Augustibebis 2012
Vi kör med kudde. Ha den gärna under lakanet och tänk på att skuldrorna också ska vara på :)
Vi kör med kudde. Ha den gärna under lakanet och tänk på att skuldrorna också ska vara på :)
men de är väl kilkuddar som höjer huvudändan bara? det gjälper ju inte mot platt huvud...
Jag är bara vikarie och ska vara ledig i 6 månader, sen ska sambon vara hemma 6 månader och känna på hur "lätt" det är att vara heltidsförälder ;)
Det nya är väl att man inte behöva göra nåt åt bonusen utan att Fk ska sköta det själva för att för få uttnuttjade det?

Jag hämtade också ut min box från babyproffsen idag, och jag blev lite snopen faktiskt..
Vad jag inns var det rätt mkt kul förra gången, men nu idag :
Ingen blöjhink
2 nappar från avent
1 liten skallra från Fisher Price
1 bantad tidning från vi föräldrar
ett par trista rabattcheckar, typ gratis fotmugg.
4 blöjor från Pampers, ett pyttelitet paket våtservetter
förra gången var det då förutom blöjhink + påsar även rabatt från Lindex .
def inte värt att åka extra för. Jag anade ändå att de skulle ersatt hinken med nåt annat eftersom att det fortfarande står på hemsidan "värde ca 500 kr" . My ass, snarare värt .. 150?
Alltså normalt är jag inte alls den som klagar på gratissaker, men det känns lite surt att de har gjort boxen så mycket sämre mot ett par år sedan.
jo 20 kr rabatt på pampers blöjor också.
+ Att alla kuponger hade gåttt ut 2011-12-31...
Jag hade precis som dig mammsen, andningstekniken kom av sig själv och så märkte man ju vad som funkade :)
Haha minns du till och med hur du andades? jag vet ju visserligen inte vad man minns från en "normal" förlossning,,
på tal om det så pratade jag med en kompis och vi jämförde förlossningar. Hennes första tog 7 timmar från första känning tills sonen var ute. Jag var fullt öppen i 8 timmar innan dottern kom ut.. helt sjukt att det kan vara så olika egentligen.
Det jag minns från andningen är just att det kom naturligt och att jag fick beröm under tiden för att jag andades bra, en av väldigt få minnen från förlossningen