• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

O Hanna O: denna förlossning behöver ju inte alls bli samma som med första, hoppas verkligen att du kan få det stöd du behöver för att inte känna oro över detta! Kram

• anneh

Åh vad svårt det var att få tag i babyboxen från kronans droghandel! Slut i kungens kurva och västberga.. Fick tag i den sista i liljeholmen.. Phuuu! Tydligen skickas det inte ut fler till butikerna på ett tag nu :/

• Albasmamma

anneh: nej, vad trist. Jag har 7 mil till närmsta apotek knutet till det, skulle hämta ut en när vi varit på RUL och ändå var i närheten men då var det slut. Kanske man inte får tag på nån :(

Jag har känt mig depppig och trött idag, men alldeles nyss på fikarasten så fick jag flera rejäla sparkar så det känns bättre nu :) Hoppas alla har en fin dag!

• Mamma070912

Hej alla! Har idag varit på rul, allt var jättebra, visade upp sig jättefint Jag som varit så orolig och inte sett fram mot detta alls... Nu är jag glad! Fick tid för ny koll i v 32 då jag har fått små barn tidigare så blir det rutin att kolla även denna gång.
    Efteråt åkte vi och hämtade ut babyboxen som det säker är 10 veckor sen jag bokade. Blev ganska besviken, inte så mycket i den. Iaf inte värt att åka extra för att hämta. 2 nappar, en liten väska med prover från seba med och 2 pappa-tidningar.

Nu påskpysslas det för fullt med tjejerna, massa påskbrev att måla och ägg ska pyntas

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-03-28 09:25:27 följande:
    Haha, okej. Då var det i en annan tråd jag läste. Och det var inte samma BM heller. (Min heter Lotta, hon är SÅ bra!) Men samma MamaMia i alla fall.  Att de överlag är så öppna känns tryggt även för mig, trots att jag lever i en ytterst heteronormativ relation. Men det är en sån välkomnande atmosfär, en känsla av att man inte måste vara på något speciellt sätt alls. Det gillar jag.
    Lotta på Söder?
  • Bellatrixx

grattis till lyckade rul! 

Jag köpte en cresent barnvagn begagnad igår till ett väldigt bra pris, himla fräsch. Kändes jättehärlig,
    nu är bara grejen att jag har glömt bort hur man får ned sittvagnen helt plan igen och jag har ingen bruksanvisning. Är det någon som vet hur man gör? Som själv kanske tänkt på en Cresent?
    Annars får jag gå och fråga i butik eller något, haha. Allt löser sig. Flört

• Bellatrixx

Och just det, vet ni någonstans där de har fina barngardiner? Kollat lite på jysk men skulle vilja kolla runt lite mer.
    Vi ska börja göra om "kontoret" till lill*n nu. SÅÅ kul! 

• LiJon

Svar till bildtråden;

Päron 1986; Ja jag hittade ingen info om materialet, men det ser ju ut att vara lite åt läderhållet så förhoppningsvis går det att hålla snyggt

Aprilia1977; Visst är den! Har tyckt andra varit fina men den här kändes 100% liksom. Ja det är jättesvårt att veta vad som kommer passa en bäst. Vi har kikat flera gånger men inte bestämt oss, idag åkte jag dit själv (fast sambon visste att det lutade åt citycrossen och var helt med på det) och tog råd av hon i butiken.  Grejen var att vi verkligen behövde ha lift då vi bor två trappor upp utan hiss, så det blev sittvagnen med quadron till. Provade att bära själva liggkorgen, det är ju också ett alternativ, men även om den var rätt lätt så kändes det alltför bökigt att kånka upp för flera trappor, dessutom med en bebis på några kilon. Ta råd av de i butiken och förklara hur ni bor och lite vad ni är ute efter