• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grizabella

Svipp: Sigrid gillar jag även Astrid, fast Sigrid allra bäst

Får ju min tredje kille och det är inte lika lätt med killnamn, lutar åt Elmer eller Ture, de andra två heter Wilgot och Wincent 

• Roos26

Var på återbesök på östra sjukhuset igår. Tappen hade böivit något bättre nu efter sängläge i en vecka . Från 16 mm till 32 mm :D så de bar en stor lättnad. Blir sjukskriven en månad i taget nu så får vi se hur de ser ut med tätare kontroller. Hon hittade dock en till grej på UL . Moderkakan ligger presice vid öppningen så vi måste hålla koll på de så den drar sig uppåt å inte tvärt om annars blir de kejsarsnitt :P men ändå glad att lill åojken mår fint å att de går åt rätt håll:D

• astro

Roos26, vad skönt att det var bättre i alla fall. Och att de noterade moderkakans placering så att ni kan hålla koll på den. Jag drabbades av föreliggande moderkaka -95 och strök nästan med, det var på håret för både mig och barnet. Tack och lov att ultraljudstekniken gått framåt sedan dess!

fru Elle, med en Molly och Harry kanske det skulle passa med ... Rupert, Donald, Thomas, Sam, Theodor? 

• Novixi

Svipp; röstar på Sigrid jag också ;) antingen det eller Mira känns som en bra kombination till syskonens namn. Det är väldigt svårt att hitta namn som passar med syskon, efternamn och att båda parterna ska gilla det. Tyvärr finns det nästan alltid en negativ koppling till något namn, som din man hade med Selma :)

• fransyskan

Vilken dag... Har blivit attackerad av en nedfallande toaletpappershållare -- två gånger på rad!!!

Har även blivit frågad av en arbetskamrat om jag vill gå med henne till ett gravid-spa. Egentligen är jag inte den som brukar lägga tid och energi på sånt, men å andra sidan lär jag ju inte vara gravid många gånger till så man skulle kanske passa på.

Att bli uppskrubbad och tillputsad kanske kan vara trevligt nu innan man riktigt börjar ta form av en valross...?

Challelotten skrev 2012-05-03 10:55:54 följande:
    Måste fråga tänkte ringa till bm nu vid 11, får ibland ont på vänstra sidan av magen strax under revbenen eller en liten längre bit ner. Som om någon kommer i kläm eller nått jätte svårt att förklara. Någon som har någon ide? Känns som man ringer för allt ibland :0)
    Jag har också haft sådana där konstiga smärtor -- har precis som NiniMe tänkt att det nog är en nerv.
  • fru Elle

Roos26 vad skönt att tappen blivit längre och att det går åt rätt håll. Har dina sammandragningar minskat nu eller har du fortfarande mycket?

Astro; jag är mest inne på Alfred och min man gillar Max väldigt mycket. Theodor gillade jag, det har vi inte med på vår lista, tack!

• Bellatrixx

Fina namn ni har, gillade Mira och Sigrid. Vi ska om det blir en tjej döpa den till Luna eller Lily och blir det en kille så blir det en liten Neville..

Härligt väder ute, har ett bra jobb dagar som dessa så jag var ute och försökte byta färg ifrån vit till lite röd åtminstone, är mörkröd-hårig så jag blir aldrig mer än lite röd hihi! Skönt att sitta i solen men sitter inte i allt för långa intervaller åt gången, frågade min killes mamma som jobbar som överläkare på förlossningen om det var farligt att sola men det var det inte så nu ska jag fortsätta njuta på!! ha en härlig dag alla!

• Challelotten

Lite skönt att fler har känner något då är det säkert inget att oroa sig ;D

Sigrid är väldigt fint namn :0)

Man får passa på nu och ta det lugnt innan bebis kommer sen kan man inte få den ensam tiden man behöver. Jag skulle nappa direkt på att gå på spa.