• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Svipp; Sigrid eller Svea röstar jag på!  

Nu måste jag höra med er, jag känner att det funkar inte att jobba längre på mitt jobb som vårdbiträde. Känner nästan ingen foglossning alls när jag är ledig/tar det lugnt, men redan efter två-tre timmar på jobbet med tunga lyft  har jag så ont så jag knappt kan resa mig om jag suttit ner. Haltar fram efter jobbdagen och det känns som att någon skulle stått och hoppat bak på svanskotan. Ska härda ut den här veckan och ringa bm i nästa vecka tänkte jag. Men hur går det till? Ordnar hon läkartid eller gäller det först att gå till sjukgymnast och försöka med hjälpmedel innan man träffar läkare för ev sjukskrivning?

Sen är ju grejen så att jag under ett år jobbat extra som läkarsekreterare, typ 2 dagar i veckan och DET jobbet klarar jag ju av, det är ju så pass stillasittande. Det är planerat att jag ska jobba där nu under maj och förmodligen juni också. Frågan är om jag FÅR jobba där om jag är sjukskriven från mitt fasta jobb på 58%?  

Det borde ju gälla lite samma som när man går på gravpenning, då sa FK att jag får gå på gravpenning från mitt fasta jobb och fortsätta med mitt extrajobb samtidigt så länge jag inte jobbar mer än vad jag brukat där. 

Har mejlat FK och frågat men det kan ju dröja till nästa vecka innan svar, tänkte höra om någon vet Det oroar mig lite om jag skulle bli sjukskriven, inte få jobba på extrajobbet och bara få ersättning från min tjänst på 58%, det blir ju typ ingenting...       

• fru Elle

Sigrid var det första namnet som kändes rätt som syskon till Aron och Ester. Gillar Ester väldigt mycket förresten . Men Astrid är fint, heter vår dotter i andranamn. Här kommer några till förslag, Signe, Siri, Ingrid och Hedvig. Hedvig var min favorit om vi hade fått en liten tjej.

• Challelotten

Måste fråga tänkte ringa till bm nu vid 11, får ibland ont på vänstra sidan av magen strax under revbenen eller en liten längre bit ner. Som om någon kommer i kläm eller nått jätte svårt att förklara. Någon som har någon ide? Känns som man ringer för allt ibland :0)

• 7eHimlen
    fru Elle skrev 2012-05-03 10:53:40 följande:
    Sigrid var det första namnet som kändes rätt som syskon till Aron och Ester. Gillar Ester väldigt mycket förresten . Men Astrid är fint, heter vår dotter i andranamn. Här kommer några till förslag, Signe, Siri, Ingrid och Hedvig. Hedvig var min favorit om vi hade fått en liten tjej.

Åh Siri gillar jag oxå, o Iris. Men min fru gillar bara moderna lite kaxiga namn :P
  • NiniMe
    Challelotten skrev 2012-05-03 10:55:54 följande:
    Måste fråga tänkte ringa till bm nu vid 11, får ibland ont på vänstra sidan av magen strax under revbenen eller en liten längre bit ner. Som om någon kommer i kläm eller nått jätte svårt att förklara. Någon som har någon ide? Känns som man ringer för allt ibland :0)
    Jag tror vi har ungefär samma problem, mitt sitter precis vid sidan om naveln.. Det känns som en kniv hugger rätt in.. Och det kommer speciellt om jag har stått upp länge.. Jag tror det är en nerv som kommer i kläm eller att det blir för tungt för musklen eller dyl... Jag har även hört att det är ett såkallat blåmärke från bebisen när den sparkar, men jag har svårt o tro på det eftersom det har varit samma i alla mina grav och precis på samma ställe.. Gör ont som attans..
  • fru Elle

När man säger Ester och Astrid så tycker jag med att det låter likt, hade nog inte valt det även om jag gillar Astrid.

Hade en mammagrupp inplanerad idag, enda tillfället dessutom. Men sonen blev hemringd från förskolan igår pga magsjuka. Han har dock inte visat några som helst tecken på att vara sjuk, men han är hemma med mig nu. Inte lös i magen och har samma aptit som vanligt, så förhoppningsvis var det inte så allvarligt. Men kunde ju inte ta med honom till mammagruppen, mest för att systern har haft vattenkoppor och jag räknar med att han får det i dagarna. Skulle för mittlinjen inte vilja utsätta någon gravid som kanske inte har haft vattenkoppor för smitta.

När vi pratar namn, vad är era spontana förslag på namn till syskonen Molly och Harry. Är en pojke och det ska inte sluta på y.

• fru Elle

Skulle inte stå mittlinjen utan skulle inte för mitt liv inte vilja utsätta någon gravid som kanske inte har haft vattenkoppor för smitta. Tack iPhonen

• Kampis

Challelotten och Ninime: Så har jag med, fått förklaringen att det är blåmärken som bebisen ger en inifrån.

Igår kom jag hem från en shoppingrunda i London, och jag tänker inte ens försöka läsa ikapp : - D

Shoppade en hel sommargarderob till dottern men nästan ingenting till bebisen, hittade nästan inget alls jag fastnade för till henne..
    en hon fick en mjuk skallra och 3 par ultratjocka strumpor till vintern. 
    Lite basplagg till mg typ vanliga tröjor, linnen, underkläder osv. 

det mest otippade köpet var också det i särklass bästa klippet!!
    jag köpte en Avent manuell bröstpump som var kraftigt nedsatt så jag gav ca 193 kr för den!!!
    med förvaringsbrukar, lock och dinapp.         

• Challelotten

Ja för ibland känns det som om bebisen ligger där och trycker på den sidan. Bm sa att det även kunde vara ligementen, bebisen ligger väl och töjer ut ena sidan. Men blir det värre sa hon att jag skulle ringa förlossningen. Annars får jag vänta tills nästa tis då jag har ett läkare ul inplanterat och jag skulle säga till läkaren så skulle den kolla till det då.