• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grizabella

Dags för RUL idag 11.00, kul med nevös, känner sparkar varje dag, de både syns och känns utanpå, så denna gång borde inte moderkakan ligga i framvägg, sist kände jag inte det ordentligt förrän efter vecka 20, typ 22 eller nått när moderkakan låg i framvägg

• NiniMe
    Grizabella skrev 2012-03-29 05:57:16 följande:
    Dags för RUL idag 11.00, kul med nevös, känner sparkar varje dag, de både syns och känns utanpå, så denna gång borde inte moderkakan ligga i framvägg, sist kände jag inte det ordentligt förrän efter vecka 20, typ 22 eller nått när moderkakan låg i framvägg
    Lycka till idag Hjärta Jag hade moderkakan i framvägg med tvåan och jag kände han i vecka 17, små buffar

V.24 idag
  • jguz

Jag tror det eror lite på hur i framvägg man har moderkakan oxå.

När jag var på ul så sa hon att jag hade min i högframvägg. Och så sa hon, du har inte känt bebis ännu va? Hon sa att för mig kan det dröja någon/några veckor till och när jag börjar känna så kommer det att bli på sidorna först.
    Är i vecka 20 och har inte känt bebis sparka nått ännu.

Lycka till alla som har ul idag!!!

Kramar
    Jenny

• NiniMe
    jguz skrev 2012-03-29 06:32:16 följande:
    Jag tror det eror lite på hur i framvägg man har moderkakan oxå.

När jag var på ul så sa hon att jag hade min i högframvägg. Och så sa hon, du har inte känt bebis ännu va? Hon sa att för mig kan det dröja någon/några veckor till och när jag börjar känna så kommer det att bli på sidorna först.
    Är i vecka 20 och har inte känt bebis sparka nått ännu.

Lycka till alla som har ul idag!!!

Kramar
    Jenny
    Nja jag tror det är lite pga muskulatur mm.. Med ettan hade jag den som du, höger fram och med tvåan helt fram och nu denna gången har jag den i bakvägg, jag märker ingen större skillnad, tösen nu är visserligen lugnare än vad pojkarna var
  • Naimis

Lycka till alla som ska på RUL idag!

Här om dagen fick maken se när bebis sparkar. Det syns väldigt tydligt när han sparkar på sidorna, har också moderkakan i framvägg, men den här lilla killen är mer aktiv än Neo var.
    Hicka har han minst 1 gång om dagen, men de känns mest "där nere", kanske inte jätte behagligt.
    Det är mysigt när man känner den lilla där inne, men shit va de kan göra om om man får en riktig karatespark.

Igår kom en kollega fram och gratulerade. Och sa att han inte visste riktigt om han fick säga något än.
    Jag kan väl säga att jag hade super tajta kläder så magen var rätt oundviklig.

Lagt upp nya bilder i bloggen, sitter ju aldrig vid datorn.
    Http://naimisen.blogg.se/nyalivet

• Ellenbmt

Bra blogg naimis- skriva oftare jag är ju arbetslös och behöver lite läsning :)

• Naimis

Ellenbmt- Tack! Ska försöka skriva oftare. Brukar passa på påväg till och från jobbet.

• irruz
    NiniMe skrev 2012-03-29 05:20:44 följande:
    2014 läste jag att dom ska börja avveckla det... Så vi hinner hahahaha
  • astro
    NiniMe skrev 2012-03-29 05:20:44 följande:
    2014 läste jag att dom ska börja avveckla det... Så vi hinner hahahaha
    Det som gör mig förbaskad angående lustgasen är att de hänvisar till att det finns så bra andra bedövningar numera. Det gör det ju inte alls! Förlossningsvården har ju knappt tagit ett myrsteg framåt på tjugo år, drogerna som används är krångliga att få och har massor med negativa effekter på förlopp, bebis och mamma.

Skulle män föda barn skulle det för länge sedan ha kommit vettiga bedövningsmedel! Demon