• jguz

Augustibebis 2012

Kampis:
    Jag skulle åkt in och satt mg och vägrat åka hem för än de har kollat mig...

Min bm sa till mig att jag ska ringa förlossningen så fort jag känner oro över något... Så fort det är nått som inte känns bra eller som det brukar.
    Hellre en kontroll för mycket, än en för lite...

• jguz

Jag har konstigt ont... Precis ovanför blygdbenet till vänster så har jag ont... Det värker som stark mensvärk.

Det är
    Inte fogarna för sån värk har jag haft och det känns inte så här.
    Ibland hugger det till (även när jag sitter stilla) det känns som någon sticker in en läng smal kniv (eller en 50 cm lång nål) och då gör det ont ända upp under mitt vänstra bröst och så gör det ont någon sekund sen släpper det.

Wierd... Vad kan det va?

Har endel sammandragningar oxå... Men de gör inte ont.

Hmm... Sist sa bm att om jag var orolig för något skulle jag ringa förlossningen. Jag e ju lite orolig... Men jag vill inte vara den som åker in för skitsaker heller...

• jguz

Tira:
    Vi har köpt samma babyskydd
    Det känns bra och är snyggt

Jag köpte när en barnbytik skulle stänga så jag fick den för 800:- inkl bas det var ju bara att slå till.
    Jag hade först tänkt köpa begagnat men det var ju så bra deal så det var ju vara att roffa åt sig den innan de tog slut

• jguz

Tjejer,

Jag har ont i magen... Som jobbig morlande mensvärk... Ont precis ovanför blygdbenet och ut på sidorna... Det kommer och går... Sist var när jag satt på jobbet för en timme sen... Det släppte och nu har det börjat igen... Det är svagt och byggs upp tills det gör rätt mycket ont och sen klingar det av...
    Men så gör det ont (morlande mensvärk) en stund.

Jag har inte några sammandragningar just när det onda kommer...

Vad säger ni?
    Is i magen eller ringa och kolla med förlossningen? :-/
    Är i vecka 25+2 idag....

• jguz

Oj Angelica!!!

När jag väntade mina tvillingar så var de på väg att komma i vecka 30 och jag fick som du sprutor med betaped i rumpan för att skynda på bebisarnas lungor och bricanyl för att livmodern skulle slappna av.

Jag låg inne i en vecka och fick knappast gå på toaletten. De trodde oxå att det inte skulle gå och stoppa men de stannade i magen fram till vecka 35+5 ändå

Jag håller tummarna att din lilla tjej stannar i magen minst några veckor till!!!

• jguz

Haha... Jag drömmer oxå helt sjukt just nu... :-/

I förrgår drömde jag att vattnet gick, jag sa till min man att vi måste till sjukhuset för vattnet har gått med mina andra barn och då har värkarna startat direkt och eftersom jag bara är i vecka 27 (jag är i vecka 26 på riktigt) så måste bebis få hjälp att andas om den skulle födas.
    Min man skulle bara raka sig först... Och sen skulle han bara äta... Och sen kolla på nyheterna.... Så jag åkte in själv till sjukhuset för han var så jävla upptagen *s*. Väl på sjukhus lägger de in mig i ett rum och så försvinner alla.. Jag känner att jag ska krysta och ringer på larmknappen för att berätta att de måste förbereda kuvös och sånt för nu kommer bebisen. Men ingen kommer trots att jag larmar... Så jag kryper ut i korridoren och där föder jag vår lilla flicka på alla fyra och lyfter upp henne och springer med henne fram till läkarna men alla skiter i mig och en barnmorska säger att nej det är omöjligt för bebisen är beräknad till den 20:e augusti... Shit vilken panik... Det var så verkligt att jag kommer ihåg varje detalj av drömmen... :-/

• jguz

Grattis till er lilla Sofia!!!
    Härligt att allt har gått bra!!!

Kramar jenny

• jguz

Roos26:
    Jag har oxå op mina bröst. 450cc i varje...

Jag är oxå väldigt känslig i bröstvårtorna... Min man får knappast röra... Haha... stackaren

Men jag längtar efter att få amma och jag hoppas att det går bra... Smärta i början kan jag stå ut med... :) blir de helt förstörda så får jag ta det sen, men amma vill jag absolut göra :)

• jguz

Angelica:
    Guuud så fin er lilla lilla Sofia är!!!
    Härligt att det går bra för henne!!

Kramar

Svar på tråden Augustibebis 2012