• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Här är min blogg om nån vill läsa. Uppdaterar så ofta jag hinner ;) ettmammahjarta.blogg.se

Idag är jag 26+0 och går ner på tvåsiffrigt! :D 98 dagar kvar tills bebis är beräknad! Tjoho! Det går framåt i alla fall.

• Svipp

Ni är bäst! Tack vare er har vi nu bestämt oss för att hon ska heta Sigrid Elisabet med Sigrid som tilltalsnamn. Elisabet heter farmor. Så tusen tack!

• A R

Svipp, vad skönt att kunna bestämma sig för namnet innan den kommit. Våra får heta pyret ett tag till.

Min hals håller på att ge upp, har haft lite, lite ont i halsen i veckan men idag har det blivit värre och hes är jag också. Ska ut på mitt första kundbesök i morgon så det känns lite trist, sköter annars det administrativa men var lite sugen på att få träffa kunder och lämna kontoret ett tag, dessutom är sonen hemma och har ont i halsen han med.
    Någon som har något superknep mot halsont? 

• godisbit
    A R skrev 2012-05-03 21:08:33 följande:
    Svipp, vad skönt att kunna bestämma sig för namnet innan den kommit. Våra får heta pyret ett tag till.

Min hals håller på att ge upp, har haft lite, lite ont i halsen i veckan men idag har det blivit värre och hes är jag också. Ska ut på mitt första kundbesök i morgon så det känns lite trist, sköter annars det administrativa men var lite sugen på att få träffa kunder och lämna kontoret ett tag, dessutom är sonen hemma och har ont i halsen han med.
    Någon som har något superknep mot halsont? 

Jag brukar dricka massor med varmt te och gärna med ingefära i. Riv färsk ingefära och pressa ner saften, drick så varmt som möjligt. Tycker man det smakar för skarpt kan lite honung runda av smaken också. Hett vatten med pressad citron kan också lena lite och vara en variation. 

Krya på dig!
  • Tifan

Idag var jag hos BM och allt såg bra ut, dock var mitt blodsocker lite högt men ska göra en glukosbelastning nästa gång så vi får se hur det går då. Annars var det riktigt mysigt att får höra bebisens hjärta =)
    Idag har jag även bokat tid för ett köns UL så på tisdag är det dags att få veta vad det är som bor i magen.Känner mig så säker på att det är en kille men nu vill jag veta!! Vill kunna planera lite mer speciellt när jag ska till Ullared den 28/5 =D Undrar dock hur jag ska orka med en heldag när jag går med kryckor för att klara mig här hemma...

• Svipp

Roos26- skönt att det ser bättre ut nu! Slipper du vara sängliggande då? Jag har oxå moderkakan för öppningen men ska få gå på ett extra ul i v 32 och kolla så den växt uppåt. Bm sa att det handlar om promille i antal som blir tvungna till kejsarsnitt pga av det så jag är inte särskilt orolig. Alltid kul med extra ul dock!

7eHimlen - jag har 116 dagar kvar idag. Känns oxå som en evighet! Helst när sommaren inte ens riktigt är här och den ska i princip vara slut när det är dags. Jag bor i Norrbotten. Tänker man så känns det oändligt. Men 16 veckor är ju inte så mycket! ;-p

• Roos26

À jag har fortfarande SD , kommer när jag varit igång lite. Dock är dom ju inte alls så onda som när jag var inne på östra första gången , nu e de typ hälvften utan någon värk alls å resten med mens liknamde smärta. Ska fortfarande ligga å vila mycket men får vara uppe nu å grejja men ska känna av min kropp själv å reglera de som de känns bäst. Himla skönt att de såg moderkakan nu, konstigt för detta var mitt 4 UL å ingen annan har reagerat . Nu fick jag bild å allt å såg själv hur den låg presice intill , måste ha växt så nu de sista då . Hade jag bara haft mitt rutin UL hade de ju alldrig märkt de....jag tycker man ska ha ett rutin UL längre fram i graviditeten oxå. Tex för att se storlek på barnet å bland annat sådant här då. Jag fick en tjej på 4550 sist ... Bad om UL men fick inget fast jag kände att hon var stor ...sluta med akut operation efteråt .. Inte kul... Hade kunnat satt igång mig lite tidigare om man gjort UL tex. Eller tex kompis fick en liten rackare på 1900 ...de hade ju sett att något inte var som de skulle ...mmm à listan e lång

• Roos26

Jo just de Svipp : konstig den läkaren som gjorde mitt UL nu ang moderkakan sa att man förlöser inte om den ligger för nära utan bara kejsarsnitt. Konstig att de säger olika. Fast hon sa att när moderkakan växer så drar den ofta sig uppåt å vid senare UL så kan de se ok ut å man kan föda vanligt . E de din BIM mena tro?

• astro
    fru Elle skrev 2012-05-03 13:44:45 följande:
    Roos26 vad skönt att tappen blivit längre och att det går åt rätt håll. Har dina sammandragningar minskat nu eller har du fortfarande mycket?

Astro; jag är mest inne på Alfred och min man gillar Max väldigt mycket. Theodor gillade jag, det har vi inte med på vår lista, tack!
    Ett av mina favoritnamn faktiskt, Theodor, men maken gillar det inte alls. Jag gillar betydelsen också, gudagåva ...
  • Karo77

Hejsan , nu har jag fatt slutdommen= kommer att bli snittad( vantar pa datum) skulle gissa pa mitten/ slutet pa juli. Min son hade samma bf( 15/08) men kom ut den 15/07 helt fullt gangen. Det ser nog ut Lika denna gang ocksa, d'en har bebben har samma tillvaxt kurva( om det heter sa pa svenska) som den forsta hade.......ska bli spannande att se hur det gar. Planerade snittet gor pga min rygg. Har 2 diskar ur plats och det gar inte operera....och s'en har haft ett katastrofsnitt med d'en forste.