• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Hej, varit till BM idag för kontroll.
    V.25+5; Blodtryck: 120/70, hjärtljuden: 142, min vikt: +13 kg, Sf-mått: 26 cm.
    Jag, inte bara känner mig stor utan, är stor redan. Men min BM konstaterar att det bara är en. Även om många påpekar att det måste vara två där inne. Sen tyckte hon att jag kunde börja använda stödstrumpor (vilket jag läst att det diskuterades här för nån dag sen), så det blir att åka till apoteket på lunchen.

banana81: usch för sån trötthet, känner igen mig i det du skriver. Innan jag fick min diagnos för glutenintolerans för två år sen så var jag så dödligt trött. Har din BM kollat dina järndepåer? Du kan ha okej järnvärde men usla depåer och då är du konstant trött. Hoppas att det blir bättre iaf!

• natlup

Har jätte ont i höften/ljumsken. Är det detta man kallar Foglossning eller e det något annat ?

• sowe81

Har sett att ni diskutterat dagis tidigare. Jag har en följdfråga där. Är det någon som vet om man kan kombinera dagis med föräldrapenning. Tex att man tar ut 10-15 dagar FP och har dagisplats på 50%. Som första tid? Kan man förästen välja att ha dagisplats på deltid?

• Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-04-24 19:01:25 följande:
    Korta dagar men tidigare start är ändå föredra framför lite senare start och långa dagar tycker jag, så tror inte du ska nojja allt för mycket över det.

Sedan är det ju en jäkla skillnad på att stoppa barn tidig på dagis för att man inte kan slita sig från onödig lyxkonsumtion och att använda dagis för att man behöver. Gör man så gott man kan här i livet så är det faktiskt bra nog.

Håller tummarna för att du klarar tentan och slipper se skitkursläraren ever again.   

DET var ett bra motto att tänka på dagligen!
  • banana81

Tack för era tips, ja ska ta ett snack med min bm! Hade precis en kund (är frisör) som också är gravid men längre gången. Hon sa att hon med var otroligt trött för nån månad sen! Kanske går i perioder?

• Sommaren12

Banana81: jag är också trött nu men kan också bero på att jag nu är färdig med en jobbig jäkla kurs som hållt på att ta kål på mig!
    Men att va SÅ trött som du beskriver är värt att kolla upp. Säger inte att det är så men skulle kunna va dina sköldkörtelvärden. Det är vanligt att man får problem med sköldkörteln när man är gravid och det absolut vanligaste tecknet är extrem trötthet. Jag har varit sjuk i min sköldkörtel och var då sjukligt trött. Tycker du ska kolla bara för säkerhets skull, det är ett vanligt blodprov. OM det skulle va det så brukar det stabiliseras efter graviditeten med en kortare tids medicinering.

• Issan8

Jag har knappt upplevt någon trötthet alls under hela graviditeten, känns lite konstigt att jag sover mina 6-8 timmar per natt som alltid sedan vilar jag en del men sömnen har inte utökats. 

Var idag på kontroll, 10 kg plus...känns konstigt att man väger 70 kg, har aldrig legat på mer än 60 men det är väl bara att vara glad över att både jag å bebis mår så bra.

Är det någon här som har någon av Teutonia-vagnarna? vi kommer ev köpa Teutonia fun el Mistral. Också sugen på en UB men mannen vill ha 4 hjul. Brukar passa ett barn som har en urban j, mountain buggy och dom är ju väldigt lätta och sköna att köra. Har bara hört att liggdelen är onödigt liten på UB.

• Tesdy

Hej Tjejer.

Jag har haft fullt upp dom senaste dagarna. Fick ett positivt svar ifrån Banken i torsdags så vi skall få köpa huset vi hittat om vi får sålt vårat. Detta ledde till att mäklaren fick eld i baken och kom och fotograferade vårt hus idag. Vilket i sin tur ledde till att vi inte har suttit ner och tagit det lugnt sen i lördags morse... Vi har fixat och donat här hemma från tidig morgon till sena kvällarna nästan nätterna... Altanen skulle bli klar, allt "överflödigt" skulle bort inne i huset, rabatterna rensas fyllas på med ny jord, krukorna skulle planteras. Plattorna runt huset borstas, gräset krattas, ny papp på förråds taket, parkeringen jämnas ut... Ja som ni kanske kan förstår så har data och tv tid inte prioriteras direkt.

Så nu på fredag kommer vårt hus ut på hemnet, på måndag är det med i GP´s stora bostadsbilaga. Första visningen på onsdag och nr 2 på söndagen efter.

Måste erkänna att igår var mina SD inte roliga, men desto lugnare idag ja förutom på lillbäsen som sprattlar hej villt i skrivande stund.

Sandra1983: Vilken anläggning kör du på och vilka pass?

Idag har jag 100 dagar kvar.   Hjärta

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • TheMaraja
    banana81 skrev 2012-04-25 10:58:17 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har inte skrivit på länge nu, men jag läser ändå! Känner mig som en stalker lite, haha!
    Men nu måste jag fråga om nån mer är dödstrött? Jag är helt slut! Kommer knappt upp ur sängen på morgonen längre och bara längtar tillbaka hela dagen sen..! Det har gått så långt att inget känns kul längre för jag orkar inte göra nåt! Det räcker att jag går upp på ovanvåningen så är jag helt matt i hela kroppen och känner mig svimfärdig nästan!
    Nån som vet vad ja ska göra?
    Precis sådär var det för mig sist. Mina järnvärden var bra då, men så kollade hon mina järndepåer som var katastrofalt låga. Började äta dubbla järntabletter och vips var jag pigg igen. Jag var just så där så att det kändes som att jag sprungit ett maraton bara efter att ha gått upp för trappen hemma. Det var inte alls kul
  • Challelotten

Börjar också känna något i höften och bäcken. Känner även att magen börjar bli stor så det blir en extra tyngd. Det har även känt som det har stuckit till vid ljumsken. Vet inte vad det kan vara? Bäcken som rör på sig?