• jguz

Augustibebis 2012

Har precis avslutat ett samtal med förlossningen.

Jag har varit på grönan hela dagen med min stora son.
    Väl där så fick jag sån knip i magen att jag inte kunde andas. Fick det flera gånger och började misstänka att nått kanske var på G.

Mina andra förlossningar har börjat med att vattnet har gått så jag vet inte riktigt hur det känns när det börjar med värkar. :-/

Sa inget till min mamma eller sonen för jag ville inte förstöra deras dag... Haha... Så jag höll masken och andades djuuuuupt.

Sen fick jag ont i vänster sida av magen... Om man tänker vid naveln och sen rakt ut på sidan. Som ett stort blåmärke... Trycker jag så gör det jätte ont. Sen gjöt det ont varje steg jag tar... Det hugger lixom.

Så väl hemma nu i kväll börjar jag googla. Och kommer in på moderkaksavlossning... Gahhhh... Det finns tydligen något som heter "Tyst moderkaksavlossning" vilket innebär att en bit av moderkakan lossnar och man kan få ont på just det stället... Inga blödningar (man blöder inne i magen och märker det inte).

Nojja!!!

Min sons fröken förlorade sitt barn i vecka 38 pga moderkaksavlossning så bara själva ordet ger mig rysningar.

Så jag ringde in till förlossningen. Förklarade och de tyckte jag skulle ta två Alvedon och vila... Skulle jag få mer ont, bli yr, må illa... Och bebis slutar röra sig... Så skulle jag rings tillbaka...

Hmm... Gissa vem som kommer ligga vaken hela natten och störa bebis?! Hon kommer inte få sova... Jag kommer ligga och knuffa på henne hela tiden... :-/

• jguz

Hehe... Själv är jag beroende av gummi lukt... :-/ helst från nya plast produkter... Sonen vann en stor fotboll på grönan igår.... Den luktar ljuvligt!!! Hade den på golvet bredvid sängen i natt.

• jguz

Min 11-åring byter kanal när de pussas på tv och tycker det är skiiiiiiit pinsamt och äckligt.

Pussas jag och hans pappa så grimaserar han med hela ansiktet och ber oss sluta... Hehe...

Jag vet inte vad som är normalt... Men 8 år och kollar på porr känns ju inte helt okej, nej...!

• jguz

Mina killar kom 39+0 och 35+5 (tvillingar)

Jag räknar med att jag kommer föda lite tidigare... För att jag har gjort det förut... MEN det skulle inte alls förvåna mig om jag sitter här med magen i vädret och skriver även i september.... Hehe.... Det brukar aldrig bli som jag tror...

• jguz

Jag har inte heller några förvärkar... Har inte haft med någon av mina graviditeter.

Sammandragningar hade jag MYCKET förra graviditeten, då väntade jag tvillingar och tappen blev påverkad fast att jag inte hade ont.

Nu har jag liiiite sammandragningar, kanske fem om dagen.

Jag tror att vi alla är byggda olika och allt är "normalt". Oavsett om vi har förvärkar eller inte. :)

• jguz

Här e en till som inte kan sova... Roar mig med att kolla på allt skit som säljs på blocket.... Suck....

• jguz

Haha... Mammsen...

Min man och jag har tre söner... Han har dessutom en son sedan innan...

Svar på tråden Augustibebis 2012