Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Har haft värkar men inte så jätteonda faktiskt och ändå har det öppnat sig från 3 cm till nästan 5 cm! 
    Hoppas det ska fortsätta gå lika smidigt o ändå ganska snabbt sedan de tog hål på hinnorna vid 13.30 tiden.
    Jag uppdaterar när och om jag kan:)  

• tjockisbullen
    Vår lilla Nelson anlände idag kl 10:18 efter en riktigt OND och lång förlossning där jag vägrades EDA:(Fick morfin på natten för att jag inte öppnades ngt mer efter cm så jag kunde vila till och från även om mina värkar fortsatte trotts att värkstimulerande droppet blev avstängt, bricanyl * 2 o morfin * 2.......

Nu på morgonen var jag plötsligt öppen 9 cm var helt borta i mig själv bortom tid och rum så har faktiskt ingen koll på ngt förrän han var ute, 4215 gram och 53 cm stor - han mår jättebra:)

Lägger in en bild i bildtråden:) 
  • tjockisbullen
    Tack för alla grattis!

Min förlossning denna gång kommer inte vara ett bra minne! 
    Den var hemskare än hemsk, bad om eda från torsdag kväll samt under hela natten till fredag och hela fredag morgon men jag nekades!
    Förra gången hade jag EDA och det var just den som återgav mig kontrollen av min förlossning den gången, denna gången var jag inte närvarande alls o minns i princip ingenting av hela morgonen igår förrän de tagit ut honom ur rummet och alla kom o sade grattis vad duktigt osv.......
    Hade ingen kontroll över värkarna, mig själv, mitt beteende eller min närvaro vilket var otroligt läskigt!

Lycka till ALLA som är på G - hoppas alla era förlossningar kommer bli ett bra minne! :) 
  • tjockisbullen
    Svar till många som undrat: Jag vet faktiskt inte varför de nekade mig EDA denna gången utan de proppsade på att det va 2a barnet och det skulle jag klara mig utan och det skulle gå så bra så.
    Jag är dock väldigt besviken på hela förlossningen eftersom jag inte minns mycket alls från och med natten till fredagen fram till dess att de kom tillbaka till förlossningsrummet med Nelson, jag fick inte ens se honom innan de tog ut honom. Och så tycker jag att jag fick lida fruktansvärt mycket helt i onödan.

Nu kommer storasyster på besök:) Förhoppningsvis får jag åka hem på måndag!!!! 
  • tjockisbullen

Grattis grattis till ALLA som fått sina små, känns som att det är jättemånga som fått nu:) 
    Ändå är det inte augusti ännu!
    Kul o titta in nu när man nästan kan välkomna en ny person nästan varje dag:)
    VI är kvar på BB - Nelson har fått sitt första bad idag!!!

• tjockisbullen
    Tesdy skrev 2012-07-30 11:55:29 följande:
    39+2 idag åkte in till fl för vändning, då har lillbäsen vänt sig ner med huvudet!!
    Läkaren frågar om vi skall avvakta uppstart om den kommer av sig själv men jag litar inte på lillbäsen så runt tio fick jag första gellen insprutad. Går nu runt här på mitt rum med småvärkar. Hoppas innerligt på resultat redan av denna första gellen, vill få ut hen nu.
    Stort lycka till! :)

Vi får åka hem idag äntligen - som jag saknat min prinsessa hemma! 
    Dock måste vi komma på kontroll för gulsot igen imorgon redan men vad gör det - är ju hellre hemma än här på bb ännu en natt:)  
  • tjockisbullen

Kikar in och ser att FLER bebisar har tittat ut - stort grattis alla:) 
    Vi är kvar på BB:( Vi skulle åkt hem igår men så var hans billirubin värden på gränsen så det blev inte ändå!
    Vi hoppas på att få åka idag då helt enkelt.  
    Idag tog Nelson äntligen bröstet så nu slipper jag pumpa också:) GULD!
    Kram på er! 

• tjockisbullen

Vi fick ännu inte åka hem:( 
    Istället blir det solning för Nelson i 12 h nu.
    Tyckte de kunde solat honom igår redan, har ju varit en del dagar här på BB nu och jag längtar som en tok efter min lilla tjej hemma och hon saknar ju mig också plus att jag saknar ju sambon också såklart som inte kan vara här med oss eftersom han måste vara med lilltjejen så det känns frustrerande nu:(
    Det är inte säkert att vi får åka hem imorgon heller men jag håller verkligen tummarna! 

Svar på tråden Augustibebis 2012