• jguz

Augustibebis 2012

Vaffan vadå sportsöndag....???
    Solsidan ska ju börja 20:00!!!!

Trött på att sport kommer före i allt.... Nu börjar jag grina!!!

Sett fram emot solsidan hela veckan ju!!!!

• jguz

Hade tid hos bm i morse. Hade tid klockan 10:00... Sov så bra och fick tvinga mig upp och in i duschen vid 9:10... Varför är det alltid så?
    Annars sover jag som en kratta och ligger klarvaken och irriterad vid 5-tiden på morgonen.
    Nä... Idag var sängen precis lagom mjuk, kudden låg perfekt och rummet var precis lagom svalt... Jag var inte ens kissnödig

Träffade en annan bm för min har ff semester.

Bebis ligger kvar med huvudet låååååångt ner (ibland känns det som att en hand är på väg ut) hon har inte fixerat sig ännu men har gått från rörlig till ruckbart

Mina siffror: (siffror inom parentes är för två veckor sedan)

Vecka 34+0 - (32+0)
    symfus: 33 cm - (31 cm)
    Blodsocker: 6,0 - ( 5,0)
    Blodtryck: 138/75 - (138/76)
    Protein: spår - (spår)
    Fosterljud: 147 - (140)
    Vikt: 81 kg - (81 kg... Gått upp tre kg sen inskrivningen)
    Hb: - (103)

Hon tog inget HB den här gången... :-/

Jag hade inte hunnit äta något innan jag åkte till bm så jag kom på fastande mage.
    Mitt blodsocker låg på 6.0... Någon som vet om det är bra när man inte har ätit på ca 12 timmar??
    Sa inte till henne att jag inte hade ätit något men kom på det sen. Det känns lite högt?? Har haft 4,9 förut och då har jag ätit inte lågt innan provet hade tagits.

• jguz

Klart vi håller ihop när bebisarna har kommit. Då blir det ju ännu roligare att läsa/skriva

Och så måste vi ha vår egen "back-to-sexy" tråd oxå, för oss som vill tillbaka till våra lite smalare och mer tränade kroppar.

• jguz

Ahh... Ny tråd när bebisarna kommer
    Augustibebisar 2012 eller nått sånt

• jguz

Är inte barnet fixerat när vattnet går så finns det risk att navelsträngen kläms åt mellan huvudet och livmoderöppningen.

Gör navelsträngen det så får bebis syrebrist...

• jguz

Och det är livsfarligt.

Därför ska man lägga sig ner om vattnet går och bebis inte är fixerad.

• jguz

Nu ska jag bege mig till gröna Lund med stora sonen (11 år), min mamma och syrrans dotter (även hon 11 år).

Jag och mamma Kommer väl sitta på en bänk och glo medan ungarna åker tills de kräks.

Ska åka dit komunalt för jag vågar inte köra bil inne i stan (fick körkortet för ett åt sedan nästan precis).

Hoppas jag orkar en heldag... Värst blir nog att åka hem ikväll när fogarna knakat ihop helt och hållet....

Men vad gör man inte för sina barn!??

• jguz

Är på grönan... Har ont på vänster sida av magen. Inte bara nere i ljumsken utan hela vänster sida av magen. Rör jag så känns det som ett stooooort blåmärke... :-/
    Vad kan det bero på?

Svar på tråden Augustibebis 2012