• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Vi har en Philips vattenkokare som man kan ställa in på 40, 60, 80 eller 100 grader.

• astro
    fru Elle skrev 2012-04-30 14:56:11 följande:
    Har ju behövt ge ersättning redan på BB och de har där. Har haft både i Varberg och på Östra i Göteborg. Sen kan set vara skönt att köpa hem ersättning då man har hemma. Är ju betydligt billigare att köpa i stora matvaruaffärer än på apotek dom brukar funnas på sjukhusen.

Var med hos BM idag, allt var bra utom sockret. Var på 8,3 så jag fick en remiss för att göra en glukosbelastning. Har aldrig behövt göra det tidigare graviditeter och brukar ha ett sockervärde på 5 eller under 5. Att göra en glukosbelastning verkar inte vara så roligt. På fastande mage ska de ta ett prov och sen ska man dricka en sockerlösning. Efter det ska man sitta där i 2,5 timmar och sen ta ett nytt prov. Ser inte fram mot detta . Men de andra värdena var ok blodtryck 110/55, hjärtljud på 144 och hjärtljudsapparaten fick några ordentliga sparkar av killen i magen.
    8,3 är inte så väldigt högt ... hade du kanske fikat innan?

Jag mäter mitt blodsocker hemma eftersom jag haft graviditetsdiabetes en gång. Det är inte särskilt svårt att göra och kanske en väg att gå om du vill ha lite personlig koll på hälsan istället för att låta vården sköta allt. 
  • Jloow

Astro: bara en fråga eftersom jag tycker det varit flera gånger du kommer med liknade kommentarer, men vad är det för fel med att låta vården sköta just vården?

• Ellenbmt

Sommaren- Förlossningen har ersättning, men ring å kolla annars så du är säker.
    Jag förstår din besvikelse men samhörigheten lovar jag att du får ändå! Med flaskan i munnen och när ni tittar på varandra så är det nog samma intensiva kärlek mellan er! Tänk på lite fördelar, du slipper lukta sur mjölk, du slipper erfara mjölkstockning och barn som inte blir mätt osv, ersättningsfödda bebisar brukar sova bättre med :) hoppas du hittar ro i läkarnas beslut. Stor kram!!

• Ellenbmt

Sommaren- jag vet att det finns en smart grej på babyproffsen som värmer upp på plats, nåt slags kärl man bryter på så det blir varmt en viss tid, engångsmakapärer till en viss flaska, dyrt såklart men kanske kul å testa :) vet dock inte vad de hette. Fanns i flera olika neon färger

• fru Elle

Astro; hade ätit frukost 1,5 timmar innan. Men brukar vara hos BM samma tid och äta frukost innan. Åt inget som jag inte brukar äta och normalt har jag ett värde på ca 5. Så ett värde på 8,3 är inte så högt då? Jag jämför ju med det jag brukar ha.

• Sommaren12

Ellenbmt: Har känt mig så nere över detta idag så bara glad att du skrev ett par rader du också! ;) Hjälper att läsa allas snälla ord! Ska kolla på Babyproffsen. Kanske inte hade brytt mig om såna grejer ifall man ändå ammar mestadels men nu när det blir ett flaskbarn så kanske det är värt att investera ifall det nu verkar va nåt vettigt. 

Fru Elle: Smart! Ska kika på såna vattenkokare! Verkligen tack för tipset. Vi skulle som sagt ändå köpa ny för vår har pajat och jag använder den jätteofta. Hade ingen aning om att det fanns såna!

Aprilia1977 skrev 2012-04-30 19:10:07 följande:
    Jag är trött, trött, trött.. och har ont ont ont i hälarna.. har stått, stått stått heeeeeela dagen och kan knappt gå för det gör ont ont ont i rumpan!

Ha en mysig valborg alla! 
    Usch då! Jag lider med dig!! Nu får du ta ett fotbad och gotta ner dig i soffan och se en bra film eller nåt. ;)
    any19877 skrev 2012-04-30 16:32:35 följande:
    Hej tjejer! Jag har bara en fråga angående sgi..
    J
    Innan jag började läsa på högskolan så jobbade jag på två olika jobb som timanställd. På det ena jobbet hann jag jobba i 9 månade med varierande lön och på det andra bara i 5 månader. Kommer fk basera min sgi bara på det ena jobbet eller på båda två?
    Ingen aning. De har så knasiga regler på FK. Men tror det finns en stående tråd nånstans här på FL där man kan ställa frågor till FK. Hoppas att du får baserat på båda! 
  • Grizabella
    fru Elle skrev 2012-04-30 19:15:36 följande:
    Vi har en Philips vattenkokare som man kan ställa in på 40, 60, 80 eller 100 grader.
    Det  har vi med, den är toppen då 40 grader är lagom för sonens välling