Inlägg från: O Hanna O |Visa alla inlägg
  • O Hanna O

Augustibebis 2012

Hejsan!

Jag bor i Dalarna, dagtid behövs det nog inget men på kvällarna blir det ju kyligt...så då kan nog en tunn fleece overall vara bra

Har hållit på att renovera sovrummet, så det blir fint innan bebbens ankomst...fler än jag som börjar boa in sig!  Ska bli så mysigt med en lite bäbis igen...är 5 år sedan sist!

Vågar inte ens tänka på förlossningen, är livrädd...har varit det sen jag plussade. Men jag hoppas få hjälp genom mvc.   

• O Hanna O

Naimis! Känner precis som du!! Älskar min kille i magen, men längtan efter en tjej är så stor...och runt omkring mig är det bara tjejer. ser bara rosa och gulli gull överralt.

Min man vill gära ha ett barn till, jag är väldigt skeptiskt med tanke på mitt illamånde samt andra komplikationer!

Annars då, imorgon ska jag på Aourasamtal om min förra förlossning. Är lite orolig på hur jag ska reagera, då jag har förträngt det så länge. Skrivit ett långt förlossningsbrev. Men är tacksam att min BM föreslog ett samtal efter att hon gått igenom min förra förlossning.

Har även börjat få tigertatueringar på magen igen!

• O Hanna O

Fick en chook idag på mitt aurasamtal...i dalarna gäller hemgång tolvtimmar efter förlossningen! vid andra barnet...började tokgråta...vet hur "pigg" jag var efter förra...to en vecka innan jag tog mig ur sängen!

• O Hanna O

Jag blev lovad att själv få välja hur länge jag ville stanna, men endå...tycker 12 timmar låter väldigt lite!

Annars kändes samtalet jätte bra! är glad över att jag tog tag i rädslan, här även fått tider för bedömning av igångsättning! Känns jättebra!

• O Hanna O

jag ligger under på sf mått under kurvan i huvudtaget...jag skulle vilja göra tul. då min son föddes i vecka 42+5 och vägde 3008 g. jag kommer ju senast bli igångsatt 2/8 alltså dagen innan han är beräknad! Så det är nog ingen stor krabat som jag får iaf...eller så chokar han oss och väger 4 kg

jag hade gått upp 10 kg sist...och allt sitter på maggen! med sonen gick jag upp över 30 kg, började på 47 kg oh slutade på 81. Sen gick jag ner till 65 vilket känns som lagomt...men jisses vad de kilona satt hårt fick verkligen kämpa!

Har ni myrkryp i benen på natten...jag har det vilket gör det kanonsvårt att sova! några tips?

• O Hanna O

¨Jag vill inte titta på vågen heller...hatar ryggvalkarna och rumpan som ser ut som en 80 åringis...jag som alltid varit vältränad på rumpan benen med riktiga ryggmuskler...även om magen haft några kilon för mycket.... med sonen gick jag upp från 47 till 85 nu väger jag 89 men är 5 cm längre än då...

Back to shape låter som en måste tråd...!

• O Hanna O

Jag hade en lång och komplicerade förlossning med sonen, samt att jag har haft en jobbig graviditet. Jag har även gått på samtal för förlossningrädsla, så jag blev lovad igångsättning i vecka 40 men i Dalarna sätter de inte igång om inte det är moget

Svar på tråden Augustibebis 2012