• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Aprilia1977 skrev 2012-03-28 17:17:05 följande:
    Lotta på Söder?
    Jajjemen!
    Bellatrixx skrev 2012-03-28 18:46:16 följande:
    Och just det, vet ni någonstans där de har fina barngardiner? Kollat lite på jysk men skulle vilja kolla runt lite mer.
    Vi ska börja göra om "kontoret" till lill*n nu. SÅÅ kul! 
    Gah, gardiner är så himla svårt. Tycker de flesta antingen är för mycket med heltryckta disney-figurer, eller märkliga kreationer a la köksgardin... Så inga tips, men säg gärna till om du hittar något!

Jag brukar trycka själv om jag verkligen inte hittar något skoj men vill ha något personligt- gjorde ju stjärnschabloner till tjejens spjälsäng, och de får nog återanvändas på diverse möbler och eventuellt gardiner.
  • Sommaren12

Blomsterfröna; ska man själv boka tid till v 25? Blir man inte kallad?

Testade en rolig sak tillsammans med mannen nu. Han satte på Red hot chili peppers på iphonen och la på min mage. Haha TUSAN va den hoppade till hela tiden. Nästa gång ska jag filma det. Riktigt roligt! Glad 

• Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-03-28 19:04:41 följande:
    Jajjemen!  

Jag har ju oxå Lotta på Götgatan. Tycker att hon är sååååå bra! Härlig och älskar hennes frisyr, ser så tuff ut på något sätt. Det är verkligen en perfekt BM som finns där för just MIN skull. Hon är otroligt bra på att höra av sig. Har bla skickat tokmkt mail till henne och hon är så kvick på att svara.

Glad
  • Sommaren12

Hur känner man förresten skillnad på kullerbyttor, hicka och boxningar i magen?! För mig är allt sparkar liksom...

• LiJon
    Sommaren12 skrev 2012-03-28 19:49:25 följande:
    Hur känner man förresten skillnad på kullerbyttor, hicka och boxningar i magen?! För mig är allt sparkar liksom...

Jaa undrar också! Känner också mest sparkar bara. Läste att hicka känns mer rytmiskt och återkommande... har inte känt av det än. Däremot får jag en jättekonstig känsla ibland, som att hela livmodern vänder sig ut och in eller hur man ska förklara, haha. Har fått för mig att det är då bebisen vänder sig/gör kullerbytta men jag vet inte...
  • NiniMe
    Hickan känner du på samma ställe ungefär och den kommer precis som när vi hickar, rytmiskt är ett mycket bra ord Kullerbytta känner du som en lång tjockare dragande känsla mot din mage, svårt och förklara, boxar är precis som boxar
  • DetGodaLivet
    Bellatrixx skrev 2012-03-28 18:44:33 följande:
    grattis till lyckade rul! 

Jag köpte en cresent barnvagn begagnad igår till ett väldigt bra pris, himla fräsch. Kändes jättehärlig,
    nu är bara grejen att jag har glömt bort hur man får ned sittvagnen helt plan igen och jag har ingen bruksanvisning. Är det någon som vet hur man gör? Som själv kanske tänkt på en Cresent?
    Annars får jag gå och fråga i butik eller något, haha. Allt löser sig. Flört

Är det inte en stång bakom själva ryggstödet som man ska dra uppåt? Det är det på deras sulky i alla fall.
  • mammsen
    Albasmamma skrev 2012-03-28 08:22:31 följande:
    Vad härligt med er som delar med er av era toppen förlossningar, precis vad vi behöver tror jag! :)
    Jag har ju fött både med planerat kejsarsnitt och sen vaginalt, jag är positiv till bägge. Hade ett bra KS utan komplikationer och läkte bra, även vaginala förlossningen gick bra. Badade och använde lite lustgas som enda bedövning, det funkarde bra för mig och kan verkligen hålla med om att det är en häftig upplevelse jag inte velat vara utan. Kände mig lite "snuvad" efter mitt kejsarsnitt så oerhört skönt att fixa en vaginal förlossning sen.
    Det är egentligen den enda skräcken jag har!! Att det ska bli kejsarsnitt! Jag är så oerhört rädd att behöva ligga på uppvak eller dylikt och inte få vara där med mitt nyfödda barn OAVBRUTET! Förstår ni vad jag menar??
    Jag badade och det ger jag 5 stjärnor, jag trodde värkarbetet hadde stannat av för jag kände inte värkarna fast jag öppnade mig från 3-8cm på ca 1½timme i badet!! Dock fick jag en chock när jag ställde mig upp och blev nedkyld av luften och möttes av toppen på en stark värk! CHOCKTILLSTÅND!! Men sedan drog jag igång med lustgas och det gjorde lixom jävligt ont men jag behöll focus och fick inte panik,, jag tror det är ganska ovanligt just när man sitter/ligger/står där att man får panik och tappar focus, det är nog bara något man blir rädd för i förväg, Lustgas får 4 stjärnor, jag mådde lite illa i början och kräktes en gång men det gick över fort och då vart jag helnöjd!

Finns det fler som har förlossningsrädsla för kejsarsnitt??
    Ellenbmt skrev 2012-03-28 08:45:31 följande:
    Mammsen- jag syddes med och det var skitjobbigt med bedövningssprayen och allt!! Fy. Men fan va skönt det var att det var dusch på toan så man kunde kyla ner det onda.
     Bedövnings-spray!? vad är det??? Jag hade ont i veckor och fick bara äta alvedon!!!!!!!!!! 
    Men jag håller med om dushen, jag hade lätt stulit den och instalerat den hemma haha! Men jag hade så ont så jag kunde inte kissa utan att spola kallt så det var bara till att kissa i dushen,, äckligt jag vet, men vad gör man.. Bajsa gjorde jag säkert inte på över en vecka, jag hade asont! (det berättade jag ju dock inte för någon på bb/bvc) men nu kommer jag vara mer förberedd och ta för mig och söka mer hjälp! Det var 10gånger värre än förlossningen..

• irruz

Är det någon som vet hur det har blivit med lustgasen?! Det pratades ju om att man skulle ta bort den helt från förlossningen..??

• mammsen
    Ju längre du går i graviditeten ju mer skillnad kommer du att känna, "kullerbyttor" är som om det är en tvättmaskin där inne, du kan känna hur bebisenlixom vrider sig, det lixom känns åt flera håll sammtidigt och,,, är svårt att förklara. Hicka känns oftast som regelbundna sparkar som alla när ungefär lika starka, ofta på samma ställe med 30-90sekunders mellanrum minst ett par gånger iallafall,. Sparkar och boxningar är mer oregelbundna i både styrka och hur tätt de kommer, ibland flera gånger på 10 sek ibland med pauser osv, men,,, du kommer att känna skillnaden,, snart!!! =)
    LiJon skrev 2012-03-28 20:16:49 följande:
    Jaa undrar också! Känner också mest sparkar bara. Läste att hicka känns mer rytmiskt och återkommande... har inte känt av det än. Däremot får jag en jättekonstig känsla ibland, som att hela livmodern vänder sig ut och in eller hur man ska förklara, haha. Har fått för mig att det är då bebisen vänder sig/gör kullerbytta men jag vet inte...
     Ja, det låter som en kullerbytta =)
    Så bra kunde inte jag förklara det =)
    Tack!!