• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

Skönt att veta att alla inte läcker mjölk under graviditeten. Bara vänta glatt till bebis kommer:)

Jag e i vecka 25 (24+0) å känner henne oregelbundet. Vissa dagar e hon lugn andra dagar e det som hon e på grönalund :P

Hur e det med er? När bör man vara orolig och ta kontakt med läkaren? Kan den vara lugn två dagar utan att de har hänt nåt?

• NiniMe
    natlup skrev 2012-04-19 20:55:37 följande:
    Skönt att veta att alla inte läcker mjölk under graviditeten. Bara vänta glatt till bebis kommer:)

Jag e i vecka 25 (24+0) å känner henne oregelbundet. Vissa dagar e hon lugn andra dagar e det som hon e på grönalund :P

Hur e det med er? När bör man vara orolig och ta kontakt med läkaren? Kan den vara lugn två dagar utan att de har hänt nåt?
    Jag läcker inte heller och då har mina tuttar varit med om detta innan, det var samma i dom två andra grav, ingen mjölk kom förrän dom sög.. Med tvåan sprutade det fullständigt trots noll läcka under grav..

Min tös har också haft en period fram till vecka 25+26 då vissa dagar var lugna och andra mer aktiva, jag tror dom har lite workout, för att bli starkare, nu går hon loss varje dag därinne och det märks tydligt...
  • Sommaren12
    Gadget skrev 2012-04-19 19:21:57 följande:
    Jag var med min snälla svärmor för att köpa lite mammakläder idag. Blev lite förvånad dock över att jag behöver L och ibland XL, samt vissa byxor på H&M kunde jag inte ens ha den största stl 44 .
    H&Ms storlekar är faktiskt himla konstiga! Jag har i vanliga fall stl 40 men ibland passar inte ens 42 på mig! Var med mamma på H&M i veckan, hon behöver ha stl 46 och kunde ha ett par tajta jeans i den storleken men i chinos fick hon inte ens på sig stl 50!! Tycker deras storlekar i toppar och sånt brukar stämma men byxor är värdelöst.
    Hejåhå skrev 2012-04-19 20:05:43 följande:
    Gadget: får man låna din svärmor? Jag är ganska störd på min ;)
    Jag med, vilket är synd för hon är jättebra egentligen men sen jag blev gravid har hon blivit lite av en mardröm. Undrar när vi ska gifta oss, kommer med namnförslag hela tiden fast vi har sagt att vi inte vill ha några och så frågar hon om min vikt varje gång vi träffas.... Grrr...
  • Sandra1983
    Tesdy skrev 2012-04-19 10:51:37 följande:
    Jag såg detta på hemsidan. Funderar också på att anmäla mig. Dock går jag en utbildning hela nästa helg för just Sportlife. (är instruktör där. )
    Haha, jaså, då är vi instruktörer på samma plejs Glad.
  • Bellatrixx
    Sommaren12 skrev 2012-04-19 21:40:28 följande:
    H&Ms storlekar är faktiskt himla konstiga! Jag har i vanliga fall stl 40 men ibland passar inte ens 42 på mig! Var med mamma på H&M i veckan, hon behöver ha stl 46 och kunde ha ett par tajta jeans i den storleken men i chinos fick hon inte ens på sig stl 50!! Tycker deras storlekar i toppar och sånt brukar stämma men byxor är värdelöst.

Jag med, vilket är synd för hon är jättebra egentligen men sen jag blev gravid har hon blivit lite av en mardröm. Undrar när vi ska gifta oss, kommer med namnförslag hela tiden fast vi har sagt att vi inte vill ha några och så frågar hon om min vikt varje gång vi träffas.... Grrr...
    Vad tokigt, är det bara i mammakläderna det är så? Är det dumt att beställa på internet då med tanke på storlekarna?

• Bellatrixx

Blir lite smått hysterisk känner jag så att jag måste skriva av mig, över egentligen ingenting. Haha..
    Ska på 3D ultraljud nästa fredag i Linköping (finns inget ställe där jag bor som man kan kolla 3D/kön vad jag vet), och så ska vi sedan ta en tripp till IKEA för att köpa en massa inredning till barnrummet (om vi hittar något vi söker.)

Jag vill så hemskt gärna kolla kön, dels för att jag är lite "tramsig" i tankegången att TÄNK om man inte tar åt sig barnet om man inte förberett sig på vad det är för kön, förmodligen lär ju det aldrig bli så men man tänker ändå, tänk om....

Men min kille vill absolut inte kolla kön så vi ska inte kolla, jag kommer avlida av nyfikenhet, jag är verkligen världens nyfiknaste. För jag ser det på det sättet att vill inte en veta så ska vi inte ta reda på det för då kommer jag ändå på något sätt försäga mig genom att kanske köpa något "flickigt"/"pojkigt". Men tusan vad lågt i kurs han står hos mig nu.. JAG VILL JU SÅ GÄRNA!! Hihi  

• Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-04-19 22:13:34 följande:
    Vad tokigt, är det bara i mammakläderna det är så? Är det dumt att beställa på internet då med tanke på storlekarna?
    Jag har mammabyxor i både stl 40 och 42 därifrån så jag hade inte vågat beställa på nätet. Fast tja... det är ju rätt smärtfritt att skicka tillbaka till H&M så kanske ändå.
  • Bellatrixx

Sommaren12- Mm, jag köpte ett par för ett tag sedan i 38 men skulle vilja ha ett par tighta snygga jeans då alla är för trånga nu, haha. Vet du någon annan bra sida som säljer kläder annars?

• Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-04-19 22:28:55 följande:
    Sommaren12- Mm, jag köpte ett par för ett tag sedan i 38 men skulle vilja ha ett par tighta snygga jeans då alla är för trånga nu, haha. Vet du någon annan bra sida som säljer kläder annars?
    Har inte beställt mammakläder därifrån men asos.com har fiiina kläder, likaså topshop.com (men har varit i deras butik och alla mammakläder, speciellt linnen och sånt, är inte speciellt rymliga så man kan inte räkna med att de passar i slutet av graviditeten). Ellos har också ett rätt fint sortiment tycker jag.
  • Tifan

Måste skriva av mig lite! Var ett tag sedan jag skrev sist... Ikväll har jag pratat med förlossningen för första gången den här graviditeten. Pga SD och hemsk foglossnings smärta! Efter lite överläggning så fick jag vara kvar hemma om jag lovade att höra av mig om det blev värre... Är hemma själv med sonen o utan bil dessutom idag, så typiskt!!! Så nu har jag tagit en Alvedon extend och en citodon ihop om att det ska hjälpa båda mina problem!!

Var bara tvungen att lätta på hjärtat lite :)