• jguz

Augustibebis 2012

Skrev det här smset till min man

"Skulle du kunna köpa "Cannesten" till mig på Apoteket? Visa mitt sms för dem så ger de dig vad jag behöver."

Min man har ingen aaaaning om vad det är eller vad det är till för.

Han gick till Apoteket och han visar smset för någon random apotekstant som säger "du vet att ni inte får ha sex när hon tar det här" högt och tydligt över hela Apoteket och min man som fortfarande är helt omedveten om vad det är ha köper blir såklart lite chockad... Vad i helvete är det min fru har bett mig köpa? Vad har hon för sjukdom och HUR har hon fått det... Hahahaha... Jag dog ju när han kom hem
    Och berättade det här för mig... Stackars sate trodde väl att preggo-frugan varit otrogen... Hahahaha.... OMG jag tror jag får värkar av att skratta så mycket....

Jag fick förklara att jag tror jag fått svamp... Hade det mycket när jag väntade tvillingarna. Men det är 8 år sedan och han har nog förträngt det.

• jguz

I morgon bitti åker jag och familjen mot Arlanda. Destination Antalya och Turkiet

Håll tummarna att de låter mig gå på planet har ett intyg från min barnmorska att jag är frisk och har en normal graviditet så det borde väl inte vara några problem

Kommer hem den 24:e

Puss och kram
    Till er alla

• jguz

Katten:
    Åker med turkietresor.... De har vecka 36 som gräns för en frisk graviditet, med intyg från barnmorska.

Jag är i vecka 29+6 när vi åker
    Så det ska inte vara några problem. Är i vecka 31+6 när vi åker hem.

• jguz

Ang. Bb-väskan.... Vad har ni för väska??

Tänkte plocka i lite i den nu men kom inte längre än till valet av väska? Mina vanliga "Bagar" är inte så stora... Kan man ta med en kabinväska... En sån där liten resväska på hjul som man får ha med i planet? Den är ju lite större men ändå inte för stor, eller kommer personalen tro man ska flytta dit?

Vad har ni köpt i "baby-apotek/hygien-väg"?
    Jag har köpt inotynyol (stavas?), schampo, lotion, två paket libero nr1 och ett paket libero nr2, och våtservetter... Vad mer? Alvedon och sånt ska man köpa det nu?
    Känner mig helt grön fast det är 4 barnet för mig.... 8 år sedan sist, kanske därför...

• jguz

Jag läcker inte.... Men gjorde när jag precis plussat.
    Jag har inte haft någon mjölk i mina boobs förens efter mina förlossningar och jag har kunnat amma utan problem varje gång

• jguz

Har inte heller gillat pampers.
    Tycker de luktar illa :-/ och klumpar sig...

Libero är min favorit

• jguz

Ni som har förvärkar... Hur känns dem? Får ni som sammandragningar som gör ont?

Jag har idag haft mensvärk från och till... Men inte i samband med någon sammandragning.

Har inte ont i hela bebismagen utan bara där man brukar ha ont vid mens... Under naveln lixom.

Är det förvärkar?? Eller ska man ha sammandragningar oxå?

• jguz

Vad ska er bebis åka hem i för kläder?

Jag har inte köpt några ytterkläder. :-/
    Tänkte att det räcker med långärmad body, byxor, strumpor och kanske en kofta om det är kyligt ute.
    Tar med en filt oxå....

Har ni köpt någon tunn overall? Jacka?

• jguz

Kan någon, snälla, slå mig i huvudet med en stekpanna... Så jag kan få sova några timmar?!??!!!

• jguz

Jag har haft sjukhusets nattlinne mina andra förlossningar. Det funkar väl bra.... Men jag känner mig så sunkig och dösjuk... Så den här gången tänker jag ha egna sköna kläder.

Deras skjortor/sjukhusrockar sitter som säckar och ofta är knapphålen så utslitna att helt plötsligt hänger brösten öppet för alla att se.

Jag planerar att ha mjukisbyxor och långt linne (ja du såg bilden i bildtråden) och sen när det börjar närma sig så tar jag av mig byxorna och har bara linnet. Det är längre än vad det ser ut på bilden.
    Det är knappar fram på linnet så det är lätt att knäppa upp och amma bebis. (köpt på lindex om någon undrar... Nattlinne och pyjamas avdelningen)

Sjukhusets nät/nylontrosor är väl bra... Men de är så sjukt fula!!

Jag e sån som blir påverkad av vad jag har på mig/ser ut.

Går jag hemma en hel dag osminkad och oduschad så känner jag mig sjuk... Jag behöver känna mig fräsch för att må bra men vi alla är ju olika

Svar på tråden Augustibebis 2012