• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    banana81 skrev 2012-03-28 22:21:43 följande:
    Känner ni alla riktiga sparkar nu? När började ni göra det?
    Jag känner fortf bara små puffar och väldigt sällan.. Usch, jag är så orolig att nåt är fel! RUL kl 10 imorgon! Hur ska jag kunna sova i natt???!
    Jag har inte heller kännt något (vecka 19) och frågade min doktor som sa att det var helt normalt. Hon gissade att jag skulle känna av babyn kring vecka 22 kanske, om jag hade lite tur.

Svarade på en annons om freecycling och ska få en påse med babykläder, leksaker och mammakläder. Då både jag och maken har vår familj "utomlands" (Sverige och England) så känns det som detta en av de få chanserna vi har att bara få något helt spontant. Ska bli jättekul att få boa lite!

Lycka till nu all ni som har RUL!
  • Albasmamma

Lycka till alla som har RUL idag!

Mammsen: jag hade ett planerat kejsarsnitt och var inte sövd. Fick ha dottern och maken hos mig hela tiden efteråt. Däremot ett akut ks är inget jag önskar, men huvudsaken att mamma och bebis mår bra. Prata med din BM om din oro tycker jag.

Naimis: Bra blogg och jättefin mage!

• TinTixie

Hej allihopa!

Har länge följt den här tråden men har inte varit medlem förrän nu. Jag är gravid i vecka 22, är beräknad till 5:e augusti & det är vårt första barn. Var på rul för en månad sedan & vi valde att inte ta reda på kön. Allt såg normalt ut & det är en vild liten bebis i magen som sparkar på för fullt i magen varje dag :)

Det kanske är lite svårt att komma in i gruppen såhär mitt i men jag tänkte i alla fall dela med mig av min blogg där jag skriver en hel del om graviditeten. Och om det finns fler som bloggar så kan vi ju alltid följa varandras :)
    www.susannemedfamilj.blogg.se    

• Albasmamma

Välkommen TinTixie! Självklart får du vara med här. Grattis till den lille. Jag är beräknad 2 aug så vi är nästan lika långt gångna.

Usch, idag är deppdag...strul på jobbet och dessutom känner jag mig såå stor redan, får kommentarer nästan dagligen "oj, när är det dags? jaha, augusti...är du säker på att det inte är två?" Avundas er med liten söt mage!

• fransyskan
    TinTixie skrev 2012-03-29 10:33:24 följande:
    Hej allihopa!
    Välkommen! Min erfarenhet är att alla här i gruppen är väldigt snälla!
  • Svipp

Idag var jag till bm eftersom jag igår kväll hade så grymt ont när jag kissade och trodde att jag fått uvi, igen. Har alltid haft väldiga bekymmer med det och är ju inget man vill gå med under en graviditet. Stickan visade inget men hon skickade för odling.
    Dock har jag inga känningar idag och jag har haft så här flera gånger under senaste veckorna. Det kommer och går. Min bm sa att det kan bero på hur bebisen har valt att placera sig där inne. Med tanke på att jag i princip inte känner någon rörelse där inne så känns det ganska logiskt att h*n har lagt sig långt ner och bm sa att om h*n ligger med huvudet och trycker mot blåsan kan det bli väldigt mycket tryck och göra ont när man kissar och man får svårt att tömma blåsan, vilket jag har svårt att göra. Dessutom har jag redan åderbråck i musen och konstigt ont i vänster ljumske.
    Tänker ju att bebisen ska vara större för att kunna påverka så mycket med sin lilla kropp men tydligen inte. Någon annan med liknande bekymmer?

Jaja, jag är glad att jag inte har uvi i alla fall och idag har jag köpt plattor till min tens, så ikväll ska jag försöka minnas hur man gjorde med den.

• Gadget
    Albasmamma skrev 2012-03-29 10:44:55 följande:
    Välkommen TinTixie! Självklart får du vara med här. Grattis till den lille. Jag är beräknad 2 aug så vi är nästan lika långt gångna.

