viket betyder fri man, i min släkt finns det 3 Karl som gått bort, om jag hade varit en Kille hade namnet karl varit självklart på mig! min son är dessutom en karl...för nog har han sin vilja att bestämma!

• isaochbel

Vi har haft turen att ingen direkt haft åsikter om vår namnval till barn. Dottern som heter Isabel Felicia fick sitt namn redan efter rul då det var bestämt sedan innan jag blev gravid. Nu med lillebror Cesar (har varit bestämt sedan 2 år tillbaka) har det varit lite små prat i familjerna, min sambo är spanjor/perser och jag är norsk/svensk så vi vill att namnet ska funka vart som i världen, (då vi kanske kommer flytta till Spanien om ett tag) hans mamma som är från Iran har lite svårt med att uttala Cesar och min familj tyckte valet av andra namn som skulle varit Franco blev lite för mycket *S* så nu har vi valt Gaspar som är ett persiskt namn som andra namn till lillebror.

Tycker det är så roligt att höra om alla namn, finns så många fina som man aldrig själv skulle komma på :0)

• TheMaraja

19+0 idag tiden går faktiskt fort nu . Skulle på rul idag kl 9 men bytte tid till i morgon kl 15 så att min man kan vara med. Just nu hade det varit roligare med bara 1 timme kvar .

Ang namn så slutade vi säga vad vi tänkte på efter ett tag med dottern. Vi blev så less på alla spontanreaktioner som oftare var dåliga än bra. Iris blev det tillslut. Vi har mycket svårare med pojknamn men jag tror Alfred, Frank eller Henry ligger i topp.

Såg att någon funderade på Lillemor, riktigt fint namn.

• banana81

Godmorgon!
    Fy, vilken natt vi har haft! Sonen var vaken mellan midnatt och typ 3.. Hade nog mardrömmar! Jag som sover så himla dåligt och vaknar minst en gång i timmen redan känner att detta kommer bli en lååång dag... Gääsp!

Vi pratade faktiskt namn igår! Tycker pojknamn är svårt denna gången, sist ville jag Vide, tycker det är jättefint! Min svärfar sa så här när han hörde det: " Vide?? Det är väl för fan inget namn!!"
    Sen kändes det inte så kul längre om man säger så.. Fast jag funderar faktiskt lite på det nu med! Lite för att jävlas med, haha!!
    Sonen heter Anton och dottern Alma (Emil i Lönnebergas föräldrar har vi kommit på i efterhand) så Alfred hade ju varit kul om det är en kille! Och kanske Ida om det är en tjej!
    Dottern heter Linnea i mellannamn och jag tror hon hade blivit stolt som en tupp om bebis blir döpt efter henne! Min farmor hette dessutom Linnea i mellannamn med!
    Mycket svårt val detta!!
    Kan ju börja med att kolla vad det är som ligger där inne och myser!
    Nu ska vi cykla till dagis! I minusgrader.. Ha en bra dag alla!

• 7eHimlen

Många som är i v 20 nu, själv har jag kommit t v19 (18+1) idag! :D RUL imorgon, är sååå nervös!!! :P Ska bli så spännande att få se lill*n o kanske (förhoppningsvis) få veta om det är en kille eller tjej! :D

Vi har namn klara, men de är inte så populära hos svärmor, hon har redan bestämt att om det blir en tjej ska hon heta Molly. Iofs fint, men vi tänkte kanske nåt kaxigare, gillar amerikanska namn.  

• Svipp
    TheMaraja skrev 2012-03-26 08:03:16 följande:
    19+0 idag tiden går faktiskt fort nu . Skulle på rul idag kl 9 men bytte tid till i morgon kl 15 så att min man kan vara med. Just nu hade det varit roligare med bara 1 timme kvar .

Ang namn så slutade vi säga vad vi tänkte på efter ett tag med dottern. Vi blev så less på alla spontanreaktioner som oftare var dåliga än bra. Iris blev det tillslut. Vi har mycket svårare med pojknamn men jag tror Alfred, Frank eller Henry ligger i topp.

