• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Jag gick upp hela tiden med dottern gick 21 kg nu i v. 24 har jag gått upp 6kg så jag är nöjd men jag har gått upp 4 kg sen v.19 inte så roligt. Så allt godis i påsk har satt sina spår :D måste verkligen få bort detta söt sug. Någon som har någon ide?

• 7eHimlen
    Albasmamma skrev 2012-04-19 11:07:46 följande:
    7eHimlen: extra kilona kommer försvinna tack vare prommenader och våran "pepp-tråd" till hösten :)

Hehe jaa den tråden ser jag fram emot :)
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-04-19 11:50:01 följande:
    Jag har en liten fråga. När börjar man känna av att man har mjölk i brösten? När jag klämmer lite så kommer det lite vätska. E så rädd för att inte kunna amma :(
    Oroa sig inte! Mjölken kommer efter bebisen, innan kan det vara lite vätska när tuttarna förbereder sig, eller lite mjölk, men bara för att man inte har det innan betyder det inte heller att något är fel.
    Vi får peppa varandra med ammningen sen, jag är också nervig men håller modet uppe att det ska gå denna gången.
    Sandrina skrev 2012-04-19 12:27:36 följande:
    Det här med vikten, när under graviditeten går man upp som mest?

Jag är i vecka 25+2 och har gått upp ca. 6-7 kg.
    Min BM sa att om man har lite extra kg. sen innan, vilket jag har :), så brukar man inte gå upp lika mycket.
    Men jag har hela tiden ställt in mig på det värsta att jag kommer gå upp minst 25! Min mamma gick upp mycket när hon väntade mig och jag tänker att jag har hennes anlag!

Hur har eran viktförändring sett ut, har ni gått upp mycket i början eller slutet eller vart ganska jämna hela tiden?
    Jag har gått upp 20 kg hittills. Så jag landar nog på 30kg+ igen. Äter inte särskilt onyttigt eller så, mycket mer frukt och grönt dock. men uppåt går det i alla fall. Mest gick jag upp i början, sen stod det still någon månad eller två, och så nu de senaste två veckorna har jag börjat gå upp igen. Och det m¨ärks att bebisen växer så det knakar också!
  • fransyskan

Gah, jag tror jag håller på att bli tokig.

Sitter på jobbet och kan inte sitta bekvämt alls. Sitter jag med benen som vanligt domnar dom och ryggen värker, sitter jag med benen i kors (som man inte ska, jag vet) så värker ryggen (dock är benen ok) och sitter jag med benen under rumpan så blir det bättre i ryggen men då dunkar blodkärlen i benen.

Sa till maken att han får lov att massera min rygg eller något ikväll, annars kommer jag bli galen och då svarade han "mja, men det ska väl vara så när man är gravid"...

Så nu vet ni -- man ska lida! Skrattande

• EmelieOfGbg

Hej alla!

Jag har en fråga. Ni som har skickat in moderskapsintyget, hur lång tid tog det för er innan ni fick papper från försäkringskassan?

Jag har gått upp ca 8 kg och jag är redan peppad inför att "ta tag i det" efter förlossningen

• Kampis

Så länge man inte har foglossning är det väl ok att sitta med benen i kors, men när man har det  ska man helst undvika det då det sliter mer :)

• fransyskan
    Blomsterfröna skrev 2012-04-19 14:21:07 följande:
    Varför ska man inte sitta med benen i kors??
    Jag vet inte egentligen -- för att min mamma alltid har sagt så? :D Jag menar alltså att jag sitter i skäddarsits och har alltid fått höra att jag kommer få åderbråck pga detta. Det stämmer säkert inte alls.
  • Challelotten

Hade inte heller någon mjölk med dottern innan, allt kom när hon föddes :0) kände att man tänker så mycket på förlossningen med första att man inte tog åt sig informationen om ammingen. Hade det svårt med dottern och ingen hjälp på bb. Så nu vet jag vad som väntas.