• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TinTixie
    fransyskan skrev 2012-03-29 11:03:42 följande:
    Välkommen! Min erfarenhet är att alla här i gruppen är väldigt snälla!

Tack! Ja, jag har fått den känslan oxå när jag följt er vid sidan av ;)

• Fyran2012

Med första barnet tog jag EDA & med tvåan & trean hade jag bara lustgas..får se hur det blir denna gångenFlört

Är det någon av er som varit hos läkare för foglossning? Ska dit på måndag & undrar hur diagnosen sätts, får man lyfta ben hit & dit eller trycker de på speciella punkter eller berättar man bara?

• NiniMe
    Fyran2012 skrev 2012-03-29 15:29:18 följande:
    Med första barnet tog jag EDA & med tvåan & trean hade jag bara lustgas..får se hur det blir denna gångenFlört

Är det någon av er som varit hos läkare för foglossning? Ska dit på måndag & undrar hur diagnosen sätts, får man lyfta ben hit & dit eller trycker de på speciella punkter eller berättar man bara?
    Jag var där igår och jag är sjukskriven.. Jag kände mig som en jävla idiot som bönade och bad om att slippa gå till jobbet, plus att just den dagen jag var hos henne hade jag inte jätteont direkt.. Men jag har varit hos sjukgymnast så gå dit först så du har de klart för läkaren kommer säkert skicka dig dit om du inte redan varit där.. Besök i sig var frågor var det gör ont osv, sen upp på britsen där hon börjde benen osv... Idag har jag däremot skitont hahaha men inte igår
  • TinTixie

Kul att ni diskuterar förlossning & smärtlindring. Själv är jag väldigt nojjig inför förlossningen. Har börjat fundera på det väldigt mycket. Jag är nog inte rädd för förlossningen i sig, men däremot för smärtan. Jag skulle helst av allt inte vilja känna någon smärta alls men det är nog svårt att komma ifrån.

Jag har funderat mycket på eda & är säker på att jag vill ha det men man vet ju aldrig hur förlossningen ser ut. Min mamma har haft väldigt snabba & lätta förlossningar. Något jag hoppas att jag oxå får men då kan jag nog glömma eda ;)

Usch, blir alldeles pirrig av att bara tänka på det. "Tur" att det är några månader kvar!        

• NiniMe

Ang förlossning så har jag använt mig av lustgas, så jag är JÄVLIGT glad att jag hinner få ut tösen, annars får dom se till att öka vården inne på bb... Med ettan gick jag hemma lääänge och jag var lyckligtvis öppen 6 cm när jag kom in, dom visa mig lustgasen sen gick dom, 4 timmar senare fick vi kalla på dom för då skulle jag krysta.. Dom 4 timmarna var jag helt klubbad av lustgasen..... Jag hade inte så jävla ont så jag hade behövt den men ajja jag sov på den istället hahaha.... Men jag tyckte det var skit att inte en kotte kom in och fråga hur man hade det...
    JO kom på nu att bm la en bedövning där nere som gjorde mer ont o lägga, fy fan.. Jag var helt vit i huvudet, den tvinga hon på mig för hon trodde jag skulle spricka jättemycket (det gjorde jag inte)

Andra gången sa jag vad jag ville, ingen bedövning i kissen och jag vill ha stöttning och hjälp osv, så jag fick min helt egna lilla studerande bm ja det var bra, hon var en stöttepelare, bm såg jag knappt röken av.... Men jag fixa det bra själv utan henne.. Jag kommer ha min syrra med mig denna gången och jag kommer gå hemma så länge jag bara kan.... Jag upplevde att man fick mer ont när man kom in på förlossningen, alla sladdar, klockan som tickar framför en, massa tjatande om hur mycket öppen man är blablabla.... Föder jag hemma så gör det mig inget..

Jag känner ingen speciell stolthet över min förlossning på det viset att jag ser ner på andra som inte klarat sig utan bedövning (ex ryggmärgsbedövning osv) Men jag är stolt över mig själv... Och en jävla känsla, empowering, verkligen..