Usch, idag är deppdag...strul på jobbet och dessutom känner jag mig såå stor redan, får kommentarer nästan dagligen "oj, när är det dags? jaha, augusti...är du säker på att det inte är två?" Avundas er med liten söt mage!
    Jag får också kommentarer om att min mage är stor även om jag nu tycker att den har "normaliserats" från att ha varit stor tidigare. 

Men jag är stolt över min mage och så tänker jag också att augusti låter så långt bort för alla, men det är ju bara 4 månader ungefär. 
  • banana81

Nu är jag tillbaka efter RUL! Det var väldigt suddigt för precis som ni har sagt till mig så har jag moderkakan i framvägg! Eller är det livmodern..? Haha, ja va så nervös där så jag minns knappt vad han sa! Han kunde inte mäta allt så bra som han ville så vi ska dit igen. Han ville flytta bak mig 2 veckor!! Men förhoppningsvis så kan han mäta bättre nästa gång så jag inte blir flyttad så mycket!

Bilderna var som sagt suddiga men både jag och läkaren såg minsann nåt som stack ut!! Hihi!!

• Sommaren12

Välkommen TinTixie!! Alltid kul med nykomlingar! kimberly.nu är min blogg om du vill spana in!

Astro: I AGREE!! Har visserligen inte fött barn tidigare men som jag känner nu är lustgas den enda smärtlindring jag kan tänka mig. Är positiv till att prova akupunktur och bad också men har förstått att effekten inte är densamma utan bara tar udden av smärtan om man har tur, så jag ser de som komplement. Vill undvika epidural, tycker det verkar himla obehagligt.

• Svipp
    banana81 skrev 2012-03-29 11:33:20 följande:
    Nu är jag tillbaka efter RUL! Det var väldigt suddigt för precis som ni har sagt till mig så har jag moderkakan i framvägg! Eller är det livmodern..? Haha, ja va så nervös där så jag minns knappt vad han sa! Han kunde inte mäta allt så bra som han ville så vi ska dit igen. Han ville flytta bak mig 2 veckor!! Men förhoppningsvis så kan han mäta bättre nästa gång så jag inte blir flyttad så mycket!

Bilderna var som sagt suddiga men både jag och läkaren såg minsann nåt som stack ut!! Hihi!!
    Kul med en liten grabb! Och kul att få göra ett till ul. När blir det?
    Sommaren12 skrev 2012-03-29 11:35:49 följande:
    Välkommen TinTixie!! Alltid kul med nykomlingar! kimberly.nu är min blogg om du vill spana in!

Astro: I AGREE!! Har visserligen inte fött barn tidigare men som jag känner nu är lustgas den enda smärtlindring jag kan tänka mig. Är positiv till att prova akupunktur och bad också men har förstått att effekten inte är densamma utan bara tar udden av smärtan om man har tur, så jag ser de som komplement. Vill undvika epidural, tycker det verkar himla obehagligt.
    Av egen erfarenhet av både förlossning med och utan epidural så rekomenderar jag verkligen att försöka utan. Alla är olika, så jag talar ju endast om hur det var för mig. Jag fick vänta en timme innan läkaren kunde lägga den efter jag bett om att få en och hann nästan få panik av att väntan. Sen när jag fick den var det ju skönt (men mest läskigt) en liten stund, men när själva krystandet skulle till så kände jag ingenting. Jag visste inte när jag skulle krysta utan tog bara i och hade ingen känsla av hur min kropp ville göra. Det var väldigt obehangligt att bara krysta på måfå.

Andra förlossningen hade jag bara lustgas, fast den hade dom glömt att skruva upp fick jag veta i efterhand, så det blev mest en grej att andas i. vilket iofs var bra. Jag hade även läst på mer och visst vad som hände i min kropp, kunde andas och dessutom känna allt som hände. Visst gjorde det helvetes ont där vid 9-10 cm, men hips vips var det över och krystvärkarna tog vid och jag hade kontoll. Bm sprayade nå bedövningsspray mot spänningarna, vilket var bra och sen var min lilla flicka där hos oss. Jag kände mig dessutom som en superkvinna, haha!