• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Angående att få barn i augusti- 
    vad roligt att läsa om så mångas anledningar att det blir precis nu på året!

Känns lite som att det överlag var som för oss, att det bara blev,  och då blir man så glad så det spelar ingen roll!
    Men det är sant som Mammmsen sa, att alla dagar utom precis vid jul är ju faktiskt ok.
    Det hade jag nog också lite mer aktivt försökt undvika!  
    Sen förstår jag att det passar himla bra inför de som pluggar också ja! Bra fixat där Sommaren12
    Och A R - skönt att höra att äldste sonen blev frisk!! 

Det finns nog som ni säger för och nackdelar med alla årstider, men det är ju väldigt skönt att vi de sista månaderna och veckorna bara kan gå runt i stora klänningar och träskor, lite lättare än mitt i vintern, då man måste klämma in sig i kläder för att inte frysa.
    Ska bli SÅ intressant att se hur stor man blir på slutet!!

Sen om jag ska erkänna hur ytlig jag är så är jag lite glad att jag inte får bebis typ snart i maj, för då kan jag inte låta bli att tänka på att jag skulle ha en stor post-gravid mage hela sommaren. Någon av er som fått barn på sen vår / för sommar- hur gick det med magen på bryggan?

Och slutligen så inser jag att man nog kanske mest är inomhus och bara tar in allt det chockartade nya de första veckorna, ialalfall med första bebisen, och då vill jag ju inte heller att det ska vara högsommar eller fin vår och man egentligen ska längta ut. Så överlag inser jag att vi nog har hittat en himla bra årstid att föda barn egentligen!!! Skrattande 

• trossan
    Blomsterfröna skrev 2012-04-14 11:03:35 följande:
    Lustigt att man ska äta så mkt gott när man e gravid:) jag har gått upp 7 kg och e faktiskt nöjd med de.... Jag hoppas att Max gå upp 15-16 kg :)
    Precis som jag då! Ska bli spännande att se hur det går för oss! Glad
    Vad hade du för utgångsvikt?
  • trossan
    Blomsterfröna skrev 2012-04-14 11:14:56 följande:
    Oj vågar jag säga de;)
    haha nej då, du slipper!!
  • Randiga Rut

Jag går in i v. 24 idag och tycker att det börjar bli lite jobbigt... kan inte alls minnas att det jobbiga startade så här tidigt med dottern! :( Hur kommer det egentligen bli sen?! Vågar knappt tänka på det. Vet inte hur mkt. jag gått upp men magen är betydligt större den här ggn.! Jag är extremt trött också, ska försöka få en tid till vc innan nästa bm-besök i maj å kolla upp lite värden. Jag trodde andra graviditeten skulle bli lättare än den första ju! ;) Hur känner/kände ni andra som väntar/har väntat nr. 2?

• trossan
    isaochbel skrev 2012-04-14 10:18:10 följande:
    Känner igen att man känner sig som en uppsvälld falukorv efter man ätit! Har gått upp 14kg och har nu mera satt mig själv på "gravid diet" i samråd med min BM (vill inte gå upp 35 som sist) vilket har hjälp en hel del redan på 4 dagar, inte ett enda gram upp men äter som en häst!
    Så nyfiken på vad BMs råd till dig var!!? 
    Hoppas du vill dela med dig av denna mirakelkur!  
  • DetGodaLivet
    trossan skrev 2012-04-14 11:12:57 följande:
    Angående att få barn i augusti- 
    vad roligt att läsa om så mångas anledningar att det blir precis nu på året!

Känns lite som att det överlag var som för oss, att det bara blev,  och då blir man så glad så det spelar ingen roll!
    Men det är sant som Mammmsen sa, att alla dagar utom precis vid jul är ju faktiskt ok.
    Det hade jag nog också lite mer aktivt försökt undvika!  
    Sen förstår jag att det passar himla bra inför de som pluggar också ja! Bra fixat där Sommaren12! 
    Och A R - skönt att höra att äldste sonen blev frisk!! 

Det finns nog som ni säger för och nackdelar med alla årstider, men det är ju väldigt skönt att vi de sista månaderna och veckorna bara kan gå runt i stora klänningar och träskor, lite lättare än mitt i vintern, då man måste klämma in sig i kläder för att inte frysa.
    Ska bli SÅ intressant att se hur stor man blir på slutet!!

Sen om jag ska erkänna hur ytlig jag är så är jag lite glad att jag inte får bebis typ snart i maj, för då kan jag inte låta bli att tänka på att jag skulle ha en stor post-gravid mage hela sommaren. Någon av er som fått barn på sen vår / för sommar- hur gick det med magen på bryggan?

Och slutligen så inser jag att man nog kanske mest är inomhus och bara tar in allt det chockartade nya de första veckorna, ialalfall med första bebisen, och då vill jag ju inte heller att det ska vara högsommar eller fin vår och man egentligen ska längta ut. Så överlag inser jag att vi nog har hittat en himla bra årstid att föda barn egentligen!!! Skrattande 

Mina barn är födda 17:e augusti, 18:er augusti och 8:e september (beräknat bf för denna är 16:e augusti) så vi har liksom inte provat så många andra månader.

Men min kompis som fick barn i början av sommaren sa att det inte var något vidare för då kunde hon inte bada när det var så varmt (man blöder ju ett tag efter osv).

• Sommaren12
    trossan skrev 2012-04-14 11:00:59 följande:
    Så, vad ska vi göra för att stoppa förfallet? Flört 

Hur tänker ni? 
    Jag tränar så ofta jag hinner, beroende på hur mycket jag har i skolan, men mellan 2-4 ggr i veckan på gymet. Kan inte gå särskilt långt längre. Promenader på 30 min är min gräns och då kan jag inte gå så snabbt heller för jag får lätt ont i ryggen som sitter i och ryggen låser sig och så. När jag är på gymet styrketränar jag ett program jag fått anpassat för mig och magen, det tar 30 min, sen går jag i ganska motigt motstånd på crosstrainern 20 min. Det räcker tycker jag. Håller mig någorlunda i form. 

Mina matcravings har i princip försvunnit. Cola Zero som jag innan var beroende av kan jag inte dricka längre och det är ju bara bra, men tyvärr ersätter jag det ibland med fanta när jag är sugen på läsk. Jag gillar läsk. ;)
    Måltider äter jag som förut, ganska hälsosam mat och lagom portioner. Dock kan jag inte alls stå emot frestelser längre. Blir jag sugen på godis så köper jag det. Nu har jag ätit en glassbåt om dagen de senaste fem dagarna... :/ Det är nog sånt jag måste försöka sluta med. Förut var jag sällan sugen på massa sånt onyttigt men nu tycker jag att jag kan få passa på liksom. Dumt. Jag har gått upp 6,5 kg (v 23).