• jguz

Augustibebis 2012

Bullen:
    Skönt att Nelson är på bättringsvägen!
    Hoppas att ni snart får ta hem honom!

• jguz

Nån mer än jag som har köpt en Urban Jungle vagn till sin bebis?

Jag har varit lite velig till om jag skulle behöva köpa en vagn vänd emot mig sen när bebis börjar sitta upp.

Men nu kommer en sittdel som är vänd mot oss föräldrar som man kan sätta på sitt UJ chassi

Och den är inte dyr heller... 575:-

shop.mountainbuggy.com/accessories/urban-jungle-terrain-plus-one/face-to-face-parent-facing-seat

Ohh va jag e glad!!

Den är inte ute i affärerna ännu, men tills våra bebisar ska börja sitta så kommer den att finnas

• jguz

39+0 för mig idag!!

Min första föddes 39+0
    Sen kom twinsen i vecka 35+5

Gissa om jag absolut _inte_ hade räknat med att fortfarande vara gravid?!?!!

Nu är jag övertygad om att jag kommer gå över tiden...

Jag har inga känningar what so ever!!
    Inga förvärkar, ingen slempropp... Ingenting som visar att min kropp tänker föda några barn den närmaste tiden

• jguz

Ni som gått över tiden... Hur ofta går ni till bm?

Har alla fått gå på tillväxtultraljud?

I morgon har jag bf, sen börjar övertid för mig oxå... Ser inga som helst tecken på att det ska komma någon bebis inom någon snar framtid heller
    Inga förvärkar, ingen slemmis, ingen dålig mage, nada!!

• jguz

Jag är rädd för att gå över... Jag mår annars bra

Min sons fröken förlorade sin son pga. att moderkakan slutade fungera (hon gick över tiden).

Så för mig handlar det om rädsla... Jag blir orolig flera ggr om dagen när bebis har varit "för" stilla ett tag...
    Fysiskt mår jag faktiskt bra *peppar peppar*.
    Det är det psykiska som börjar gnaga i mig nu

• jguz

Grejen är att bebis är sig själv.. Men när hon sover blir jag orolig... Detta har börjat komma nu sista tre dagarna, slutet börjar närma sig och jag blir orolig för att gå över tiden (just för vad som hände sonens fröken).

Jag vet att jag är larvig... Bebisen måste ju inte sparka hela tiden... Hon måste ju oxå få vila... Men de stunderna är jag nervös som 17 och försöker få liv i stackars bebis... :-/

• jguz

Tack alla!!!

Bf idag... Imorgon börjar plussandet :-/
    Är redan orolig och är rädd för att jag kommer bli knäpp nu när det "magiska" datumet är passerat.

Men ska till bm idag och ska försöka prata med henne om min oro. Men hon verkar så kall... Får se om hon bryr sig om min oro.

Min man förstår mig inte alls... :-/
    Han tycker att jag överdriver.... Lätt för honom att säga... Prutt!!

• jguz

LiJon:
    Läskigt!!
    Hoppas att det inte är någon fara!!
    Skönt att du är på sjukhus och de har koll på dig!!

• jguz

Tillbaka från barnmorskan.

(40+0)

Sf: 38 cm
    Spår av protein
    Blodtryck: 135/85
    Bebis: ruckbar
    Hjärtljud: 136

Tror ni jag vågade säga något om min rädsla för att gå över??
    Näää!!!
    Jag bara log och sa att allt var bra
    Jag blir så sur på mig själv.... Att jag alltid ska vara alla till lags, snäll och lätt.

Fick en ny tid nästa vecka på måndag för kontroll.

• jguz

I natt 02:42 blev jag mamma till den mest vackra prinsessan!!

Hon vägde 3310 gram och är 50 cm lång, huvudet var 35 cm.

23:15 – blev jag inskriven och satt med ctg för att kolla värkarna. Barnmorskan kollar hur öppen jag är… 4 cm och bebis ligger högt upp… Hon är inte fixerad eller ruckbar utan helt rörlig och det var ju lite tur för då fick jag inte åka hem.

01:00 – fick jag lustgas

01:40 – Kontroll igen pga. Att jag har väldigt täta värkar…. Öppen 8-9 cm. Har 7 värkar på 10 minuter, så ingen vila mellan…

02:00 – tar de hål på fosterhinnorna och vattnet går.

02:35 – börjar krysta

02:42 – (läser i journalen) flicka föds i framstupa kronbjudning med höger hand på kinden. Skriker fint. Apgar 9-10-10 (avdrag på färgen).

Där har ni min förlossning i korthet… Ska skriva en riktig berättelse sen när jag sitter vid en dator

Vi är så lyckliga!

Ville åka hem redan nu men läkarbesöket visade ett blåsljud på hjärtat så vi måste stanna tills i morgon.

• jguz

Rocktherebel:
    Kan trösta dig med att min bebis var helt rörlig när jag kom in till fl med hemska värkar! (vecka 40+3)
    Bm fick knappt tag på livmodertappen för att känna hur öppen jag var. Den låg långt bak och högt upp.
    När hon väl kände så var jag tre cm öppen... Öppnades till fyra när hon var inne i kände. Hon kunde flytta/putta på bebis huvud.

(enligt min bm var bebis ruckbar)

Så förlossningen kan dra igång fast man inte är fixerad
    Min fl gick sjukt fort dessutom :)

Svar på tråden Augustibebis 2012