Augustibebis 2012
Halloj,
Nu ligger det lika mellan flickorna och pojkarna... ni som inte röstat gå gärna in och gör det det är så kul att se ;)
www.familjeliv.se/Forum-2-114/m64255136.html
Halloj,
Nu ligger det lika mellan flickorna och pojkarna... ni som inte röstat gå gärna in och gör det det är så kul att se ;)
www.familjeliv.se/Forum-2-114/m64255136.html
Angående kön...
När jag blev gravid första gången så önskade jag mig en pojke. Jag skulle ju vara ha två barn och då först en pojke och sen en flicka. Just för att jag alltid har velat ha en storebror så ville jag ha det i den ordningen.
På den tiden (11 år sedan) så vägrade de säga till oss vad det var för kön så när jag på förlossningen fick se att det var en pojke så var jag ÖVERLYCKLIG. Sen skulle vi tillverka ett syskon. Önskade mig då en flicka... Sen skulle det lixom vara klart med barn. Men på ul i vecka 18 så såg vi Emre bara en snopp utan två!! Tvillingar... Wohooo!! Tvillingpojkar är ju Way mer coolare än EN flicka ;) lyckan var total!!!
Sen var vi klara med barn... Jag sörjde lite flickan jag aldrig fick men ändå så stolt över mina tre pojkar.
Så blev jag oplanerat gravid... Trots minipiller. Önskade så klart, så innerligt, att det var en tjej... Och när jag under ultraljudet tyckte mig se en snopp kände jag hur hjärtat sjönk och direkt började jag försöka ställa mig in på att jag inte får en dotter.
MEN jag såg fel... Det var ingen snopp... Och jag grät och grät av lycka resten av ultraljudet. Nu är jag väldigt överbeskyddande av magen och försiktig... Kollar extra noga när jag går över gatan osv. Och hur hemskt det än låter så var jag inte alls så när jag inte visste vad det var i min mage :-/
Vi är människor och vi önskar oss det ena eller andra, så är det... Speciellt om man har fler av samma kön redan.
Ska få flicka: 136 slag/min
I vecka 20+1
Vad säger de att de ska ha för slag, pojke vs. Flicka?
Kollade nu på mina andra barns journaler...
Min första sons hjärtljud låg på:
136-155 (en gång var de uppe på 185 och jag fick åka in till förlossningen för koll)
Tvillingarnas hjärtljud (båda pojkar)
Tvilling 1: 136-142 slag i minuten
Tvilling 2: 132-146 slag i minuten
Väntar nu en tjej och hennes hjärtljud var bara 136... hon kanske har ett pojkhjärta 
Eller kanske hon är transexuell....
en pojke i en flickas kropp... 
Haha... nä jag skojjar bara... hur mycket vetenskap ligger bakom det här med hjärtljuden? Finns det någon undersökning?
La upp mitt ul på min blogg... guzelicious.se
Hehe... kanske mest intressant för min familj och vänner men ändå *S*
Ammningskupor - har man i bh:n för att inte läcka igenom tröjan
Mjölkuppsamlare - Samlar upp läckande mjölk under amning och mellan amningstillfällena.
Gadget:
Jag la till den låten till mon bebis ultraljud :)
guzelicious.se - några inlägg ner
Den blev lite roligare att titta på då :)
På RUL så fick vi veta att vi väntade en liten flicka.
Efter tre pojkar var jag i extas!!!
Men så började tveksamheten sakta krypa sig på... En flicka? Vi? Näää... Det är ju omöjligt... Vi kunde bara få pojkar... Väl?
Jag satt och tittade på ultraljudsfilmen och pausade, spolade fram och tillbaka... Och studerade nooooga ifall bm kanske missat en liiiiiiten snopp, men jag blev inte klokare.
Läste här på fl om andra som fått fel besked om kön... Och fått veta på ett sent tillväxt ul att det är det andra könet eller efter förlossningen.
Eftersom vi har tre pojkar så har jag gått lite bananas när det kommer till rosa kläder.
Så jag ringde i tisdags till sibyllekliniken och bokade ett könsbestämmande ultraljud och vi var där idag
När han snabbt orienterade sig runt i magen för att se hur bebis låg så tyckte jag att jag såg en snopp.
Jag sa det ut högt och han sa "-jag har inte sagt något ännu"
Och så började han titta från huvudet och gick sakta igenom bebis.
Min man höll mig håååårt i handen för han såg vad jag såg. Och jag hade frågat honom ifall det händer att folk kommer till honom och får veta att det inte är det kön som de först fått höra på RUL och han sa att det händer. Så nu trodde jag och min man att vi var en av dem...
Mitt hjärta slog i 190...
Så kom han sakta ner mot målet... Och så pausade han...
"-Och här ser ni BLYGDLÄPPARNA och en liten springa i mitten. Det är en liten tjej, det finns ingen pojke som ser ut så här!"
Jag frågade om han var helt 100 och han sa 110% säker!!!!
Wohooo!!
Jag får fortsätta köpa klänningar och rooooosaaaa!!!
Kampis:
Jag gjorde mitt köns ul på sibyllekliniken på Östermalm.
Kostar 350:- och som jag förstod gäller högkostnadsskydd.
Var där när jag väntade tvillingarna och han hade mig kvar i registret :)
Trevlig och seriös :)