Såg att någon funderade på Lillemor, riktigt fint namn.
    Vi funderar också på Frank! Var inne på Frans först, men då vårt efternamn börjar på S så låter det konstigt att ha ett förnamn som slutar på S. Andra killnamn vi funderar på är Ebbe, Jack och Knut. Flicknamn har vi mycket svårare med denna gång, konstigt. Än så länge har vi bara Mira och Loulou.

Vi har bestämmt oss för att inte berätta för någon vad vi bestämmer oss för, har precis som ni väldigt tråkiga kommentarer från släktningar (hans föräldrar framför allt) i minnet från tidigare barn. Så vi kommer att säga att vi inte vet fastän vi bestämmt oss. (om vi nu kan bestämma oss)

V 19 idag och 9 dagar kvar till RUL, det närmar sig! Wihooo!
  • fru Elle

Alfred var det namnet som spontant poppade upp när jag gick från RUL. Maken tycker Max, men jag verkat inte kunna säga det, mina vänner tycker jag säger Mats.

Andra favoriter just nu förutom Alfred är Albert, Alexander, Edward och Wilhelm. Charlie har dykt upp i huvudet med. Mitt favoritnamn för tjej denna gången var Hedvig. Min man gillar inte Edward eller Wilhelm. Han gillar egentligen bara Max som första namn.

Har ni några tips på namn som passar till lillebror, syskonen heter Molly och Harry. Det ska inte vara namn som slutar på y denna gången.

• godisbit

17+1 idag och numera fladdrar det till i magen flera gånger i veckan. På kub-ul såg bm att jag har moderkakan i framvägg, men den kanske har växt uppåt? Jag var inställd på att inte känna ngt på evigheter men det här kittlande fladdret kan inte vara annat än bebis. =) Längtar nu otåligt efter att bebis ska bli starkare så även sambon kan känna!

Längtar otåligt till RUL också, men vi får vänta länge än då vi  har tid först den 16/4 (vilket är kul iofs för det är även min pappas födelsedag). Är det fler som har länge kvar till RUL nu? Känns som att alla ni andra redan har varit där... ?

• Tesdy

Godmorgon!
    Hoppas eran helg har varit bra. Det har min varit, dock lite mycket aktiviteter som vanligt och jag hann inte ritkigt med att njuta av vädret.
    Lördagen började i ishallen med sonen och hans ishockey, sen hem och byta om för att skicka honom till kalas och jag och dottern drog iväg till gymmet där jag höll i mitt 60 minuters IW pass. Sen till ett shoppingställe efter detta för att köpa skor till dottern. Sen hem och möta upp sonen som gått hem ifrån kalaset (kalaset var hos grannen). Få han att byta om för att sedan åka iväg till hans innebandyträning. Där mötte vi upp mannen som hade jobbat. Efter detta var vi och hämtade vagnen vi köpt av sonens kompis föräldrar. Den är såå fin men står hos mina föräldrar då vi grejar hemma och inte har plats för den än. Sen kunde vi ta kvällen, men då var det kallt ute och man ville inte vara ute mer.
    Igår hade dottern skridskoträning på morgonen, sen var vi hemma och mellanlandade i någon timme för att sedan dra in till Göteborg där sonen skulle bli intervjuad av en gammal skolkamrat till mig inför ett projekt dom har angående barns syn på känslor. Sen raka vägen till hallen för sonen hade två matcher på raken. Dock missade jag den andra då jag var tvungen att åka och hålla i mitt 45 minuters IW pass.
    Men efter passet så kunde jag sitta och njuta lite av vädret på farstukvisten.

Jo jag glömde det stora som hände i fredags!!! Dottern kände sitt syskon. Hon blev sparkad på. Hjärta

Nu skall jag strax läsa ikapp mig på sidan.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012