• Kampis

Augustibebis 2012

Vi kör med kudde. Ha den gärna under lakanet och tänk på att skuldrorna också ska vara på :)

• Kampis

men de är väl kilkuddar som höjer huvudändan bara? det gjälper ju inte mot platt huvud...

• Kampis

Jag är bara vikarie och ska vara ledig i 6 månader, sen ska sambon vara hemma 6 månader och känna på hur "lätt" det är att vara heltidsförälder ;)

• Kampis

Det nya är väl att man inte behöva göra nåt åt bonusen utan att Fk ska sköta det själva för att för få uttnuttjade det?

• Kampis
    Fyran2012 skrev 2012-04-16 16:03:35 följande:
    Var på Babyproffsen idag för att hämta ut min gratis-box..tråkigt nog hade de slutat med att skicka med blöjhinken från Angelcare för 3 veckor senRynkar på näsan
    Tydligen så tyckte Angelcare att folk köpte för lite refillpåsar så det inte lönade sig att skänka blöjhinken..men lite retfullt när det bara är några veckor sen.

Kunde du hämta den redan? vad jag minns kan man inte hämta den förrän 3 mån innan BF?
  • Kampis
    RockTheRebell skrev 2012-04-16 18:43:15 följande:
    Hej! Jag måste ha flera åsikter här... har sådan beslutsångest angående vagn. Sambons bror m familj erbjuder en brun brio kombi. 4a åringen har bara haft den och sovit lite i på dagis tidigare för "orginalvagnen" (utan barn) blev demolerad. Bekväm att köra. Pris inte diskuterat. Lät som nästan som gåva, men symbolisk summa kanske vi känner för. Sambons syster erbjuder en grön (inte den "limegröna") Urban jungle för 4000 för att vi är vi. Testkörde här om dagen den var så bra! Inte fallit för dem förut, mest tyckt de verkat konstiga xD. Känner mig så velig... jag vill ha båda ;) men behövder dem definitivt inte båda två. Ingen direkt budget som stoppar på de priserna heller. Sambon bryr sig inte, det är mitt val... tack för hjälpen! ;)

Men till saken då! Damen i butiken jag var och provkörde flera olika sorter i sa som en nackdel för UJ'n att det inte gick hänga lika mkt tyngd i skötväskan på (tappade ordet..) handtagen? Ni förstår mig.. som på en 4hjulig. Jag tror jag är bra på att plocka på mig saker i väskan. Hur mkt behöver jag ta hänsyn till det tror ni? 

Skulle säga at det beror på i vilken terräng ni kommer gå mest? Är det på landet med grusvägar/stock och sten hade jag vlt 4 hjulingen.

En kompis sa till mig att hennes kompis trehjuling var man tvungen att låsa hjulet  fram för att kunna köra med en hand - stämmer verkligen det? Låter ju hur krångligt som  helst ?! 
  • Kampis

Jag hämtade också ut min box från babyproffsen idag, och jag blev lite snopen faktiskt..

Vad jag inns var det rätt mkt kul förra gången, men nu idag :
    Ingen blöjhink

2 nappar från avent

1 liten skallra från Fisher Price

1 bantad tidning från vi föräldrar

ett par trista rabattcheckar, typ gratis fotmugg.

4 blöjor från Pampers, ett pyttelitet paket våtservetter

förra gången var det då förutom blöjhink + påsar även rabatt från Lindex .

def inte värt att åka extra för.  Jag anade ändå att de skulle ersatt hinken med nåt annat eftersom att det fortfarande står på hemsidan "värde ca 500 kr"    . My ass, snarare värt .. 150? 

Alltså normalt är jag inte alls den som klagar på gratissaker, men det känns lite surt att de har gjort boxen så mycket sämre mot ett par år sedan.                

• Kampis

jo 20 kr rabatt på pampers blöjor också.

+ Att alla kuponger hade gåttt ut 2011-12-31... 

• Kampis

Jag hade precis som dig mammsen, andningstekniken kom av sig själv och så märkte man ju vad som funkade :)

• Kampis

Haha minns du till och med hur du andades? jag vet ju visserligen inte vad man minns från en "normal" förlossning,,

på tal om det så pratade jag med en kompis och vi jämförde förlossningar. Hennes första tog 7 timmar från första känning tills sonen var ute. Jag var fullt öppen i 8 timmar innan dottern kom ut.. helt sjukt att det kan vara så olika egentligen.
    Det jag minns från andningen är just att det kom naturligt och att jag fick beröm under tiden för att jag andades bra, en av väldigt få minnen från förlossningen  

Svar på tråden Augustibebis 2012