• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grizabella
    TheMaraja skrev 2012-05-02 13:11:07 följande:
    Gizabella: grattis!! Var det du som vann vi föräldrars tävling?!

Tack för allas omtanke!
    Nej, den vann jag inte, utan det var inne hos babydjungeln
  • eightythree

Läst att ni ökar lite i vikt nu. Vill inte öka allt för mycket med har gått upp 10kg sedan + varav 7kg sedan inskrivning. Den största ökningen brukar ju ske från nu när man snart är inne i tredje trimestern och till Bf. :-s vill inte bli enorm så jag hoppas kunna hålla det i schack!!!

Annars hänger jag med i tråden och läser era inlägg. Känner igen mig i era tankar och känslor många gånger. Börjar känna värk i fötter om eftermiddagen och drömmer mycket konstigt!!! Men i det stora hela så mår jag väl ganska bra.

• Ellenbmt

Hörrni, idag har jag jobbat en normal dag, men fått svåra sviter, varför just idag tror ni? Värmen? Dålig dag? Nu börjar the Hell? Eller vad tror ni? Har fått svullet åderbrockliknande underliv, hårt, buckligt som fan å blått. Massvis av sd, ont i ben å rygg och fötter, svullna vader och vrister, törrs knappt kissa pga tryck... Whats going on?! Ps. Ska till bm i morgon, vad bör jag fråga om? Be om gyn undersökning??

• nasse

Hej alla! 
    Jag har varit väldigt tyst i tråden men har följt hela tiden och fått massa bra råd och tips. Det tackar vi för! :)
    Den senaste tiden har jag haft foglossningar (tror dom) och ischiassmärtor till förbannelse. Sist jag jobbade kunde jag knappt gå. Så nu ska jag gå på sjukgymnastik, vattengympa, ha foglossningsbälte och äta panodil på jobbet om det gör för ont. Fungerar inte detta så kommer jag troligtvis bli sjukskriven. Det känns så trist att det har börjat bli såna problem nu men jag hoppas att jag klarar av att jobba månaden ut för sen går jag på gravledigt.  :)
    Jag känner mig sjukt tung och klumpig trots att jag bara gått upp knappt 1.5 kg. Hoppas att jag slipper lägga på mig massa vätska i sommar. *håller tummarna*
    Vad har ni tänkt att ha i era barnvagnar? Kör ni på täcke eller bara filt till en början? Erfarenheter någon? 

• NiniMe
    ullis1990 skrev 2012-05-03 06:30:45 följande:
    Någon som är Pollenallergiker? Vad tar ni för medicin?
    Min man är men han får utskrivet av läkaren.. Men du tänker kanske på när man är gravid och vad man kan ta då?
  • NiniMe

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 28+0
    » Jag har varit gravid i 196 dagar
    » Jag har 83 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 70% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 1275 gram
    » Bebisen är c:a 39,1 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Nu tickar det på

• tesked83

Ullis - jag var hos bm igår och frågade om just detta då apotekspersonalen inte ville rekommendera något alls.
    Hon sa att alla tabletter med Loratadin eller Cetirizin som verksamt ämne var ok att ta samt att alla receptfria ögondroppar och nässpray. Vet inte om detta är en stående rekommendation men jag knaprar på iaf :)

• RockTheRebell

Jag har problem med pollen. Inte att ögonen kliar mycket utan näsan och slemhinnor bara forsar från april till augusti i perioder under sommaren o hela våren. Jag hade nasonex förut. Men den var int testad tillräckligt. Så jag fick rhinocort aqua. Man får börja lite förebyggande . Men det funkar bra. Har inte vart snorig alls. Började när jag kände slemhinnorna började bli irriterade o trånga.

• godisbit

Ang pollenallergi - på Apoteket sa de att i princip är alla allergitabletter sånt vi nu ska undvika. Däremot är vissa ögondroppar och nässprayer ok. Det som verkar lokalt är mindre påverkan på resten av kroppen (och därför säkrare för bebis), men fråga på Apoteket! De dubbelkollade alla preparat innan de ville sälja ngt till mig så det ska vara säkert. Jag fick börja med ögondroppar häromdagen och så använder jag renässans (nässpray m saltlösning bara) för att få lite mindre snuva. Men just nu är ögonen värst för mig så det var underbart att kunna ta "riktiga" ögondroppar!