• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Karo77 skrev 2012-05-04 10:49:36 följande:
    Fransyskan: ha ha Kanns lite rostigt att skriva pa svenska jag pratade bara svenska med Noah Tills han kom i trotsaldern. Sen bleu det svart eftersom min man pratar inte svenska alls. Det blev konflikter'mellan barn/ foraldrarna.....jag fick lov att saga allt dubbelt(som vad han fick och inte fick gora) tex. Noah fragade mig om det ar ok med...... Om han fick ett nej sa fraga han pappa istallet. Och hade han svarat ja blev det himla liv. Sa da borjade jag med franska i pappas narvaro och sen blev svenska lite da och da istallet.
    Hah, vilken listig son du har :D Min make har lärt sig lite lagom med svenska så jag hoppas det inte blir ett problem. Alla här tar dock för givet att barnet ska tala franska/engelska -- varje gång jag förklarar att nej, det blir svenska och engelska först och främst blir alla väldigt ställda. "Vad ska svenska vara bra för?" Mm, tack, tack.
    NiniMe skrev 2012-05-04 10:50:55 följande:
    fransyskan: Vi har i skåne Eller vad jag vet så har halva skåne det Så jag ska dit igen om några veckor och få se lilla gumman
    Vad mysigt! Jag ser fram emot nästa ultraljud men vecka 32 är ju låååångt borta. Har dock nästa läkarbesök den 10/5 och ser fram emot att få lyssna på hjärtat igen. Trots att jag känner sparkarna nu, så är det något extra fint med hjärt-ljuden tycker jag <3
  • Albasmamma

Vill bara tillägga att jag förstår Karo och Fransyskan alldeles utmärkt, tror de andra också gör det så ni behöver inte skämmas för er svenska! Glad

• Albasmamma

Woho...fick precis besked om att min semester är beviljad! Nu jobbar jag bara 27 dagar till, så skönt!

• Husmodern

Jag är också "mullig " som min man kallar det :) men jag får inget extra ul det ska jag klaga på :)

• A R

Tack för tipsen mot halsont! Vaknade i morse och halsen kändes som ett stort sår, testade ingefärste och det kändes mycket bättre. Dock låter jag ungefär som om jag både rökt cigarr och druckit whiskey, mitt kundbesök gick ändå bra och nu är det helg så jag kan vila upp mig.

Albasmamma skrev 2012-05-04 14:43:47 följande:
    Woho...fick precis besked om att min semester är beviljad! Nu jobbar jag bara 27 dagar till, så skönt!
    Skönt att påbörja nedräkningen!

Fransyskan och Karro77, ni skriver bra svenska båda två och det är inga problem att först er.

• NiniMe

Ni som har varit inne för sd, har ni haft onda sammandragningar eller bara att magen blir hård utan det onda? Jag har molvärk och sd nästan på hela tiden, så fort jag reser mig så har jag och när jag ligger ner känner jag att dom kommer regelbundet.... Har dom sagt till er när man bör kolla upp det? Eller det är normalt... Detta är ju tredje barnet för mig men jag har liksom inte minne av att det känts så här dom andra gångerna... Bara vanliga sammandragningar som varit regelbundna i en timmes tid på kvällen i slutet på grav... Nu har detta hållt på sen typ kl 12

• Juliette

Jag var ju inne för samma i onsdags Nini. De tyckte inte det var normalt att ha sd när man vilar. Jag hade förstås inte ont som du, så jag hade kollat upp det.

• Roos26

Ninime: Jag hade riktigt onda som förlossningsvärkar när jag åkte in, hade haft en del SD i ca 2 månader som inte gjorde ont innan det. Nu blev jag ju sjukskriven trots att de inte är lika onda längre. SD är vanligt som jag förstått det men även SD utan smärta kan påverka e va de sa till mig. Så har man mycke SD så prata med BIM . Det är tydligen vanligare oxå när man varit gravid tidigare.