• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    fransyskan skrev 2012-05-02 09:32:26 följande:
    Har inte foglossning och vet inget alls om hur man tränar bäst med det problemet, men kanske du (eller någon annan) skulle kunna hitta något intressant här: www.momsintofitness.com/

Jag fick hennes bok i helgen och har prövat en av hennes gratis-videor. (Det finns fyra totalt som är gratis, samt en hel del artiklar och guider.) Hon har ett sånt där obehagligt brett amerikanskt leende, men annars tycker jag att det är helt okej och jag ser fram emot att, förhoppningsvis, kunna träna lite lätt under resten av graviditeten.
    Ahh tack så mycket, det ska jag kolla upp
    isaochbel skrev 2012-05-02 09:52:00 följande:
    Vet hur du känner dig ang. vikten!!!! Just nu står vägen på + 17 trotts att jag inte äter en massa skit som förra gången och försöker röra mig i vardagen så mycket jag orkar och kan pga. ischiasnerven. Igår skulle jag prova lite sommarkläder som var för stora förra sommaren och fick inte på mig de över lår och rumpa där ALLT satt sig! Vägrar nästan gå ut för jag känner mig som ett hus och det är 12 veckor kvar, vågar inte tänka på hur det ska sluta :0(. Har iof hör om mammor som gått upp lika mycket varje graviditet fast har haft helt olika kostvanor samt träning på olika nivåer så det kanske ligger i kroppens minne hur mycket man vägt som mest och den strävar för att uppnå detta igen (har för mig att jag läst det någonstans).
    Ja vikt är jobbigt.. Igår hade jag en svag kväll och jag tjatade och gnatade på min man om Ben & jerrys hahaha, men han gav sig inte...... Så det blev ingen och  det är jag glad för när jag ställde mig på vågen idag hahah
  • Tesdy

Jag har exploderat i helgen... Utseende mässigt alltså Magen känns hur stor som helst och min chef kommenterade den förut vid fikat. Hon sa att det ser ut som om den växer för varje dag nu. Lite så känns det också.

Vikten tror eller rättare sagt hoppas jag har hållt sig rätt OK. Skall till BM på fredag så då får vi se vad vågen säger. För ett par veckor sen hos mina föräldrar så sa den +7 kg.

Idag har jag ett par linnebyxor som jag köpte förra sommaren, alltså inga mammabyxor utan ett par "vanliga" vilket innebär att jag fortfarande kan ha mina kläder, fast skall jag vara ärlig så har dessa alltid varit lite på gränsen till förstora, men dom känns lika stora för mig idag som då.

Jag känner att jag inte orkar lika mycket som för en vecka sen. Då körde vi en massa saker till mina föräldrar inför plåtningen av huset och nu i går körde vi saker igen till dom inför kommande visningar. Sen så städade jag hemma på kvällen och fick så ont i magen att jag bara ville gråta. Bebisen protesterade rejält också genom att ge igen innefrån. Idag bar jag två kassar med pärmar och fick goa sammandragningar efter detta. Så nu känns det rejält att man är gravid.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • natlup

Hjälp e bjuden på middag på lördag och de har sagt att vi jätte gärna får bada indras bubbelpool om vi vill. Jag e så kluven. Får man bada bubbelpool eller ska man undvika det?

• fransyskan
    natlup skrev 2012-05-02 15:43:50 följande:
    Hjälp e bjuden på middag på lördag och de har sagt att vi jätte gärna får bada indras bubbelpool om vi vill. Jag e så kluven. Får man bada bubbelpool eller ska man undvika det?
    Hur varmt blir det i en bubbelpool? Jag vet inte vad man rekommenderar i Sverige, men jag vet att det står någonstans i mina papper att man ska undvika att bada så att man blir överhettad. Usch, vad dåligt jag översätter -- hoppas någon annan kan ge bättre svar!
  • lillakotten

Natlup: vad jag har hört så ska man inte bada bubbelpool pga infektionsrisk.

en tjej okt 09 och en bebis aug 12
  • natlup

Tack för era svar. Det blir rätt varmt runt 30 grader. Så tror jag avstår och doppar fötterna istället! =)

• Naimis
    Aprilia1977 skrev 2012-05-02 12:01:17 följande:
    Jag tror att jag är född till att drabbas av otur, och då främst när det gäller jobb. Eller så är det så att jag är en rättshaverist som tycker att saker och ting ska vara på ett speciellt sätt. Varför finns det översittare? Varför finns det människor som inte gör sitt yttersta? Varför finns det människor som inte bryr sig vad t ex chefen säger och varför finns det chefer som är rädda för konflikter.

Jag har iaf en chef som pratar illa om oss alla, för oss alla... fast enskilt. Flera gånger när jag nu suttit i samtal har hon talat om vad som är rätt/fel, vad kollegorna har gjort/inte gjort.... men hon ställer inte dessa mot väggen!?

Skulle helst vilja hamna på ett ställe där alla tänker som jag, där alla faktiskt går till jobbet för att göra sitt jobb, inte sitter ner och förväntar sig att alla andra ska göra det åt dem.

Min närmaste kollega är en riktig skit. Jag har konfronterat henne vid ett tillfälle och då frästes det ordentligt vill jag säga.

Är så glad att jag bara är anställd fram till midsommar. Chefen har sagt: När du kommer tillbaka efter föräldrarledigheten så...... SÅ vaddå???, tänker jag... inte en chans. Men hur i hela fridens namn hittar man ett jobb där alla tänker som jag, där alla gör sitt yttersta, där alla hjälps åt, där alla ser varandra som likvärdiga. Inte som "outbildad", "oerfaren" "för ung" etc....

F**********N!!!!

Usch va trist! Men så är de är väl alltid så vart man än kommer finns de alltid någon man inte kommer överens med.

Du hittar säkert ett nytt jobb, men de är ju bra att ha kvar de du redan har som backup.
  • HanBen
    natlup skrev 2012-05-02 15:43:50 följande:
    Min BM har sagt att värmen är OK så länge man känner sig ok, jag har bassängbad i 35 grader varmt vatten 2 timmar i sträck 1 gng/vecka på jobber och det var inget problem enligt henne. Det hon sa att man ska se upp för gällande bubbelbad är att det kan samlas massa skit som inte är bra för våra gravida kroppar där bubblet sprutar ut. Men att bara vara i varmt vatten är ingen fara. Kroppens egen temperatur är ju faktiskt 37 grader...lätt att glömma!
  • Aprilia1977
    Naimis skrev 2012-05-02 18:10:06 följande:

Usch va trist! Men så är de är väl alltid så vart man än kommer finns de alltid någon man inte kommer överens med.
    Du hittar säkert ett nytt jobb, men de är ju bra att ha kvar de du redan har som backup.
    Absolut, jag försöker hålla huvudet ovanför vattenytan, det är trots allt inte långt kvar innan sista anställningsdagen.

Men det är nog ingen idé att hoppas längre, på att få ett bra jobb. Då menar jag inte välbetalt utan just att hamna på ett ställe med hög arbetsmoral!

Rynkar på näsan