• Fyran2012
    NiniMe skrev 2012-03-29 15:33:57 följande:
    Jag var där igår och jag är sjukskriven.. Jag kände mig som en jävla idiot som bönade och bad om att slippa gå till jobbet, plus att just den dagen jag var hos henne hade jag inte jätteont direkt.. Men jag har varit hos sjukgymnast så gå dit först så du har de klart för läkaren kommer säkert skicka dig dit om du inte redan varit där.. Besök i sig var frågor var det gör ont osv, sen upp på britsen där hon börjde benen osv... Idag har jag däremot skitont hahaha men inte igår
    Jo det är ju så jag tänker..man har ju inte lika ont varje dag & givetvis är det säkert en "bättre" dag när man ska ditFlört
    Tyvärr kommer jag inte hinna gå till sjukgymnast innan eftersom tiden är redan på måndag..
  • Gadget

Jag är rädd för epiduralen eller snarare för att den ska dra ner värkarna så att tex sugklocka behövs eller så. Därför ska jag verkligen försöka utan den men är öppen för att ta den om hela förlossningen blir lång och jobbig. Då tror jag den kan ge lite andrum som jag förstått det.
    I Tyskland finns inte lustgas om jag förstått det rätt så den får jag ju klara mig utan hur som helst. Men akupunktur, bad och annat är jag helt öppen för och ja, det är så svårt att föreställa sig så jag försöker vara öppen för det mesta men hoppas att jag orkar kämpa.
    Och ännu mer hoppas jag att det inte ska bli snitt, jag vill så gärna få vara med om en förlossning. Känner faktiskt mest att det ska bli spännande. Jag kanske är naiv inför smärtan?! Men det känns bra att läsa att flera av er haft positiva om än olika förlossningar.

• novaunique

Jag går faktiskt och funderar på att försöka få ett planerat snitt denna gången. Fick kämpa så länge förra gången och det slutade ändå med akutsnitt (efter 34 timmar) pga att hon fastnade på ngt sätt, och då var jag helt färdig och förlorade enormt mkt blod så ja.. Jag vill kunna ha mer kontroll denna gång. Vi får se hur det slutar.

• lillakotten

Mrsnoname: grattis till lyckat rul och en tjej!

Vårt rul gick jätte bra och vi väntar en lillebror :) blev flyttad till den 25/8

• RockTheRebell
    banana81 skrev 2012-03-29 12:46:25 följande:
    Tisdagen den 17 ska jag dit igen!
    Jag funderar över det att han ville flytta mig två veckor, kan det verkligen blivit så fel i mina räkningar? Jag är ganska säker på att ja hade ÄL den 7/12. Sen plussade jag den 2/1.. Skulle jag då blivit gravid två veckor senare så kan jag väl inte få ett plus redan då?

Det kan du mycket troligt fått =) Jag hade ÄL 7/12 med äl-test som bevis ;) vårt svaga men helt klart utskiljbara plus hade vi18/12 och BIM 23-24/12. Om du är 2 veckor senare hade du mycket väl kunnat få dit plus den 2/1 tycker jag? Kul om du hade ÄL 7 för då har vi samma BF =)

Svipp! Imorse var jag så kissig att jag trodde jag skulle sprängas haha. Men det var det mest patetiska jag varit med om till ursäkt för pisstråle xD Det tog evigheter innan jag var klar. Tror liten var och busade.

Grattis till lyckade RUL!

Jag förväntade mig att få vänta flera veckor på nästa BM-tid när jag ringde imorse. Men redan om en vecka ska vi dit och höra litens hjärta =) och få moderskapsintyget. BM-mottagningen ligger nära kommunhuset så kanske likagärna ska visa upp den blivande pappan så man har det avklarat. Tycker det är så himla töntigt.. xD haha. Typ avelsbedömning? ;)

Och från i tisdags har jag fått ännu fylligare bröst och genomskinlig fet vätska som droppar ut lite. Fast sällan alls egentligen, men det gör det i alla fall. Det börjar kännas lite mer verkligt det här.