• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • capy

Hej på er tjejer, så kul att läsa hur det går för alla.
    Själv går jag in i veckan 25 på måndag och nu tycker jag att det börjar bli rätt tungt. Har gått upp mycket (säkert närmare 15 kg redan, vågar inte riktigt väga mig) och känner stor skillnad på smidighet och ork. Får hoppas att vikten inte rusar iväg alldeles för mycket nu... 

Gällande varför det blev augustibebis för oss... vi hade inte planerat något speciellt, utan slutade med p-piller för att "låta det som händer hända". Det tog sig ganska snabbt och därför blir det en augustibebis. Själv fyller jag år en vecka före BF så får se om det blir delad födelsedag i framtiden :)

Idag har jag äntligen tagit tag i att ta lite mer seriösa och uppstyrda bilder på mig själv och magen, lika bra att få det avklarat innan jag börjar se ut som en flodhäst :)
    Ska sätta mig och redigera allt snart, men har lagt upp ett smakprov i bildtråden i alla fall.

Kram på er! 

• Hejåhå

Min nya craving är gaspacho med hackad gurka och tomat. Det blir man inte tjock på iallafall. Det är så läskande och finns färdigt på tetra. Synd att jag inte upptäckt det första veckorna när man bara ville ha läskande saker. :)

• isaochbel
    trossan skrev 2012-04-14 11:33:24 följande:
    Så nyfiken på vad BMs råd till dig var!!? 
    Hoppas du vill dela med dig av denna mirakelkur!  
    Det är verkligen ingen mirakelkur ;o), bara att undvika ris, pasta, bröd och potatis och ersätta det med bulgur, guinoa en gång/dagen sen äter jag massor med protein (kvargsåser, yoggi mini) och har alltid massor av kokt broccoli el. blomkål till lunch och middag, Mellanmål 2 st består av antingen knäckebröd med ost eller yoggi med branflakes på så sätt får jag i mig de kalorier jag behöver.. Körde DUKAN dieten innan jag blev gravid så jag har basen kvar därifrån och sen lagt till det extra som behövs. Helt ok enligt min BM.
  • cupcakekiller

Oj vad mycket ni har skrivit på de två dagar som jag inte har haft internet!
    V.22 idag btw, nu har tiden börjat gå fort igen :)

• mammsen
    Kampis skrev 2012-04-13 10:25:45 följande:
    Ang knipövningar så har jag lärt mig att man inte ska träna knipövningar när man kissar, det är inte rätt muskler man använder tydligen.

Sommaren: Köp knipkulor annars, då tränar du utan att du tänker på det :)     
    Jaha! Vart har du hört det? Det finns 3 olika muskelområden man kan träna knipövningar med i underlivet, när man kissar når man 2 av dem , så det var ju knepigt :/ men knipkulor är ett bra förslag med dock tränar de bara de yttersta musklerna som går ihop med dem runt anus, yttersta musklerna är som en 8:a runt båda öppningarna, knipkulor är toppen när man har sex med by the way iallafall för sambon ;)
    Du frågade om köns ul med, jag gjorde mitt på emmas ultraljudsklinik i gbg och betalade 850kr för Rul + könsbestämmning.

• kaxig91

Någon som har BRA erfareheter utav vagnen nowalex fucous ?

• Ellenbmt

Trossan- fick ett junibarn 09, den sommaren låg vi på en filt i tights å tunika och gosade! Inte så mkt bad alls, men minns att magen försvann ganska fort ändå!

• Albasmamma

Hej på er tjejer. Helt slut efter en dag med barnkalas och en förkylning på intågande. Jag och yngsta sonen somnade i soffan framför Bolibompa.

Randiga Rut: andra graviditeten kan ju vara jobbigare eftersom man inte riktigt kan vila när man vill. Jag upplever denna (den 3:e) lättare men däremot är magen större och jag känner mig redan väldigt otymplig. Men det låter som att du skulle ha lågt järnvärde, försök få en tid till BM eller börja drick blutsaft redan nu.

capy: jätte jätte fin bild på dig och magen i bildtråden!  

• NiniMe
    eightythree skrev 2012-04-14 09:56:03 följande:
    Känner precis så jag med! Mkt större/högre mage nu än med pojkarna tidigare. Gah! Vi får kämpa och gnäla av oss mellan varven! =P Rennie är min nya vän mot halsbrännan! =)
    Ja hahaha jag är glad att man kan gnälla av sig här lite Jag har käkat gaviscon och den har funkat här men jag kommer bunkra upp med det mesta här hemma, just in case hahaha...
    isaochbel skrev 2012-04-14 10:18:10 följande:
    Känner igen att man känner sig som en uppsvälld falukorv efter man ätit! Har gått upp 14kg och har nu mera satt mig själv på "gravid diet" i samråd med min BM (vill inte gå upp 35 som sist) vilket har hjälp en hel del redan på 4 dagar, inte ett enda gram upp men äter som en häst!
    Ja jag har gått upp 15 nu och det känns, jag vill inte heller gå upp 30-35 som jag gjorde när jag vänta pojkarna så jag är glad att aptiten stannat upp så man kan fokusera på det viktigaste i kosten..
  • NiniMe
    isaochbel skrev 2012-04-14 16:54:43 följande:
    Det är verkligen ingen mirakelkur ;o), bara att undvika ris, pasta, bröd och potatis och ersätta det med bulgur, guinoa en gång/dagen sen äter jag massor med protein (kvargsåser, yoggi mini) och har alltid massor av kokt broccoli el. blomkål till lunch och middag, Mellanmål 2 st består av antingen knäckebröd med ost eller yoggi med branflakes på så sätt får jag i mig de kalorier jag behöver.. Körde DUKAN dieten innan jag blev gravid så jag har basen kvar därifrån och sen lagt till det extra som behövs. Helt ok enligt min BM.
    Det låter hur bra som helst Ska nog försöka mig på det där