• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-03-24 21:05:38 följande:
    Mammsen: Jag har lagt till dig men inte var du bor eller hur gammal du är då som det står på alla andra, bara så du vet.
    Tack, det gör ingenting =)
    Är det någon som undrar så får den väll fråga ;) 
  • mammsen
    Stövelkatten skrev 2012-03-24 23:01:28 följande:
    Missade jag något eller var denna "alkis" otrevlig på något sätt? Med tanke på reaktionen.
    Neej, inte sådär otrevlig med meningen, utan bara att han stirrade på mig under hela måltiden och pratade med mig utan att jag ens kunde tyda vad han sa.. Min sambo är sansad i vanliga fall (iallafall senaste 10åren) men jag tror han e lite hög på "graviditetshormoner" med,, 
    NiniMe skrev 2012-03-25 06:53:03 följande:
    Mammsen: Jag måste säga att din kille låter jävligt snygg hahaahhaa
     Det är han, han är ett riktigt kap, dock är han välldigt egen och inte alltid lättast att förstå sig på så det jämnar ut sig haha ;)

• astro
    DetGodaLivet skrev 2012-03-25 20:11:45 följande:
    Vi hade just Harry som namnförslag på pojke. Det är väl rätt populärt? Står på topp hundra i alla fall skulle jag tippa?

Nu visade det sig ju vara en tös och då blir det en Lillemor. Det namnet är fortfarande för omodernt för att ha nått popularitet men jag kunde inte bry mig mindre. Skulle inte min sambo ha lagt in sitt veto skulle mitt namnförslag till pojke vara Göran och det är väl så ute det kan bli.

Har inget problem emd att outa våra namnförslag då jag helhjärtat skiter i vad andra tycker.       
    Lillemor är väldigt fint. Tänkte på det namnet bara häromdagen och att det var synd att det blivit så ovanligt

Min minsting heter Jezebel - jag säger Bella till vardags, syskonen säger Jessie, utom treåringen som har bytt från att säga "tissa" (syster) till "syysää" (också syster) och så nu plötsligt: Jezebebebis.

Det tycker jag är ungefär världens gulligaste smeknamn  
  • Ellenbmt

Min dotter heter Cornelia, kallar sigsjälv för coco-Lia nästan lika sött som jezebebebis

• fru Elle

Jag är med 20 +0, var jag förra måndagen med, men på RUL blev jag flyttad en vecka till den 13/8.

• Ellenbmt

Jag har inte koll på vad jag är efter flytten. Någon som vill berätta? Tror jag fick bf 10/8

• Challelotten

Jag har bf 11/8 och jag är i v. 20+2 så du borde vara en dag förre :0)

Mitt andra rul idag kl. 11.30... Längtar :0)

Vår dotter heter Filippa så om det blir en till liten tjej ska hon hetta Felicia och om det blir en pojke har vi inte riktigt kommit överens än jag gillar Kasper och det var okej första gången men nu är sambon inne på Felix och det är ju inte helt fel vi får se vad det blir :0) har en känsla att det blir en pojk men jag hade fel förra gången så :D

• Kampis

Också 20+0 här idag :) Vad många vi är på samma dag haha!!

Ang namn så är vi inte förtjusta i "gammalnamn", Vi skiter i vad andra tar men vi vill helt enkelt inte ha det, anser att det är en bebis vi får och båda förknippar det bara med gubbar och tanter, trots att det varit poppis i flera år nu. Tösen i min mage har vi bara Wilma som förslag hittills men vi har typ inte pratat om det heller.
    Jag sa en kväll bara att : -Wilma är väl fint?
    - Ja de skulle funka.
    Och så har vi inte diskuterat nåt mer =D