• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    irruz skrev 2012-03-28 20:55:11 följande:
    Är det någon som vet hur det har blivit med lustgasen?! Det pratades ju om att man skulle ta bort den helt från förlossningen..??
    Det behöver du inte oroa dig för! 
    Det skulle hända som tidigast på vissa sjukhus 2013 eller 2014 tror jag det var,, inte något någon av oss behöver oroa oss för =)
  • Novixi

Bellatrixx: vi har en crescent och bak på ryggstödet finns ett handtag som du drar uppåt. Tror det ska vara ganska lika på alla deras modeller :) vilken modell köpte ni?

• Sommaren12

Haha tack, får ta och försöka analyserar "sparkarna" lite mer. Boxningar och sparkar kan jag då verkligen inte känna skillnad på. Som LiJon skriver så känner jag det med ibland som om allt vänder sig ut och in... Och har jag handen på kan jag ibland känna henne röra sig där inne utan att det sparkar.

Irruz: Som mammsen skriver, det gällde ETT sjukhus i första skedet och där blir det tidigast 2013-2014. Don't worry! ;) 

• DetGodaLivet
    Är det någon som vet hur det har blivit med lustgasen?! Det pratades ju om att man skulle ta bort den helt från förlossningen..??

Där jag bor har de börjat med en hakdel som suger upp utandningsluften och gasen bränns sedan i deras biogassystem. Det löser de problem/nackdelar det talats om kring lustgas (dels bieffekter för personal som vistas i rummet, dels miljöpåverkan) och finns inga planer på att ta bort den.
  • Blomsterfröna

Sommaren-
    du bokade inte in någon tid när du va på RUL?? Annars får du ringa och boka Själv, sedan vid varje besök får du ny tid

• banana81

Känner ni alla riktiga sparkar nu? När började ni göra det?
    Jag känner fortf bara små puffar och väldigt sällan.. Usch, jag är så orolig att nåt är fel! RUL kl 10 imorgon! Hur ska jag kunna sova i natt???!

• sowe81

Jag har inte heller känt nåt än, är i v.20, men är inte så (jätte) orolig för det, har hört mig för bland vänner och det har varierat från v.16-22 innan de känt nåt.
    RUL om 8.5 timme, dags att sova, men lite nervös är jag allt...

• NiniMe
    2014 läste jag att dom ska börja avveckla det... Så vi hinner hahahaha