• Kampis

Augustibebis 2012

Känns som att jag dödade tråden lite,,,

Igår kväll somnade dottern på min mage, och det var inte popuärt!! bebis sparkade på henne hela tiden och det var skönt att få känna på lite sparkar som kändes tydligt pga trycket :)
    Jag tycker fortfarande att sparkarna inte har åkat i styrka på mååånga veckor, längtar tills det känns lite mer och man kan urskilja rörelserna mer :) 

• Kampis

fast klara sig på en tvätt/vecka går väl knappt under bebistiden?

Jag tyckte vi tvättade precis hur mycket som helst med läckande mjölk, kräk och bajs som kom på kläderna, och det är då ingenting jag vill ha sittande på kläderna en vecka innan tvätt..  

• Kampis

Nu har jag kollat och jag hade till dottren 7 bodys , 3 byxor och 3 par strumpor i 50 -56 till ottern och det räckte bra. 

Jag blandar också färger med mörkt  när jag tvättar, funkar hur bra som helst.  

• Kampis

Så länge man inte har foglossning är det väl ok att sitta med benen i kors, men när man har det  ska man helst undvika det då det sliter mer :)

• Kampis

hu renovering ja.. undrar hur det är att INTE ha ett hus som det ständigt pågår renovering i?

Vi flyttade in på vår gård för tre år sedan i sommar. Då fanns ett tv-rum klart, ett badrum som bestod av gipsskivor och ett kök som bestod av golv och stommar men ingen skiva, spis, luckor etc.

Nu är iaf det färdigt, och övervåningen håller på att totalrenovera. Bara stommen är kvar,dvs bjälklag och balkar.
    Vi har gjort allting själva med mycket hjälp av min pappa, men nu pga min sambons psykiska problem har vi beställt hem en snickare som beräknar att han hara tt göra 1 ½ månad med start runt september/oktober.

Kommer nog kännas jättekonstigt när allt är klart! Eller, ja, då har vi alla uthus och lagården kvar  , huset måste målas osv.

• Kampis

Här är en till med gorillamage!

Fick det förra gången också, och ja håren trillar av sen :)

Ang stödstrumpor. Jag använde det inte nånting förra gången, men om en vecka ska jag flyga så då ska jag ha.
    En fråga : Smiter de åt mer än ett par fotbollsstrumpor? De sitter ju tajt, tänkte på det som sommaren skrev att hon inte känner att de sitter åt...     

• Kampis

Här nere är det fruktansvärt dåligt med bytardagar, så nu har jag huserat på tradera några dagar på jakt efter villervalla-fynd. och jag har fyndat!

Sammanlagt har jag köpt en klänning, en dregglis, en body (helt ny) och en velourjacka för  sammanlagt 130 kr inkl frakt från 3 olika säljare!  
    Älskar villervalla :)

Jag som eg hade shop-stop tills London nästa vecka. .oops.   

• Kampis

7himlen: Men åh vilken fin present! Förstår att du grät massor!

jag brukar tänka mycket på min mamma nu, hon dog 2000 i bröstcancer när jag var blott 12 år och hon 41. pappa minns ju inte hur hon hade det under graviditeterna och hur jag och mina systrar var i utveckling och så, hade varit så kul att veta om dottern är lik mig som jag var när jag var liten osv. och så är det ju oerhört ledsamt att de som inte är i livet längre inte fått träffa barnen i verkligheten, men jag är övertygad om att de är med och ser dem ändå, så även din farmor :)   

• Kampis

Ang rörelser så har denna lika oregelbundet rörelsemönster som sin syster så jag oroar mig inte om det, värre var det förra gången!

Som förra helgen märkte jag av henne 3 gånger på hela helgen, men sen ett par dagar var hon helt vild (vilket innebär att hon rör sig kanske 1 minut sammanhängande, lugn bebis :D) innan hon sover igen. Sen lugnt ett par dagar igen och jag kan inte ens provocera fram rörelser. 

• Kampis

Vi har en EL edge hemma men den får inte plats i bilen längre nu när hundburen är i, så jag har funderat lite på hur vi ska lösa allt med tanke på att vi behöver ha nån vagn så storasyter kan åka i också.
    Jag ska försöka bära bebis mycket men är lite fundersam på hur mina rygproblem klarar det. 

Men nu har jag kommit på en skitbra lösning! Stora tjejen har en Teutonia timmy som bilvagn, jag vände bara på suffletten och tog bort bågen - sen lägger vi i en mjuklift som ochså får ligga i bilen!   Sen är det ju ra att flytta tillbaka sufletten när storasyster ska åka och bära bebis :) Känns så skönt att inte behöva fundera på det mer!

Inatt när jag skulle upp och kissa fick jag ont i magen när jag reste mig upp, i övre delen av bebismagen. Kändes hur skumt som helst och när jag lade mig igen gjorde det fruktansvärt ont , kändes som en RIKTIGT ond värk som varade i över en halvtimme. Magen var stenhård.    Det gick inte att ligga stilla för det gjorde så ont, men det gjorde ondare att röra sig. Satte igång att andas förlossningsstyle och det lindrade lite. Sambon blev rätt orolig men jag kände att bebis rörde sig och så ska det krävas en del inna jag blir orolig (vilket såklart är dumt ibland).
    Idag är jag öm i övre delen fortfarande men det känns mer som träningsvärk - inte så konstigt  

Svar på tråden Augustibebis 2012