Augustibebis 2012
Grattis Tesdy och lycka till gadget hoppas det är på gång o att du slipper lida allt för länge!
Grattis Tesdy och lycka till gadget hoppas det är på gång o att du slipper lida allt för länge!
Gadget stort lycka till:) Hejja hejja!
Vi är hemma nu ÄNTLIGEN - så himla skönt och vår lilla tjej är helt tagen av lillebror:)
Alltså ärligt talat tjejer!
Det är JUST DET HÄR, min förlossning denna gång HADE JAG INGET O SÄGA TILL OM, det var nu ska vi sätta in värkstimulerande, NEJ du ska inte få EDA, NEJ vi vill inte stänga av droppet osv osv HELA JÄVLA TIDEN och jag HADE EGNA VÄRKAR hela natten under de få timmar de stängde av droppet, sen satte de ÄNDÅ på den igen på morgonen fast jag sade NEJ, sedan skulle jag bara krysta krysta krysta krysta precis hela tiden, ingen paus typ utan han skulle bara ut o kom ut på mindre än 8 minuters krystande o snipp snipp så klippte de strängen direkt.
Jag var helt borta, ledsen och förtvivlad efter att under en hel förlossning inte en enda gång blivit lyssnad på fast jag hade både skrikit o bönat o bett, när väl allting var över så kände jag inte det dära ÅH TITTA min bebis, visst tittade jag o inte kände jag ngt agg mot honom MEN jag var så arg på förlossningen och grymt besviken så det tog överhand.
Jag skrev ett långt brev om förlossningen till förlossningschefen som skulle ta upp det med den BM som förlöste mig!
1. Efter att de tog hål på mig hade jag egna värkar, även om det gick långsamt, han mådde bra i magen så förstår inte varför allt skulle stressas, min egen kropp o MINA värkar öppnade mig till 5 cm så fort de satte in värkstimulerande så kändes det som att min kropp kämpade EMOT ist.
2. Jag ville ha EDA och det gick bra förra gången men nekades nu - varför?
3. Vid flera tillfällen bad jag de stänga av droppet men NEJ.
4. Varför skulle jag krysta ut honom så jävla snabbt o de klippa direkt? INTE konstigt att man sprack o blev sydd både inne och UTE.
TIPS: Spricker ni en del så fråga efter installagel på BB - det hjälper väldigt mkt första dagarna!
Tjejer har ni något tips på vad man kan lägga/smörja därnere när det börjar läkas (läs svida/klia), jag sprack ju ngt enormt denna gången, blev dock endast sydd inne. Konstigt när de stressade mig att krysta ut ungen på 8 MIN endast:/ Utan att ens hålla emot!!!
Det har gått mer än en vecka och jag får fortfarande så ont av att sitta långa stunder samt skratta o nysa:(
Godisbit, Mamsen, Roos26, Irruz SUPERTACK för era svar!
Jag är ju hemma och jag fick med mig installagel hem från BB, 3 st tuber som hjälpte kanonbra med svidandet men just nu är det mest svullet, ont o lite kliande och mina 3 tuber är slut.
Torkar inte med papper utan jag blöter ner sånna där tvättlappar i papper, med riktigt kallt vatten o sedan baddar jag försiktigt.
Får man lägga xylocain? Utanpå alltså.....det har jag använt på tex myggbett nu i sommar.....
MAMSEN: Ja, eller jag hade 3 krystvärkar men de stressade på att jag skulle krysta precis hela tiden, med dottern så hade jag en krystvärk då de bad mig att INTE krysta för att jag inte skulle spricka. Men som jag skrivit så var denna förlossning en riktig mardröm från början till slut så....
Grattis Novixi skönt att allt gick bra=)